Γνήσιο υπογραφής, εξουσιοδοτήσεις υπεύθυνες δηλώσεις, συνταγογραφήσεις και ένα σύνολο των υπηρεσιών (περισσότερες από 500) από σήμερα ηλεκτρονικά

Περιβάλλον - Τεχνολογία
Γραμματοσειρά

Εξουσιοδοτήσεις, γνήσιο υπογραφής, υπεύθυνες δηλώσεις και συνταγογραφήσεις θα μπορούν να γίνουν από το κινητό ή τον υπολογιστή μας από σήμερα, καθως έκανε σήμερα Σάββατο πρεμιέρα η ενιαία ψηφιακή πύλη του Δημοσίου που υλοποιεί το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης το gov.gr

Αν και δοκιμαστική, η λειτουργία του κρίθηκε απολύτως αναγκαία έχοντας κύριο στόχο οι πολίτες αυτήν την περίοδο να εξυπηρετούνται από το σπίτι τους αποφεύγοντας οποιαδήποτε μετακίνηση. Συγκεκριμένα, περιλαμβάνεται μια σειρά από διαδικασίες που έως τώρα απαιτούσαν αυτοπρόσωπη παρουσία σε ΚΕΠ ή αστυνομικό τμήμα.

Στο εξής, θα διεκπεραιώνονται πιλοτικά από τον προσωπικό μας υπολογιστή ή από το κινητό μας τηλέφωνο χωρίς μετακινήσεις και περιττή γραφειοκρατία. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, η ψηφιοποίηση είναι μονόδρομος και επισημαίνει ότι «από μεγάλη εκκρεμότητα είναι μεγάλη αναγκαιότητα».

Το gov.gr συγκεντρώνει το σύνολο των υπηρεσιών (περισσότερες από 500) που παρέχονται ψηφιακά από το Δημόσιο και κάθε υπηρεσία που θα ψηφιοποιείται στο μέλλον θα ενσωματώνεται στην πλατφόρμα.

gov

Επιπλέον, ο πολίτης από σήμερα έχει τη δυνατότητα να συμπληρώνει και να υπογράφει ηλεκτρονικά εξουσιοδοτήσεις και υπεύθυνες δηλώσεις, αλλά προστίθεται κι η υπηρεσία της άυλης συνταγογράφησης.

Παρέχεται, επίσης, η δυνατότητα άμεσης ηλεκτρονικής αποστολής εξουσιοδοτήσεων και υπεύθυνων δηλώσεων στην Αρχή, η οποία ζητά την έκδοσή τους, χωρίς ο πολίτης να χρειάζεται να μεταβεί σε αυτές.

Οι διαδικασίες πρόσβασης των πολιτών στο gov.gr καθώς και της έκδοσης των πιστοποιητικών ρυθμίζονται με διατάξεις που περιλαμβάνονται στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου.

Η σχετική ΠΝΠ αναφέρει ότι η πρόσβαση στις υπηρεσίες της, αφού προηγουμένως προβούν σε αυθεντικοποίηση με τη χρήση των κωδικών διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).Για τους σκοπούς του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων (ΕΕ L 119) και του ν. 4624/2019 (Α΄ 137), το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ενεργεί ως Υπεύθυνος Επεξεργασίας ως προς την πρόσβαση, την επεξεργασία και τη διατήρηση των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα που είναι αναγκαία για την παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών από την Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης του άρθρου 52 του ν. 4635/2019 (Α΄ 167).

Η ταυτοποίηση θα διενεργείται μέσω των κωδικών Taxisnet και τα έγγραφα που θα εκδίδονται μέσω του gov.gr θα φέρουν μοναδικό αναγνωριστικό αριθμό επαλήθευσης και ηλεκτρονική σφραγίδα, θα γίνονται, δε, υποχρεωτικά αποδεκτά από όλους τους φορείς του δημόσιου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα.

Η διαδικασία συμπλήρωσης υπεύθυνης δήλωσης είναι παρεμφερής με αυτήν της εξουσιοδότησης.

Οδηγίες για τη συμπλήρωση εξουσιοδότησης

1) Στην αρχική σελίδα του gov.gr επιλέγουμε την ενότητα «Πολίτης και καθημερινότητα».

2) Στην καρτέλα της ενότητας επιλέγουμε «Υπεύθυνη δήλωση και εξουσιοδότηση».

3) Ανάλογα με το έγγραφο που επιθυμούμε να εκδοθεί, επιλέγουμε «Έκδοση υπεύθυνης δήλωσης» ή «Έκδοση εξουσιοδότησης».

4) Επιλέγουμε «Είσοδος στην υπηρεσία».

5) Στην καρτέλα «Δηλώσεις» επιλέγουμε «Ξεκινήστε εδώ».

6) Στην καρτέλα «Επιλέξτε ενέργεια» επιλέγουμε «Δημιουργία νέου εγγράφου» και κάνουμε κλικ στο κουμπί «Συνέχεια».

7) Επιλέγουμε ανάμεσα σε προδιατυπωμένες φόρμες εξουσιοδοτήσεων ή υπεύθυνων δηλώσεων και σε ελεύθερο κείμενο και κάνουμε κλικ στο αντίστοιχο κουμπί «Επιλογή» που εμφανίζεται.

8) Επιλέγουμε «Σύνδεση» και μεταφερόμαστε στο παράθυρο αυθεντικοποίησης χρήστη του Taxisnet.

9) Εκεί καταχωρούμε το username και το password, ελέγχουμε ότι είναι ενεργή η επιλογή «Έγκριση» και κάνουμε κλικ στο κουμπί «Αποστολή».

10) Επιστρέφοντας αυτόματα στη σελίδα του gov.gr, θα μας ζητηθεί να επιβεβαιώσουμε αν είναι ορθά καταχωρημένα στο Taxisnet το όνομα, το επώνυμο και ο ΑΦΜ μας και κάνουμε κλικ στο κουμπί «Επιβεβαίωση».

11) Στην επόμενη καρτέλα καταχωρούμε τα στοιχεία που ζητούνται και κάνουμε κλικ στο κουμπί «Συνέχεια».

12) Συμπληρώνουμε το κείμενο της εξουσιοδότησης (εφόσον έχουμε επιλέξει ελεύθερο κείμενο), καθώς και τα στοιχεία του εξουσιοδοτούμενου. Επιλέγουμε «Συνέχεια».

13) Στην «Επισκόπηση εξουσιοδότησης» ελέγχουμε αν τα στοιχεία είναι σωστά και επιλέγουμε «Έκδοση».

14) Σε λίγα δευτερόλεπτα λαμβάνουμε στο κινητό που καταχωρήσαμε στο στάδιο 11 ένα SMS με τον εξαψήφιο κωδικό που πρέπει να εισάγουμε στο πεδίο «Κωδικός» και επιλέγουμε «Συνέχεια».

15) Στην αριστερή στήλη της οθόνης εμφανίζεται ένα πράσινο πλαίσιο το οποίο μας ενημερώνει ότι το έγγραφο εκδόθηκε, καθώς και τα πλήρη στοιχεία του. Στη δεξιά στήλη επιλέγουμε «Αποθήκευση» για να αποθηκεύσουμε το έγγραφο στον υπολογιστή μας, «Αποστολή e-mail» για να στείλουμε το έγγραφο στη δική μας διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή/και «Αποστολή SMS» για να στείλουμε το έγγραφο στον δικό μας αριθμό τηλεφώνου. Αν θέλουμε να ακυρώσουμε το έγγραφο που συντάξαμε, επιλέγουμε «Ανάκληση».

 

Τελευταίες ειδήσεις