Συμβουλές για τη κακοκαιρία με ανακοίνωσή της, δίνει η Αυτοτελής Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Σε ό,τι αφορά τη Μακεδονία σημειώνονται έντονες χιονοπτώσεις. Οι πολίτες καλούνται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, μεριμνώντας για τη λήψη μέτρων αυτοπροστασίας από κινδύνους που προέρχονται από την εκδήλωση των έντονων καιρικών φαινομένων.
Ειδικά για τις περιπτώσεις χιονοπτώσεων και παγετού, η Αυτοτελής Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας συνιστά στους πολίτες να προμηθευτούν υλικό θέρμανσης και τρόφιμα για αρκετές ημέρες και να φροντίσουν για εξοπλισμό καθαρισμού του χιονιού. 
Πιο συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων, προτείνεται:
-να διατηρούν το σπίτι ζεστό και να παραμένουν σε αυτό όσο μπορούν, 
-να μην αφήνουν τα παιδιά να βγουν έξω ασυνόδευτα, 
-να φορούν κατάλληλα ρούχα και παπούτσια,
-να ελέγξουν το δίκτυο ύδρευσης, τους σωλήνες και τον υαλοπίνακα του ηλιακού θερμοσίφωνα,
-να αποφύγουν την οδήγηση σε δύσβατες ορεινές περιοχές,
-να προσέχουν τις μετακινήσεις τους σε περιοχές όπου προβλέπονται χιονοπτώσεις,
-να χρησιμοποιούν αντιολισθητικές αλυσίδες,
-να προτιμούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς για μετακινήσεις στην πόλη,
-να ντύνονται με πολλά στρώματα από ελαφριά και ζεστά ρούχα αντί για ένα βαρύ ρούχο και να φορούν ζεστές αδιάβροχες μπότες, 
-να ελέγξουν τον υδρομετρητή (ρολόι) του σπιτιού καθώς και τα σημεία όπου βρίσκονται ο κεντρικός και οι περιφερειακοί διακόπτες υδροδότησης,
-να βεβαιωθούν ότι οι εξωτερικοί σωλήνες (π.χ. ηλιακού θερμοσίφωνα, βρύσες μπαλκονιών) είναι μονωμένοι, 
-να ελέγξουν αν υπάρχουν διαρροές στις βρύσες ή στα καζανάκια και 
-να βεβαιωθούν ότι οι υδρορροές στα μπαλκόνια και στις ταράτσες είναι καθαρές από φύλλα και σκουπίδια και λειτουργούν ομαλά.

Συμβουλές και συστάσεις στους οδηγούς που προτίθενται να μετακινηθούν στη διάρκεια της κακοκαιρίας  από την Εγνατία Οδό ΑΕ 

Συμβουλές και συστάσεις στους οδηγούς που θα μετακινηθούν στη διάρκεια της κακοκαιρίας, που πλήττει από τις πρώτες πρωϊνές ώρες τη βόρεια Ελλάδα, με κύριο χαρακτηριστικό τις χιονοπτώσεις, δίνει η Εγνατία Οδός ΑΕ.  Συγκεκριμένα, η Εγνατία Οδός ΑΕ, συμβουλεύει τους οδηγούς, πριν το ταξίδι τους να ενημερώνονται για την πρόγνωση του καιρού και για τυχόν κυκλοφοριακούς περιορισμούς στη διαδρομή τους, να κάνουν τους απαραίτητους τεχνικούς ελέγχους στο όχημά τους (καύσιμο, φρένα, ελαστικά, καθαριστήρες, αντιψυκτικό, μπαταρία κτλ.), να διαθέτουν αντανακλαστικά γιλέκα για όλους τους επιβάτες, αλλά και αντιολισθητικές αλυσίδες, για τις οποίες θα πρέπει να γνωρίζουν τη χρήση τους.
    Περαιτέρω, κατά τη διάρκεια της μετακίνησής τους, οι οδηγοί θα πρέπει, σύμφωνα με την Εγνατία Οδό ΑΕ:
* Σε συνθήκες έντονων καιρικών φαινομένων να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, να τηρούν αυξημένες αποστάσεις από τα προπορευόμενα οχήματα και να προσαρμόζουν την ταχύτητα του οχήματός τους στις επικρατούσες συνθήκες.
*Να έχουν αναμμένα τα "μεσαία" φώτα του οχήματός τους.
*Να μη σταματούν επί των λωρίδων κυκλοφορίας, ή εντός σηράγγων, για την τοποθέτηση αντιολισθητικών αλυσίδων.
*Αν απαιτηθεί η στάση του οχήματος για λόγους έκτακτης ανάγκης, να γίνεται μόνο επί της δεξιάς Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ).
*Να τηρούν και παρακολουθούν τις υποδείξεις της σταθερής και ηλεκτρονικής σήμανσης.
*Να τηρούν τις υποδείξεις της Τροχαίας και του Προσωπικού λειτουργίας και συντήρησης της οδού.
*Κατά τη διάρκεια εργασιών αποχιονισμού, να μην προσπερνούν τα αποχιονιστικά μηχανήματα, ακόμη και αν η κυκλοφορία διεξάγεται με χαμηλή ταχύτητα.
    Ειδικά δε για τους οδηγούς των φορτηγών οχημάτων, η Εγνατία Οδός ΑΕ τους παρακαλεί να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στη σήμανση και στις υποδείξεις των αρμόδιων οργάνων της τροχαίας για πιθανές απαγορεύσεις κυκλοφορίας φορτηγών κατά τη διάρκεια των χιονοπτώσεων ή ισχυρών ανέμων.
    Επίσης, οι οδηγοί που κινούνται επί της Εγνατίας Οδού και των Κάθετων Αξόνων μπορούν να επικοινωνούν με τον τηλεφωνικό αριθμό έκτακτης ανάγκης, στο τηλ. 1077.
 






Κειστός είναι από το πρωί ο δρόμος Χορτιάτη- Αγίου Βασιλείου καθώς έχει αποκλειστεί από χιόνι.Κλειστή είναι και η επαρχιακή οδός  Μελισσοχωρίου – Ωραιοκάστρου.

Λόγω του χιονιού η κίνηση σε πολλά σημεία του οδικού δικτύου της Κεντρικής Μακεδονίας, διεξάγεται με δυσκολία.

Αντιολισθητικές αλυσίδες είναι απαραίτητες:

Χαλκιδική:

– Από το 65 έως το 85 χιλιόμετρο της Παλαιάς Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Ιερισσού (μέσω Ταξιάρχη)

– Δασικός Δρόμος Ταξιάρχη – Παλαιόχωρας

Πέλλα:

– Οδικό δίκτυο προς το Χιονοδρομικό Κέντρο Καϊμάκτσαλαν

Κιλκίς:
– Από το 14 χιλιόμετρο της Επαρχιακής Οδού Γουμένισσας – Λιβαδίων

– Ημαθία

– Από το 82 έως το 97 χιλιόμετρο της Παλαιάς Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Κοζάνης (μέσω Καστανιάς)

– Στο οδικό δίκτυο προς τα Χιονοδρομικά Κέντρα Σελίου και 3/5 Πηγάδια

– Από το 21 έως το 39 χιλιόμετρο της Επαρχιακής Οδού Βέροιας – Δασκίου

– Στη Δημοτική Οδό Νάουσας – Ροδοχωρίου

– Στη Δημοτική Οδό Νάουσας – Αρκοχωρίου

Σέρρες:

– Από το 11 έως το 30 χιλιόμετρο της Επαρχιακής Οδού Σερρών – Άνω Βροντούς

– Από το 15 έως το 26 χιλιόμετρο της Επαρχιακής Οδού Σερρών – Λαϊλιά

Πιερία:

– Εθνική Οδό Κατερίνης – Ελλασόνας από το 23ο χιλιόμετρο έως το 44ο

Πέθανε χθες το βράδυ, σε ηλικία 74 ετών, η Χρυσούλα Γιαταγάνα, πρώην βουλευτής στην Α’ Θεσσαλονίκης και τέως εισαγγελέας. Η νεκρώσιμος ακολουθία θα τελεστεί σήμερα, στις 4.30μμ, στον Ιερό Ναό Παμμεγίστων Ταξιαρχών (εντός των Κοιμητηρίων Ευόσμου).

Η Χρυσούλα Γιαταγάνα υπήρξε πρότυπο επαγγελματικής ακεραιότητας και έδωσε μάχη για την καταπολέμηση της διαφθοράς στο σωφρονιστικό σύστημα.
Είχε γεννηθεί στην Κηφισιά στις 9 Μαΐου 1944. Ηταν μητέρα δύο παιδιών. Κατείχε πτυχίο Πολιτικών και Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών και Νομικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, και μεταπτυχιακό στο Δημόσιο Δίκαιο (Τομέας Συνταγματικού, Διοικητικού, Ευρωπαϊκού και Δημοσίου Διεθνούς Δικαίου) και στο Ποινικό Δίκαιο – Ποινική Δικονομία – Εγκληματολογία στο Τμήμα της Νομικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Ηταν επί 14 έτη εισαγγελέας Πρωτοδικών. Από το 2002 έως το 2010 διετέλεσε δημοτική σύμβουλος Θεσσαλονίκης, ενώ το 2012 εξελέγη βουλευτής Α» Θεσσαλονίκης με τους Ανεξάρτητους Ελληνες.
Η μεγάλη μάχη με τους εμπόρους ναρκωτικών
Ως εισαγγελέας Πρωτοδικών είχε διατάξει μεγάλη έρευνα για τις συνθήκες κράτησης στις φυλακές του Γεντί Κουλέ την περίοδο 1984 – 1986, αλλά και για τις σχέσεις ανάμεσα στη διοίκηση των φυλακών, τους σωφρονιστικούς υπαλλήλους και τους κρατουμένους.
Οι καταγγελίες τότε ήταν πολλές και με την έρευνά της όχι μόνο επιβεβαιώθηκαν, αλλά αποκάλυψε διακίνηση ναρκωτικών μέσα στις φυλακές, παρότι, όπως είχε δηλώσει, είχε λάβει εντολή από το υπουργείο Δικαιοσύνης να το «κουκουλώσει», ενώ δεχόταν και απειλές κατά της ζωής της και των παιδιών της από εμπόρους ναρκωτικών.
Με τις αποκαλύψεις της, μάλιστα, συνέβαλε στο οριστικό κλείσιμο των φυλακών στο Επταπύργιο το 1989.
Το 2018 εκδόθηκε το βιβλίο της με τίτλο «Γεντί Κουλέ: Η απολογία», στο οποίο, με τη μορφή μυθιστορήματος, περιγράφει με γλαφυρό τρόπο τον αγώνα που έδωσε για να αποκαλυφθεί το κύκλωμα.

Ξεκινά από σήμερα η δωρεάν διάθεση κουπονιών για τις αγορές προϊόντων από τις λαϊκές αγορές της Θεσσαλονίκης στις 880 πολύτεκνες οικογένειες, που είναι δικαιούχοι της δράσης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Η διάθεση των δωρεάν κουπονιών συνολικής αξίας 220.000 ευρώ πραγματοποιείται για δεύτερη συνεχή χρονιά από την Αντιπεριφέρεια Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος.

« Επιλέγουμε νοικοκυριά με χαμηλά εισοδήματα για να τους προσφέρουμε όση βοήθεια μπορούμε, στο πλαίσιο της κοινωνικής πολιτικής της Περιφέρειας, που πάντως δεν περιορίζεται μόνο στη δράση των δωρεάν κουπονιών. Θέλω να ευχαριστήσω τους επαγγελματίες και παραγωγούς των λαϊκών αγορών της Θεσσαλονίκης για την αλληλεγγύη που επιδεικνύουν απέναντι στους συμπολίτες μας οι οποίοι δυσκολεύονται να εξασφαλίσουν ακόμη και τα προς το ζην. Όλοι μαζί σε αγαστή συνεργασία είμαστε δίπλα σε όσους έχουν ανάγκη, προκειμένου ειδικά αυτές τις μέρες κανένα σπίτι να μη στερηθεί από στοιχειώδη αγαθά», τόνισε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας.

Μεταξύ των δικαιούχων περιλαμβάνονται εκατοντάδες οικογένειες με τέσσερα παιδιά, αλλά και 41 οικογένειες με πάνω από επτά παιδιά η καθεμιά. Κάθε ωφελούμενη πολύτεκνη οικογένεια θα λάβει κουπόνια συνολικής αξίας 250 ευρώ, τα οποία θα μπορεί να χρησιμοποιήσει έως το τέλος Φεβρουαρίου 2019 για να προμηθεύεται είδη που πωλούνται στις λαϊκές αγορές της Θεσσαλονίκης.

Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας θα καταβάλλει το τελικό ποσό στους:

1.Ομοσπονδία Σωματείων Επαγγελματιών Παραγωγών Πωλητών Λαϊκών Αγορών Μακεδονίας, Θεσσαλίας, Θράκης.

2.Ομοσπονδία Συλλόγων Παραγωγών Λαϊκών Αγορών Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας, Θεσσαλίας, Θράκης.

Οι πωλητές των λαϊκών αγορών, τα είδη των οποίων θα προμηθεύονται οι δικαιούχοι με τη χρήση των κουπονιών, θα εισπράξουν το ποσό που τους αναλογεί μέσω της Ομοσπονδίας στην οποία ανήκουν.

Οι πολύτεκνες οικογένειες που δικαιούνται τα δωρεάν κουπόνια, ειδοποιούνται από σήμερα τηλεφωνικά, θα μπορούν να τα παραλάβουν από το νέο κτίριο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας (26ης Οκτωβρίου 64, δεύτερος όροφος, γραφείο 24).

" Οι πόροι των 220.000 ευρώ που προβλέπονται για τη διάθεση των κουπονιών, προέρχονται από τα τέλη των λαϊκών αγορών και στο πλαίσιο της αρχής της ανταποδοτικότητας επιστρέφονται μέσω της πληρωμής των κουπονιών, στους πωλητές των Λαϊκών Αγορών. Θέλω να ευχαριστήσω τις Ομοσπονδίες και τα Σωματεία των επαγγελματιών και παραγωγών στις λαϊκές αγορές της Θεσσαλονίκης, που βρέθηκαν από την πρώτη στιγμή στο πλευρό μας, ενίσχυσαν την προσπάθεια μας και στηρίζουν την επιτυχή εφαρμογή του προγράμματος", δήλωσε ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, Κώστας Γιουτίκας.

Από την 1.1.2019 ανατίθεται στον Οργανισμό Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ) η αρμοδιότητα χορήγησης προνοιακών παροχών σε άτομα με αναπηρία, του επιδόματος στεγαστικής συνδρομής και του επιδόματος ομογενών προσφύγων.

 

Μέχρι τις 31.12.2018 οι εν λόγω παροχές καταβάλλονταν από τους Δήμους.

Αιτήσεις που υποβάλλονται έως τις 31.12.2018 και εκκρεμούν κατά την 1.1.2019 σε οποιοδήποτε στάδιο της διοικητικής διαδικασίας, εξετάζονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες των δήμων και από τις αρμόδιες για την απονομή διατροφικού επιδόματος Διευθύνσεις των Περιφερειών της χώρας.

Οι εγκριτικές αποφάσεις εισάγονται στο υφιστάμενο πληροφοριακό τους σύστημα και εν συνεχεία τα σχετικά με την πληρωμή δικαιολογητικά αποστέλλονται στον ΟΠΕΚΑ, ο οποίος υλοποιεί εφεξής την καταβολή της παροχής του επιδόματος ή της οικονομικής ενίσχυσης, αντίστοιχα.

Οι δήμοι υποχρεούνται μέσω της αρμόδιας διεύθυνσής τους να παραδώσουν αμελητί με πρακτικό παραλαβής ηλεκτρονικό αρχείο καθώς και ακριβές αντίγραφο δικαιούχων προνοιακών επιδομάτων, με την αντίστοιχη ανάλυση ποσού ανά επίδομα/οικονομική ενίσχυση του δικαιούχου όπως αυτές διαμορφώθηκαν κατά την τελευταία πληρωμή του Νοεμβρίου 2018, στις αρμόδιες διευθύνσεις του ΟΠΕΚΑ και ανάλογα με τη χωρική τους αρμοδιότητα, προκειμένου να ενταχθούν στο ενιαίο μητρώο δικαιούχων.

Αιτήσεις που θα διεκπεραιωθούν από τους δήμους μέχρι 31.12.2018 και δεν συμπεριλαμβάνονται στην προαναφερόμενη κατάσταση θα παραδοθούν, με αντίστοιχο ηλεκτρονικό αρχείο και ακριβές αντίγραφο όπως ανωτέρω, μέχρι τις 15.1.2019, προκειμένου να ενταχθούν στην πληρωμή μηνός Ιανουαρίου 2019, που θα υλοποιηθεί από τον ΟΠΕΚΑ.

Η αρμόδια υπηρεσία χορήγησης των προνοιακών αναπηρικών παροχών των Δήμων υποχρεούται με την έκδοση της παρούσας να ειδοποιήσει άμεσα εγγράφως τους δικαιούχους που μέχρι 31.3.2019 λήγει η ισχύ της γνωμάτευσης της υγειονομικής επιτροπής, για επανυποβολή του αιτήματος χορήγησης των παροχών από τον ΟΠΕΚΑ κατά την διαδικασία που προβλέπεται.

Διατροφικό Επίδομα

Οι αρμόδιες Διευθύνσεις των Περιφερειών της χώρας, για την καταβολή του διατροφικού επιδόματος υποχρεούνται άμεσα, να παραδώσουν με πρακτικό παραλαβής στη Δ/νση Αναπηρικών Επιδομάτων και Οικονομικών Ενισχύσεων ή στις Περιφερειακές Δ/νσεις του ΟΠΕΚΑ, ανάλογα με τη χωρική τους αρμοδιότητα, ακριβές αντίγραφο και ηλεκτρονικό αρχείο με τους δικαιούχους Διατροφικού επιδόματος, όπως αυτοί διαμορφώθηκαν κατά την τελευταία πληρωμή του Δεκεμβρίου 2018, προκειμένου να ενταχθούν στο ενιαίο μητρώο δικαιούχων.

Αιτήσεις για χορήγηση διατροφικού επιδόματος, που θα διεκπεραιωθούν από τις αρμόδιες Δ/νσεις των Περιφερειών της χώρας μέχρι 31.12.2018 και δεν συμπεριλαμβάνονται στην προαναφερόμενη κατάσταση θα παραδοθούν, με αντίστοιχο ηλεκτρονικό αρχείο και ακριβές αντίγραφο, όπως ανωτέρω, μέχρι τις 15.1.2019, προκειμένου να ενταχθούν στην πληρωμή μηνός Ιανουαρίου 2019 που θα υλοποιηθεί από τον ΟΠΕΚΑ. Καταληκτική ημερομηνία διεκπεραίωσης του συνόλου των εκκρεμών αιτήσεων από τις αρμόδιες υπηρεσίες των δήμων και τις Διευθύνσεις των Περιφερειών είναι η 28.2.2019, ώστε εν συνεχεία να αποσταλούν στον ΟΠΕΚΑ ως άνω, προκειμένου να ενταχθούν στις επόμενες πληρωμές που θα υλοποιηθούν από τον ΟΠΕΚΑ. Οι σχετικοί φάκελοι και όλο το φυσικό αρχείο με τους δικαιούχους της 31.12.2018, τηρούνται από τους καθ’ ύλην αρμόδιους Δήμους και τις αρμόδιες για το διατροφικό επίδομα Δ/νσεις των Περιφερειών, σύμφωνα με την ισχύουσα για την τήρηση αρχείων νομοθεσία, με δυνατότητα πρόσβασης και διάθεσής τους σε εξουσιοδοτημένους υπαλλήλους του ΟΠΕΚΑ, μετά από σχετική αίτησή τους στο Δήμο ή στη Διεύθυνση της Περιφέρειας.

Διαδικασία υποβολής και επεξεργασίας αιτήσεων προνοιακών αναπηρικών παροχών

Από την 1.1.2019 και εφεξής, αιτήσεις για τη χορήγηση προνοιακών αναπηρικών παροχών σε χρήμα, για τη συνέχιση καταβολής των επιδομάτων στους δικαιούχους που λήγει η γνωμάτευση της υγειονομικής επιτροπής, καθώς και αιτήσεις επιδείνωσης της κατάστασης των ατόμων με αναπηρία, πραγματοποιούνται μέσω του ΟΠΕΚΑ και των Κέντρων Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.).

Η αίτηση υποβάλλεται μέσω των Κέντρων Κοινότητας των Δήμων ή των υπηρεσιών του ΟΠΕΚΑ ανάλογα με τον τόπο κατοικίας του αιτούντα.

Η διαδικασία υποβολής της αίτησης έχει ως εξής: Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να προσέρχονται στις υπηρεσίες του ΟΠΕΚΑ ή στα Κέντρα Κοινότητας των Δήμων γνωρίζοντας τον ΑΜΚΑ τους και έχοντας μαζί τους την αστυνομική τους ταυτότητα (ή διαβατήριο σε περίπτωση υπηκόου άλλου κράτους ή σε περίπτωση που είναι πρόσφυγες ή αιτούντες άσυλο, τα αντίστοιχα προβλεπόμενα νομιμοποιητικά έγγραφα) και ένα αντίγραφο τραπεζικού λογαριασμού στον οποίο ο αιτών είναι δικαιούχος ή συνδικαιούχος (ανεξαρτήτως σειράς). Σε περίπτωση αδυναμίας προσέλευσης του ιδίου του ατόμου, η αίτηση δύναται να υποβάλλεται μέσω άλλου προσώπου (γονέας, εκπρόσωπος, πληρεξούσιος, δικαστικός συμπαραστάτης, εν διαστάσει γονείς ασκούντες την επιμέλεια των τέκνων, επίτροπο ορφανών ανάπηρων τέκνων) προσκομίζοντας, εκτός των ανωτέρω δικαιολογητικών, τα απαραίτητα νομιμοποιητικά έγγραφα καθώς και πιστοποιητικό ταυτοπροσωπίας σε περίπτωση ανήλικου τέκνου.

Σύμφωνα με το aftodioikisi.gr:

Βήμα 1: Ο εξουσιοδοτημένος υπάλληλος του ΟΠΕΚΑ ή των κέντρων κοινότητας των Δήμων καταχωρεί στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της αίτησης τον ΑΜΚΑ του αιτούντα και εμφανίζονται προσυμπληρωμένα τα στοιχεία που είναι διαθέσιμα από την ηλεκτρονική βάση δεδομένων του ΑΜΚΑ και της ασφαλιστικής ικανότητας που τηρούνται στην ΗΔΙΚΑ Α.Ε.. Τα στοιχεία που λείπουν συμπληρώνονται στην πλατφόρμα από τον εξουσιοδοτηθέντα υπάλληλο κατά δήλωση του αιτούντα. Σε περίπτωση αναντιστοιχίας μεταξύ των πραγματικών στοιχείων και του αποτελέσματος των διασταυρώσεων, η αίτηση παραμένει σε εκκρεμότητα και ο αιτών υποχρεούται να διορθώσει τα στοιχεία στη βάση δεδομένων του ΑΜΚΑ και να προσέλθει εκ νέου στον ΟΠΕΚΑ ή στα Κέντρα Κοινότητας για τη συνέχιση της διαδικασίας υποβολής της αίτησης.

Βήμα 2: Αφού έχουν συμπληρωθεί όλα τα υποχρεωτικά πεδία ο εξουσιοδοτηθείς υπάλληλος επιλέγει, κατόπιν δήλωσης του αιτούντα, την επιπλέον παροχή (Αίτημα για εφορία, δελτίο στάθμευσης, ατελή εισαγωγή αυτοκινήτου, τέλη κυκλοφορίας, δελτίο μετακίνησης ΑμεΑ κ.τ.λ.) για την οποία θα χρησιμοποιηθεί η γνωμάτευση της υγειονομικής επιτροπής.

Βήμα 3: Στη συνέχεια ο αιτών δηλώνει το προνοιακό αναπηρικό επίδομα που αιτείται καθώς και επί πλέον πληροφοριακά στοιχεία που αφορούν στον αιτούντα, όπως ασφαλιστική κατάσταση, διάστημα απουσίας στο εξωτερικό, διάστημα νοσηλείας – περίθαλψης σε ιδρύματα, ποσό σύνταξης ή επιδόματος που ενδεχομένως λαμβάνει από ασφαλιστικό φορέα, εργασιακή κατάσταση . Με την ολοκλήρωση συμπλήρωσης των δηλωθέντων στοιχείων από τον εξουσιοδοτηθέντα υπάλληλο και επιλέγοντας «έλεγχος και αποθήκευση» εμφανίζεται μήνυμα προκειμένου να ελεγχθούν οι επισημάνσεις στις οποίες αναφέρονται τα απαραίτητα δικαιολογητικά που θα πρέπει να προσκομίσει ο αιτών ή ο εκπρόσωπός του. Ο εξουσιοδοτηθείς υπάλληλος ελέγχει τα δικαιολογητικά που προσκομίζει ο αιτών και επιλέγοντας εκ νέου «έλεγχο και αποθήκευση» προχωρά στην οριστική υποβολή της αίτησης. Με την οριστική υποβολή της αίτησης ενημερώνει τον αιτούντα ότι έχει υποχρέωση να γνωστοποιήσει στον ΟΠΕΚΑ κάθε μεταβολή των στοιχείων του, την απουσία στο εξωτερικό, την εγγραφή του στα μητρώα ασφαλισμένων ασφαλιστικού φορέα, τη λήψη σύνταξης ή επιδόματος από ασφαλιστικό φορέα ή νοσηλεία του σε νοσηλευτικό ίδρυμα ή περίθαλψη σε προνοιακό ίδρυμα. Σε περίπτωση που μετά την οριστική υποβολή και επεξεργασία της αίτησης ο αιτών πληροί τις προϋποθέσεις χορήγησης της προνοιακής αναπηρικής παροχής σε χρήμα και υπάρχει ταύτιση των δηλωθέντων στοιχείων με αυτά που προκύπτουν από τις διασταυρώσεις, η αίτηση γίνεται δεκτή και σημαίνεται αυτομάτως με την ένδειξη «Αποδεκτή». Σε αντίθετη περίπτωση η αίτηση δεν γίνεται δεκτή, με αναγραφή των λόγων απόρριψης αυτόματα από το σύστημα στα σχετικά πεδία της αίτησης. Οι αιτήσεις, οι οποίες κατά την ηλεκτρονική διαδικασία συμπλήρωσής τους, έγιναν «Αποδεκτές» ή «Μη Αποδεκτές» δύνανται να τροποποιούνται από τους εξουσιοδοτημένους χρήστες του ΟΠΕΚΑ, εφόσον οι αιτούντες προσκομίζουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά εντός διμήνου από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης.

Ηλεκτρονικός φάκελος

Με την οριστική υποβολή της αίτησης που έχει γίνει «Αποδεκτή» δημιουργείται στο Πληροφοριακό Σύστημα του ΟΠΕΚΑ ηλεκτρονικός φάκελος αναπηρίας με τον ΑΜΚΑ του αιτούντος και του αποδίδεται κωδικός εισόδου στο Πληροφοριακό Σύστημα του Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας, μέσω του οποίου δύναται να πληροφορείται την πορεία της διαδικασίας πιστοποίησης της αναπηρίας του από τις αρμόδιες Υγειονομικές Επιτροπές ΚΕ.Π.Α. καθώς και τα αποτελέσματα αυτής. β. Το πληροφοριακό σύστημα του ΟΠΕΚΑ διασυνδέεται με το σύστημα «Ηλεκτρονικών ραντεβού – eRDV» της εταιρίας «Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης Α.Ε.» (ΗΔΙΚΑ Α.Ε.) και προγραμματίζεται η επίσκεψη σε ιατρούς της επιλογής του αιτούντος, προκειμένου να καθοριστεί η διάγνωση της κύριας πάθησής του βάσει της οποίας θα παραπεμφθεί προς κρίση στις Υγειονομικές Επιτροπές των ΚΕ.Π.Α., καθώς και των τυχόν δευτερευουσών παθήσεων από τις οποίες πάσχει ο αιτών.

Με βάση τις ανωτέρω διαγνώσεις και τα αποτελέσματα των ιατρικών εξετάσεων στις οποίες υποβλήθη κε ο αιτών, ο θεράπων ιατρός της κύριας πάθησής του συμπληρώνει ηλεκτρονικά στο σύστημα της ΗΔΙΚΑ Α.Ε. τον Γενικό Εισηγητικό Φάκελο Παροχών Αναπηρίας ή και τον ανά πάθηση προβλεπόμενο Ειδικό Εισηγητικό Φάκελο Παροχών Αναπηρίας. Εν συνεχεία οριστικοποιεί τα καταχωρηθέντα στοιχεία και ο ηλεκτρονικός φάκελος αναπηρίας διαβιβάζεται στο ΚΕ.Π.Α. μέσω διασύνδεσης των δύο πληροφοριακών συστημάτων. Εάν ο αιτών πάσχει από δευτερεύουσες παθήσεις, ο θεράπων ιατρός της κύριας πάθησης υποχρεούται να καταχωρήσει ρητά τις ιατρικές ειδικότητες των συνυπαρχουσών παθήσεων στο ειδικό πεδίο του Εισηγητικού Φακέλου αρμοδιότητάς του, ώστε ακολούθως να συμπληρωθούν ηλεκτρονικά από τους θεράποντες ιατρούς των δευτερευουσών παθήσεων οι ανάλογοι Εισηγητικοί Φάκελοι Παροχών Αναπηρίας.

Στην περίπτωση αυτή η διαδικασία ολοκληρώνεται με την οριστικοποίηση του Εισηγητικού Φακέλου από τον θεράποντα ιατρό της κύριας πάθησης, αφού προηγουμένως έχουν οριστικοποιηθεί όλοι οι επιμέρους Εισηγητικοί Φάκελοι από τους θεράποντες ιατρούς των συνυπαρχουσών παθήσεων.

Ο ηλεκτρονικός φάκελος αναπηρίας του αιτούντος λαμβάνει ηλεκτρονικό αριθμό πρωτοκόλλου από το πληροφοριακό σύστημα των ΚΕ.Π.Α. και στη συνέχεια ο αιτών ενημερώνεται με μήνυμα κειμένου κινητής τηλεφωνίας ή ηλεκτρονικό μήνυμα για την ημέρα και ώρα που θα εμφανιστεί ενώπιον της Υγειονομικής Επιτροπής του ΚΕ.Π.Α. για την εκτίμηση της αναπηρίας του, καθώς και για την υποχρεωτική προσκόμιση στην γραμματεία του ΚΕ.Π.Α. όλων των στοιχείων του ηλεκτρονικού ιατρικού του φακέλου σε φυσική μορφή.

Η Γνωστοποίηση Αποτελέσματος Πιστοποίησης Αναπηρίας εκδίδεται ηλεκτρονικά και ο αιτών ενημερώνεται με ηλεκτρονικό μήνυμα, ώστε να λάβει γνώση και να την αντλήσει μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος του ΚΕ.Π.Α, κάνοντας χρήση του κωδικού του, δηλώνοντας ταυτόχρονα αν αποδέχεται το σχετικό αποτέλεσμα, άλλως δύναται εντός προθεσμίας δέκα (10) ημερολογιακών ημερών να υποβάλλει ένσταση (ηλεκτρονικά ή και στο ΚΕΠΑ) σε δευτεροβάθμια υγειονομική επιτροπή.

Η διαδικασία εξέτασης της ένστασής του από δευτεροβάθμια υγειονομική επιτροπή διεκπεραιώνεται κατά τον ίδιο τρόπο με την εκτίμηση σε πρώτο βαθμό.

Το οριστικό, σε κάθε περίπτωση, αποτέλεσμα πιστοποίησης αναπηρίας του αιτούντα (πρώτου ή δεύτερου βαθμού) αποστέλλεται ηλεκτρονικά από το πληροφοριακό σύστημα του ΚΕ.Π.Α. στο αντίστοιχο σύστημα του ΟΠΕΚΑ.

πηγή tovima.gr

Με ομόφωνη απόφαση του το Δημοτικό Συμβούλιο του δήμου Βόλβης, σε συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε στις 19/12/2018, εγκρίνει την εφαρμογή κοινωνικής δράσης “Κάρτα Αλληλεγγύης Δήμου Βόλβης”.
 Η Κάρτα Κοινωνικής Αλληλεγγύης προτείνεται ως ένα ακόμα εργαλείο για την άμβλυνση των συνεπειών της σοβούσας οικονομικής και ανθρωπιστικής κρίσης σε τοπικό επίπεδο, όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση. Σύμφωνα με την απόφαση, με την Κάρτα Αλληλεγγύης θα παρέχονται προϊόντα, αγαθά και υπηρεσίες, με προνομιακές τιμές και εκπτώσεις, στους κατόχους της (δικαιούχους και εξαρτώμενα μέλη), σε συνεργασία με την τοπική αγορά. Η Κάρτα Αλληλεγγύης θα δίνει στον κάτοχό της πρόσβαση σε κοινωνικές παροχές, οικονομικές ενισχύσεις και συγκεκριμένες ετήσιες εκπτώσεις και θα του χορηγεί το δικαίωμα προμήθειας αγαθών ή εμπορευμάτων ή λήψης υπηρεσιών, με μείωση της αρχικής αξίας αγαθού ή εμπορεύματος ή της υπηρεσίας. Το «προνόμιο» αυτό παρέχεται συμπληρωματικά και όχι «ανταγωνιστικά» με άλλα δικαιώματα που παρέχουν τοπικές ή κρατικές ή αυτόνομες – ανεξάρτητες δομές αλληλεγγύης. Η Κάρτα Αλληλεγγύης θα παρέχεται σε δημότες του Δήμου Βόλβης από Ειδική Επιτροπή που θα συσταθεί για το σκοπό αυτό και θα αποφασίζει σύμφωνα με καθορισμένα κριτήρια και θα ισχύει για ένα (1) έτος από την έκδοσή της. Οι προϋποθέσεις χορήγησης της Κάρτας Αλληλεγγύης στους δικαιούχους (κριτήρια που θα πρέπει να διαθέτει ο δικαιούχος προκειμένου να λάβει την Κάρτα Αλληλεγγύης) θα καθορίζονται με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Όλα τα κριτήρια και προϋποθέσεις δύνανται να επανακαθοριστούν από τον οικείο Δήμο, μέσα από συστηματική και εντατική διαβούλευση με την τοπική κοινωνία.


Πηγή:myportal.gr

Σήμερα αναμένεται να πιστωθούν τα χρήματα στους λογαριασμούς των δικαιούχων του κοινωνικού μερίσματος οι οποίοι έκαναν αίτηση μέχρι τις 21 Δεκεμβρίου.

Σημειώνεται πως αυτή είναι η δεύτερη φάση πληρωμών, καθώς στις 14 Δεκεμβρίου είχαν κατατεθεί χρήματα στους πρώτους δικαιούχους που είχαν κάνει ήδη αίτηση.

Το προβλεπόμενο ποσό για τη στήριξη των οικονομικά αδύναμων και ευάλωτων νοικοκυριών αρχικά είχε προσδιοριστεί στα 710 εκατ. ευρώ, αλλά με την πρόσφατη κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτου, Εργασίας Έφης Αχτσιόγλου και του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Γιώργου Χουλιαράκη αυξήθηκε κατά 80 εκατ. ευρώ, ποσό που κρίθηκε αναγκαίο για την κάλυψη του πλήθους των δικαιούχων.

Περισσότερα Άρθρα...

Τελευταίες ειδήσεις