Τσικνοπέμπτη σήμερα και πήραν φωτιά τακάρβουνα σε όλη τη χώρα. Γιορτάζεται την Πέμπτη της δεύτερης εβδομάδας του Τριωδίου (Κρεατινής) και είναι η μέρα που όλοι οι δρόμοι μυρίζουν τσίκνα!

Η ιστορία του εθίμου

Η ιστορία του εθίμου χάνεται στα βάθη των αιώνων, χωρίς να γνωρίζουμε την προέλευσή του. Εικάζεται, όμως, ότι προέρχεται από τις βακχικές γιορτές των αρχαίων Ελλήνων και Ρωμαίων, που επιβίωσαν του Χριστιανισμού. Σύμφωνα με τον λαογράφο Δημήτριο Λουκάτο, το φαγοπότι και το γλέντι της ημέρας είναι «ομοιοπαθητικές προσπάθειες για την ευφορία της γης».

 

Την Τσικνοπέμπτη ξεκινούν ουσιαστικά οι εκδηλώσεις της Αποκριάς, οι οποίες κορυφώνονται με τα Κούλουμα την Καθαρά Δευτέρα. Ανάλογες γιορτές υπάρχουν στη Γερμανία (Schmutziger Donnerstag που σημαίνει Λιπαρή Πέμπτη) και στη Νέα Ορλεάνη των ΗΠΑ (Mardi Gras που σημαίνει Λιπαρή Τρίτη), που συνδυάζονται με καρναβαλικές εκδηλώσεις.

Τα έθιμα της Τσικνοπέμπτης σε όλη την Ελλάδα

Στην παλαιά πόλη της Κέρκυρας τελούνται τα Κορφιάτικα Πετεγολέτσια ή αλλιώς Κουτσομπολιά ή Πέτε Γόλια. Η πετεγολέτσα, το πετεγουλιό όπως το λένε οι Κερκυραίοι, δεν είναι άλλο από το γνωστότατο κουτσομπολιό. Η πετεγολέτσα πραγματοποιείται το βράδυ της Τσικνοπέμπτης, στην Πιάτσα κοντά στην τοποθεσία “Κουκουνάρα”, της πόλης τής Κέρκυρας.

Στην Πάτρα έχουμε το έθιμο της Κουλουρούς. Η Γιαννούλα η Κουλουρού πιστεύει λανθασμένα πως ο Ναύαρχος Ουίλσον είναι τρελά ερωτευμένος μαζί της και πως έρχεται να την παντρευτεί. Γι’ αυτό ντύνεται νύφη και με τη συνοδεία των Πατρινών πηγαίνει να προϋπαντήσει τον καλό της στο λιμάνι. Γύρω της οι Πατρινοί διασκεδάζουν με τα καμώματά της.

Στις Σέρρες ανάβονται μεγάλες φωτιές στις αλάνες, στις οποίες αφού ψήσουν το κρέας, πηδούν από πάνω τους. Στο τέλος κάποιος από την παρέα με χιούμορ αναλαμβάνει τα «προξενιά», ανακατεύοντας ταυτόχρονα τα κάρβουνα με ένα ξύλο.

Στην Κομοτηνή καψαλίζουν την κότα που θα φαγωθεί την επόμενη Κυριακή των Αποκριών . Αυτήν την ημέρα τα αρραβωνιασμένα ζευγάρια ανταλλάσσουν δώρα φαγώσιμα. Ο αρραβωνιαστικός στέλνει στην αρραβωνιαστικιά του μια κότα, τον κούρκο, και εκείνη στέλνει μπακλαβά και μια κότα γεμιστή. Όλα αυτά πραγματοποιούν την παροιμία πως ο «έρωτας περνάει από το στομάχι».

Στο Ηράκλειο της Κρήτης, μικροί και μεγάλοι περιδιαβαίνουν μεταμφιεσμένοι στους δρόμους και στις πλατείες της πόλης, τραγουδώντας και χορεύοντας.

Στη Θήβα αρχίζει ο "βλάχικος γάμος". Ξεκινά με το προξενιό δύο νέων, συνεχίζει με το γάμο και τελειώνει την Καθαρή Δευτέρα με την πορεία των προικιών της νύφης και το γλέντι των συμπεθέρων. Όλες αυτές οι διαδικασίες είναι γεμάτες από σατυρική αθυροστομία, κέφι, γλέντι και χορό. Ο "βλάχικος γάμος" είναι κατάλοιπο της πανάρχαιης λατρείας του θεού Διονύσου. Το έθιμο αυτό, παραλλαγή ενός γάμου Βλάχων, φέρνει στο προσκήνιο και στο νου του θεατή ένα πλήθος από προβλήματα που ανάγονται στη σχέση του με τα πανάρχαια λατρευτικά έθιμα της Διονυσιακής θρησκείας, στην καταγωγή των «Βλάχων», στη μεταφορά του εθίμου από τις βουνοκορφές της Πίνδου στην πόλη του Κάδμου και πολλά άλλα.

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης του ΕΦΕΤ, στο πλαίσιο των Προγραμμάτων που διενεργεί "Παρακολούθηση Παραγόντων Ασφάλειας των Τροφίμων – Επίσημος Έλεγχος των Υλικών και Αντικειμένων που Προορίζονται να Έρθουν σε Επαφή με τα Τρόφιμα" και σε συνεργασία με το Γενικό Χημείο του Κράτους, Β΄ Χημική Υπηρεσία Αθηνών, διενήργησε δειγματοληψία πιάτου μελαμίνης ρηχό με παράσταση Disney Frozen, με αριθμό παρτίδας Lot No 0716 και κωδικό είδους (Item No) 6115010, το οποίο κατασκευάζεται στην Κίνα, εισάγεται, διανέμεται και πωλείται από την επιχείρηση JUMBO ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ. 
 
Από τον εργαστηριακό έλεγχο διαπιστώθηκε ότι το πιάτο είναι μη συμμορφούμενο με τις απαιτήσεις της νομοθεσίας, καθώς μετρήθηκε μετανάστευση μελαμίνης σε συγκεντρώσεις που υπερβαίνουν τα ανώτατα νομοθετικά όρια για τη χρήση της σε επαφή με τρόφιμα. Επομένως, προκύπτει ότι το πιάτο δεν έχει κατασκευαστεί σύμφωνα με τις ορθές πρακτικές κατασκευής και υπό τις κανονικές ή προβλεπόμενες συνθήκες χρησιμοποίησής του δύναται να προσβληθεί από το τρόφιμο και να μεταφέρει σε αυτό ουσίες που είναι ξένες προς τη φύση του, καθιστώντας έτσι δυνατό να προκληθεί τροποποίηση στη σύστασή του, αλλοίωση των οργανοληπτικών χαρακτηριστικών του και να τεθεί σε κίνδυνο η ανθρώπινη υγεία. 
 
Ο ΕΦΕΤ ζήτησε από την επιχείρηση JUMBO ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, η οποία εισάγει και διακινεί το εν λόγω προϊόν, την άμεση ανάκληση  / απόσυρση  του συνόλου της συγκεκριμένης παρτίδας από την αγορά ενώ ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη οι σχετικοί έλεγχοι. 
            
Καλούνται οι καταναλωτές, οι οποίοι έχουν προμηθευτεί το αναφερόμενο προϊόν

Efet anaklisi piatou melaminis jumbo, να μην το χρησιμοποιήσουν. 
 

Ακούμε ή διαβάζουμε (κυρίως σε πινακίδες ή σε ανακοινώσεις της τροχαίας και της πυροσβεστικής) τον όρο «ιρλανδική διάβαση» και οι περισσότεροι δεν ξέρουμε τι σημαίνει.
 
Ονομάζονται διεθνώς «ιρλανδικές διαβάσεις» κάποιες τρόπον τινά πρόχειρες διαβάσεις που έγιναν για να εξυπηρετούνται τα ΙΧ και τα φορτηγά σε χειμάρρους.

Οι ιρλανδικές διαβάσεις ΔΕΝ πρέπει να διασχίζονται όταν ο καιρός είναι βροχερός ή όταν για οιοδήποτε λόγο αρχίζει ο χείμαρρος να γεμίζει έστω και το καλοκαίρι (π.χ. λιώσιμο πάγων, μπουρίνια).
 
Ονομάσθηκαν έτσι επειδή στον αγγλοϊρλανδικό πόλεμο οι Ιρλανδοί είχαν τέτοιες διαβάσεις που οι Βρετανοί δεν ήξεραν ότι υπήρχαν, καθώς όταν έβρεχε έστω και λίγο, η διάβαση σκεπαζόταν και γινόταν αόρατη, οπότε πίστευες ότι εκεί δεν υπήρχε πέρασμα να διαβείς τον ποταμό.
 
Στην ιρλανδέζικη διάβαση είτε έχει γίνει μικρή ασφαλτόστρωση σε χείμαρρο (δηλαδή σε «ποτάμι» που έχει νερό μόνον όταν βρέχει) είτε έχει στηθεί ένα χαμηλό γεφύρι που εξυπηρετεί τα αυτοκίνητα όταν υπάρχει ελάχιστο νερό στο χείμαρρο.
 
Όταν τα νερά ενός χειμάρρου περνούν πάνω από μία ιρλανδική διάβαση, είναι επικίνδυνο να περάσει κάποιος από αυτή, γιατί:
 
– Δεν βλέπει το τσιμέντο ή την άσφαλτο και έτσι δεν μπορεί να υπολογίσει το ύψος του νερού. Πόσο μάλλον, όταν αυτό το επιχειρήσει κανείς τις νυχτερινές ώρες.
 
– Δεν βλέπει πιθανές μεγάλες πέτρες που κουβάλησε το νερό πάνω στο οδόστρωμα και μπορούν να κάνουν ζημιά στο μέσο με το οποίο κινείται και να το ακινητοποιήσουν πάνω στη διάβαση.
 
– Δεν αντιλαμβάνεται πιθανές φθορές στη διάβαση, (μεγάλες λακκούβες, ξήλωμα τσιμέντου ή ασφάλτου) με τα ίδια αποτελέσματα για το μέσο.
 
– Η ιρλανδική διάβαση δεν ενδείκνυται για πέρασμα ούτε με τα … πόδια! Μπορεί κανείς να γλιστρήσει και να είναι αδύνατο να σηκωθεί με την ορμή του νερού.
 
Το ακόμη χειρότερο είναι να πέσει στη συνέχεια στην αντίθετη πλευρά του χειμάρρου και δεν ξέρει τι μπορεί στη συνέχεια να πέσει πάνω του από τα νερά (πέτρες, ξύλα, κλαδιά στα οποία μπορεί να μπλεχτεί κλπ).
 
 

Οι αλλαγές του Υπουργείου Μεταφορών έκαναν υποχρεωτική την αναγραφή των χιλιομέτρων του μεταχειρισμένου εισαγωγής στην πρώτη άδεια που βγάζει στην Ελλάδα, και σίγουρα αυτό είναι ένα καλό βήμα για την καταπολέμηση της μάστιγας των γυρισμένων χιλιομέτρων στα αυτοκίνητα του είδους.

Τι γίνεται όμως με τα μεταχειρισμένα που βρίσκονται ήδη στην Ελλάδα και έχουν ταξινομηθεί, καθώς και με τα ελληνικά μεταχειρισμένα; Πώς μπορεί κανείς να τσεκάρει εάν όντως τα χιλιόμετρα είναι τα πραγματικά;

Παρακάτω σας δείχνουμε σε 5 βήματα, τι μπορείτε να κάνετε:

  1. Ελέγξτε διεξοδικά την κατάσταση του αυτοκινήτου. Παρότι πολλοί έχουν γίνει… μανούλες στο να «κρύψουν» τα πραγματικά χιλιόμετρα του μεταχειρισμένου και να δείχνουν μέσω της κατάστασής του ότι είναι σαν καινούργιο, υπάρχουν κάποιοι έλεγχοι που πρέπει να γίνουν από τον υποψήφιο αγοραστή για να σιγουρευτεί στο μέτρο πάντα του δυνατού, ότι το μεταχειρισμένο δεν έχει γυρισμένα χιλιόμετρα.
  2. Ζητήστε το book service, αφού εκεί αναγράφονται τα χιλιόμετρα που είχε το αυτοκίνητο όταν είχε κάνει τα service/αλλαγές λαδιών του. Επειδή στην αγορά κυκλοφορούν πολλά book service «μαϊμού», θα πρέπει να επικοινωνήσετε με το συνεργείο που έγινε το service (αναγράφεται) και να ζητήσετε επιβεβαίωση.
  3. Ελέγξτε τα χιλιόμετρα στην αντιπροσωπεία. Μπορείτε να κατευθυνθείτε σε ένα επίσημο ή εξουσιοδοτημένο συνεργείο της μάρκας του αυτοκινήτου και να ζητήσετε το ιστορικό του αυτοκινήτου στο εξωτερικό για να δείτε τα παλαιότερα χιλιόμετρά του. Σημειώστε ότι σε πολλές αντιπροσωπείες, εκτός από τον «εγκέφαλο», μπορούν να δουν παλαιότερα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου και από άλλα μέρη του αυτοκινήτου, όπως π.χ. το ABS, σιγουρεύοντας ακόμη περισσότερο τη διάγνωσή τους.
  4. Ελέγξτε τα χιλιόμετρα και από το διαδίκτυο. Υπάρχουν αρκετές πλατφόρμες στο internet όπου μπορείτε να δείτε πολλά στοιχεία για το μεταχειρισμένο αυτοκίνητο βάζοντας τον αριθμό πλαισίου του (π.χ. autodna.com). Ανάμεσα στα στοιχεία αυτά βρίσκονται και εργασίες που έχουν γίνει, όπου αναγράφονται και τα χιλιόμετρα που είχε το αυτοκίνητο όταν τις είχε κάνει.
  5. Στην περίπτωση εισαγόμενου μεταχειρισμένου ζητήστε από τον πωλητή να σας δείξει το χαρτί του εκτελωνισμού, όπου αναγράφονται τα χιλιόμετρα που είχε το αυτοκίνητο όταν πρωτοταξινομήθηκε στην Ελλάδα. Αν ο πωλητής σας πει ότι δεν το έχει, χάθηκε κ.λπ., τότε καλό θα είναι να αποφύγετε αυτό το μεταχειρισμένο.

Ο ήχος από τις εκατοντάδες κουδούνες ξεσήκωσε τη Θεσσαλονίκη. Μια μεγάλη γιορτή που στήθηκε στην παραλία της πόλης προκάλεσε το ενδιαφέρον και εντυπωσίασε όσους βρέθηκαν στο Λευκό Πύργο.

Το 5ο Ευρωπαϊκό Φεστιβάλ Κωδωνοφορίας «Οι δρόμοι του κουδουνιού» για άλλη μια χρονιά μετέφερε το μήνυμα της παράδοσης και της αναβίωσης εθίμων που υπάρχουν όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε άλλες χώρες της Ευρώπης.

 

1.500 περίπου κωδωνοφόροι πήραν μέρος στην πομπή από το Λευκό Πύργο μέχρι την πρώτη προβλήτα του λιμανιού. Περισσότερες από 30 ομάδες από όλη την Ελλάδα Ελλάδα και την Ευρώπη παρουσίασε μέσα από χορό και μουσική το έθιμο της σε μικρούς και μεγάλους και παρέσυραν τον κόσμο στο γλέντι που στήθηκε.

Το κρύο δεν αποτέλεσε ανασταλτικό παράγοντα με τους συμμετέχοντες να αναπαριστούν τελετουργικά κι έθιμα από τις περιοχές τους.




Πηγή: life-events.gr

Μπροστά σε ένα απίστευτο θέαμα βρέθηκαν πεζοί και οδηγοί που έτυχε να περνούν πριν από λίγο στην οδό Τσιμισκή.

Στην διασταύρωση της με την οδό Εθνικής Αμύνης μια γυμνή ξανθιά γυναίκα πέρασε την διάβαση πεζών και κατευθύνθηκε προς την παραλία. Φορώντας έναν σκούφο και μπότες η γυναίκα μπήκε σε ένα κατάστημα της Εθνικής Αμύνης έμεινε μέσα ένα δύο λεπτά και στην συνέχεια αποχώρησε προς την αντίθετη κατεύθυνση αφήνοντας άφωνους πεζούς και οδηγούς. Παραμένει άγνωστο εάν η γυναίκα με αυτή την εμφάνιση της στους κεντρικούς δρόμους της πόλης ήθελε να περάσει κάποιο μήνυμα η συμμετείχε σε κάποια εκδήλωση.



Πηγή: seleo.gr

Αφαιρούν μικροποσά από χρεωστικές κάρτες χωρίς να γίνονται αντιληπτοί.

Οι σπείρες των πορτοφολάδων εξελίσσονται απολύτως και... τεχνολογικά, καθώς έχουν προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα για να αποσπάσουν χρηματικά ποσά.

Θυμίζουμε ότι οι κάτοχοι χρεωστικών ή πιστωτικών καρτών ανέπαφων συναλλαγών δεν χρειάζεται να πληκτρολογήσουν κωδικό για ποσά έως 25 ευρώ.
Ένας νέος τρόπος ηλεκτρονικής κλοπής χρημάτων, που εκμεταλλεύεται τον μηχανισμό ανέπαφων συναλλαγών με πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες, έχει θορυβήσει τις αστυνομικές αρχές.  
Σύμφωνα με τις πρώτες αναφορές, κλέφτες εξοπλισμένοι με κρυμμένα POS, που είναι συνδεδεμένα σε λογαριασμούς του εξωτερικού, πλησιάζουν τα ανυποψίαστα θύματά τους σε πολυσύχναστα μέρη και αφαιρούν, εξ αποστάσεως, χρηματικά ποσά ύψους έως και 25 ευρώ.    Εκμεταλλευόμενοι τις συνθήκες συνωστισμού, οι δράστες προσεγγίζουν τα θύματά τους συνήθως σε μέσα μαζικής μεταφοράς, όπως το μετρό και τα λεωφορεία, και πλησιάζουν τα POS σε τσάντες και τσέπες όπου ελπίζουν να «αλιεύσουν», ηλεκτρονικά και ανέπαφα, μικροποσά έως 25 ευρώ για τα οποία δεν χρειάζεται πλέον pin κωδικός από τον κάτοχο της κάρτας. 
Η ελληνική αστυνομία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις για αυτή την προηγμένη μέθοδο κλοπής. 

 





Περισσότερα Άρθρα...

Τελευταίες ειδήσεις