Από το 1966, στις 2 Απριλίου, γιορτάζεται σε όλο τον κόσμο η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου με σκοπό να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να προκαλέσει την προσοχή των μεγαλυτέρων στο παιδικό βιβλίο.
Η ημέρα δεν επελέγη τυχαία από τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα καθώς συμπίπτει με την ημερομηνία γέννησης του μεγαλύτερου παραμυθά όλων των εποχών, του Δανού Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.
Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της οργάνωσης αυτής ετοιμάζει ένα μήνυμα και μια αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο. Φέτος την αφίσα και το μήνυμα επιμελήθηκε το εθνικό τμήμα της Λετονίας. Το μήνυμα έγραψε η Inese Zandere και το εικονογράφησε ο Reinis Pētersons. Τη μετάφραση επιμελήθηκε, όπως κάθε χρόνο, η κ. Λότη Πέτροβιτς.
Το μήνυμα της Irene Zandere:
Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2018
Το μικρό είναι μεγάλο μέσα σ’ ένα βιβλίο
Οι άνθρωποι τείνουν προς τον ρυθμό και την τάξη με τον τρόπο που η μαγνητική ενέργεια οργανώνει τα μεταλλικά ρινίσματα σ’ ένα πείραμα φυσικής ή όπως μια νιφάδα χιονιού δημιουργεί κρυστάλλους από το νερό. Σ’ ένα παραμύθι ή σ’ ένα ποίημα, τα παιδιά χαίρονται τις επαναλήψεις, τα ρεφρέν, και τα πασίγνωστα μοτίβα, επειδή κάθε φορά τ’ αναγνωρίζουν –βάζουν τάξη σ’ ένα κείμενο. Ο κόσμος αποκτά μια υπέροχη ομαλότητα.
Θυμάμαι ακόμα πόσο πάλευα με τον εαυτό μου, όταν ήμουν παιδί, για δικαιοσύνη, συμμετρία και ίσα δικαιώματα για το αριστερό και το δεξί: αν χτυπούσα με τα δάχτυλα έναν ρυθμό στο τραπέζι, μετρούσα πόσες φορές έπαιζε το κάθε δάχτυλο, για να μην αδικηθεί κανένα! Όταν χειροκροτούσα, χτυπούσα τη δεξιά παλάμη πάνω στην αριστερή, μα ύστερα σκέφτηκα πως αυτό ήταν άδικο κι έμαθα να κάνω και το αντίθετο –να χτυπώ την αριστερή παλάμη πάνω στη δεξιά. Αυτή η ενστικτώδης επιθυμία για ισορροπία είναι αστεία βέβαια, δείχνει όμως την ανάγκη να εμποδίσει κανείς τη μονομέρεια στον κόσμο. Κι εγώ είχα την αίσθηση ότι ήμουν προσωπικά υπεύθυνη γι’ αυτή την ισορροπία.
Η τάση των παιδιών για ποιήματα και ιστορίες πηγάζει επίσης από την ανάγκη τους να φέρουν τάξη στο χάος τους κόσμου. Από την αβεβαιότητα, όλα τείνουν προς μία τάξη. Ποιηματάκια, παραδοσιακά τραγούδια, παιχνίδια, παραμύθια, ποίηση –όλες αυτές οι ρυθμικά οργανωμένες μορφές ύπαρξης βοηθούν τα παιδιά να διαμορφώσουν την παρουσία τους στο γενικότερο χάος. Δημιουργούν μία ενστικτώδη επίγνωση ότι η τάξη είναι εφικτή στον κόσμο και ότι κάθε άνθρωπος έχει θέση σ’ αυτόν. Όλα συντείνουν προς αυτό τον σκοπό: η ρυθμική οργάνωση του κειμένου, οι σειρές των γραμμάτων και ο σχεδιασμός της σελίδας, η εντύπωση ότι το βιβλίο είναι ένα καλά οργανωμένο σύνολο.
Το μεγάλο αποκαλύπτεται στο μικρό και αυτό το μορφοποιούμε στα παιδικά βιβλία, ακόμα κι αν δεν έχουμε κατά νου τα περί Θεού ή τα περί μορφοκλασμάτων –γνωστών ως φράκταλ. Το παιδικό βιβλίο είναι μια θαυμαστή δύναμη που ενισχύει τη μεγάλη επιθυμία και την ικανότητα του νεαρού ατόμου να υπάρξει. Ενισχύει το θάρρος του να ζήσει.
Στο βιβλίο, το μικρό είναι πάντα μεγάλο, κι όχι μόνο όταν έρχεται η ενηλικίωση. Το βιβλίο είναι ένα μυστήριο, όπου μπορεί να βρεθεί κάτι απρόβλεπτο ή κάτι άπιαστο. Εκείνο που οι αναγνώστες μικρής ηλικίας δεν μπορούν να συλλάβουν στο μυαλό τους παραμένει αποτύπωμα στη συνείδησή τους και συνεχίζει να ενεργεί έστω κι αν δεν ήταν απόλυτα κατανοητό. Ένα εικονοβιβλίο μπορεί να λειτουργήσει ως μικρό θησαυροφυλάκιο σοφίας και πολιτισμού ακόμα και για ενηλίκους, όπως τα παιδιά μπορούν να διαβάσουν ένα βιβλίο για ενηλίκους και να βρουν τη δική τους ιστορία, έναν υπαινιγμό για τη ζωή τους που αρχίζει ν’ ανθίζει. Ο πολιτιστικός περίγυρος διαμορφώνει τους ανθρώπους, τους προετοιμάζει για τις εντυπώσεις που θα έρθουν στο μέλλον, καθώς και για τις δοκιμασίες που θα χρειαστεί ν’ αντιμετωπίσουν παραμένοντας ακέραιοι.
Το παιδικό βιβλίο σηματοδοτεί τον σεβασμό στο μεγαλείο του μικρού. Σηματοδοτεί τον κόσμο που αναδημιουργείται κάθε φορά, μια παιγνιώδη και όμορφη σοβαρότητα, χωρίς την οποία όλα, ακόμα και η παιδική λογοτεχνία, είναι άσκοπη απασχόληση.
Συνοψίζοντας: Το βιβλίο κάνει το παιδί να διαισθανθεί ότι η τάξη είναι εφικτή στον κόσμο και ότι κάθε άνθρωπος έχει μία μοναδική θέση σ’ αυτόν. Όλα συντείνουν προς αυτό τον σκοπό: η ρυθμική οργάνωση του κειμένου, οι σειρές των γραμμάτων, ο σχεδιασμός της σελίδας, η εντύπωση ότι το βιβλίο είναι ένα καλά οργανωμένο σύνολο. Το μεγάλο αποκαλύπτεται στο μικρό και αυτό το μορφοποιούμε στα παιδικά βιβλία. Το βιβλίο είναι ένα μυστήριο, όπου μπορεί να βρεθεί κάτι απρόβλεπτο ή κάτι άπιαστο. Το παιδικό βιβλίο σηματοδοτεί τον σεβασμό στο μεγαλείο του μικρού.
Η Ελλάδα, αν και συμμετέχει στον εορτασμό από το 1996 αναζητεί ακόμη μια απάντηση σε ένα κομβικό ερώτημα. Γιατί τα παιδιά πρέπει να διαβάζουν βιβλία.
Κι όμως, τι χαρά να κρατάει ένα παιδί ένα βιβλίο στα χέρια του! Στην αρχή δεν ξέρει τι λέει. Το κοιτάζει, το χαζεύει, το παρατηρεί. Ζητάει να του το διαβάσουν και στη συνέχεια όλα παίρνουν το δρόμο τους. Δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο.

Κι αλήθεια, αν ένα παιδί ρωτάει γιατί πρέπει να διαβάζει βιβλία, τι θα του απαντήσουμε;
Ορισμένες ενδεικτικές απαντήσεις:
• Δίνει «τροφή» στη φαντασία μας και μπορούμε να κάνουμε την πραγματικότητα πιο παραμυθένια και πιο ταξιδιάρικη!
• Μπορούμε να μιλάμε πιο όμορφα και να χρησιμοποιούμε λέξεις και εκφράσεις που μας άρεσαν όταν τις διαβάσαμε. Έτσι, στους άλλους αρέσει να ακούνε αυτό που έχουμε να πούμε, γιατί το καταλαβαίνουν και καλύτερα.
• Μπορούμε να γράφουμε σωστά, γιατί βλέπουμε τις λέξεις και τις θυμόμαστε καλύτερα.
• Γνωρίζουμε άλλους κόσμους και τις σκέψεις άλλων ανθρώπων. Έτσι, μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι φίλοι, καλύτερα αδέλφια, καλύτεροι άνθρωποι.
• Μπορούμε να βρούμε εύκολα και γρήγορα απαντήσεις σε ερωτήσεις που έχουμε για το τι συμβαίνει γύρω μας.
• Προσφέρουν ιδέες για να δημιουργήσουμε καινούρια πράγματα!
• Το βιβλίο δίνει απαντήσεις σε ερωτήματα. Ένα βιβλίο μπορεί να απαντήσει ακόμη και σε όσα δεν θέλεις να ρωτήσεις κάποιον άλλο, μικρό ή μεγαλύτερο.
Το διάβασμα πρώτα απ’ όλα είναι ευχαρίστηση. Και ως τέτοιο πρέπει να το αντιμετωπίζουν τα παιδιά μας.
Μαζί με την λαμπάδα που θα καεί μέσα σε μια νύχτα, ας του πάρουμε κι ένα βιβλίο που θα το “φωτίζει” μια ζωή…
γιορτάζουμε κάθε μέρα…

Δημοσιεύτηκε στο http://blogs.sch.gr  ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΩΝ ΒΡΑΣΝΩΝ

 

Έως την Πέμπτη 29 Μαρτίου, θα πρέπει να υποβάλουν αίτηση όσοι θέλουν να συμμετάσχουν στις φετινές Πανελλήνιες 2018, για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Όπως ενημέρωσε σχετικά το υπουργείο Παιδείας, η προθεσμία είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της δεν γίνεται δεκτή καμία αίτηση συμμετοχής.

Οι υποψήφιοι (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) μπορούν να προμηθεύονται τη σχετική Αίτηση - Δήλωση που αναλογεί στην περίπτωσή τους είτε από το διαδίκτυο, είτε από το λύκειό τους.

Η συμπλήρωση της Αίτησης-Δήλωσης γίνεται σύμφωνα με τις οδηγίες που αναγράφονται στο έντυπο και για την οριστική ηλεκτρονική υποβολή της οι υποψήφιοι θα πρέπει να προσέρχονται στο λύκειό τους.

Στην επίσημη ιστοσελίδα του υπουργείου, www.minedu.gov.gr, στον σύνδεσμο «Εξετάσεις», αναρτώνται τα κατά περίπτωση υποδείγματα της Αίτησης - Δήλωσης και οι σχετικές εγκύκλιοι που περιγράφουν πλήρως τη διαδικασία και τα αναλυτικά δικαιολογητικά για κάθε κατηγορία υποψηφίου (ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, μαθητής ή απόφοιτος).

Σημειώνεται ότι όλοι οι μαθητές και απόφοιτοι - υποψήφιοι των Πανελλαδικών, που έχουν αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και που εξετάζονται προφορικά ή γραπτά κατά περίπτωση, θα πρέπει ως τις 29 Μαρτίου να υποβάλουν και σχετική αίτηση με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά στο λύκειό τους.

Εξάλλου, υπενθυμίζεται ότι σε ό,τι αφορά τους υποψηφίους από ημερήσια και εσπερινά ΕΠΑΛ, όσοι συμμετέχουν στις Πανελλαδικές τεσσάρων μαθημάτων (δύο μαθήματα γενικής παιδείας και δύο μαθήματα ειδικότητας) μπορούν να διεκδικήσουν κοινό ειδικό ποσοστό θέσεων σε: πανεπιστήμια, ΤΕΙ, ΑΣΠΑΙΤΕ, Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης (ΑΣΤΕ), Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ), Σχολή Αστυφυλάκων, Σχολή Πυροσβεστών, Σχολές Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού.

Πιο ειδικά, όσον αφορά τους υποψηφίους με τις πανελλαδικές εξετάσεις των εσπερινών ΕΠΑΛ, εκείνοι μπορούν να διεκδικήσουν είτε το ανωτέρω κοινό ειδικό ποσοστό στις προαναφερθείσες κατηγορίες, είτε το ειδικό ποσοστό θέσεων (1%) των εσπερινών ΕΠΑΛ, μόνο σε ΤΕΙ, ΑΣΠΑΙΤΕ, ΑΣΤΕ, ΑΕΝ.

Το κοινό ειδικό ποσοστό που διεκδικούν οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ στα πανεπιστήμια είναι 5% των θέσεων, ενώ στο νεοϊδρυθέν Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής το ποσοστό ανέρχεται στο 10% των θέσεων, μόνο για φέτος.

Ακόμη, όσοι υποψήφιοι ενδιαφέρονται για τα ΤΕΦΑΑ και θα συμμετάσχουν φέτος στις πανελλαδικές εξετάσεις, πρέπει υποχρεωτικά να δηλώσουν την επιθυμία τους για τα ΤΕΦΑΑ, ώστε να συμμετάσχουν και στις πρακτικές δοκιμασίες (υγειονομική εξέταση και αγωνίσματα).

Όσοι υποψήφιοι ενδιαφέρονται για τις Στρατιωτικές Σχολές, τις Αστυνομικές Σχολές, τις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας και τις Σχολές της Ακαδημίας του Εμπορικού Ναυτικού πρέπει να υποβάλουν αίτηση απευθείας στον Στρατό, στην Αστυνομία, στην Πυροσβεστική ή στο Εμπορικό Ναυτικό σε χρονικό διάστημα που θα ορίζεται στις προκηρύξεις που θα εκδώσουν τα αρμόδια υπουργεία και να κριθούν ικανοί στις προκαταρκτικές εξετάσεις.

Οι σχετικές προκηρύξεις θα διατίθενται από τα Στρατολογικά Γραφεία, τα Αστυνομικά Τμήματα, την Πυροσβεστική και τις κατά τόπους Λιμενικές Αρχές αντίστοιχα.

Εξάλλου, υποψήφιοι για το 10% των θέσεων (χωρίς νέα εξέταση) μπορούν να είναι μόνο όσοι εξετάστηκαν πανελλαδικά το 2016 ή το 2017 (με τα ημερήσια ΓΕΛ ή με τα ημερήσια ΕΠΑΛ) και δεν θα πρέπει να υποβάλουν Αίτηση - Δήλωση τον Φεβρουάριο, αλλά απευθείας μηχανογραφικό δελτίο. Μάλιστα, οι υποψήφιοι για το 10% των ΓΕΛ θα συμπληρώσουν μηχανογραφικό δελτίο με πέντε (5) επιστημονικά πεδία.

Τέλος, όσοι από τους μαθητές της τελευταίας τάξης των ΓΕΛ ή των ΕΠΑΛ εμπίπτουν στην ειδική κατηγορία των υποψηφίων - πασχόντων από σοβαρές παθήσεις (για εισαγωγή στο 5% των θέσεων εισακτέων χωρίς εξετάσεις) θα πρέπει να έχουν ήδη αποκτήσει νέο πιστοποιητικό της πάθησής τους από τις αρμόδιες επταμελείς επιτροπές των νοσοκομείων. Αυτοί οι μαθητές, εφόσον δεν επιθυμούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις, θα καταθέσουν μηχανογραφικό σε ημερομηνίες που θα ανακοινωθούν από το υπουργείο το επόμενο διάστημα.

Μεγάλες  αλλαγές στην καθημερινότητα των σχολείων - Απουσίες, διαγωγή και εγγραφές

Συγκεκριμένα οι αλλαγές στην καθημερινότητα των σχολείων είναι οι εξής:

Καταργείται η διάκριση των απουσιών σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες

Το σχολείο όσο και οι κηδεμόνες των μαθητών θα ενημερώνονται άμεσα για κάθε απουσία του και για τους λόγους της. Καταργείται η διάκριση σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες απουσίες. Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να ενημερώνουν με κάθε πρόσφορο μέσο τους κηδεμόνες (τηλεφώνημα, μήνυμα σταλμένο από λογαριασμό του σχολείου στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ή στο κινητό τηλέφωνο των γονέων (SMS) και να φροντίζουν να πληροφορούνται τους λόγους απουσίας των μαθητών.

Η ενημέρωση πρέπει να γίνεται για κάθε ημέρα απουσίας εντός της εβδομάδας που σημειώθηκε. Σε περίπτωση που μαθητής απουσιάσει τρεις συνεχόμενες ημέρες ή πραγματοποιήσει τριάντα συνολικά απουσίες, ο υπεύθυνος του τμήματος επικοινωνεί άμεσα με τους γονείς του και ενημερώνει τον διευθυντή του σχολείου. Θεσμοθετείται η μη προσμέτρηση απουσιών μαθητών για διάστημα μέχρι είκοσι ημερών, οι οποίες οφείλονται σε σοβαρά και επείγοντα περιστατικά και απαιτούν μεγάλο χρονικό διάστημα ανάρρωσης.

Όσον αφορά τον χαρακτηρισμό της φοίτησης, ειδικά για το σχολικό έτος 2017-18 μπορεί να χαρακτηριστεί επαρκής και η φοίτηση μαθητή που πραγματοποίησε έως 164 απουσίες εφόσον συντρέχουν σωρευτικά τα εξής: α) για τις παραπάνω από τις 114 έχει προσκομίσει δικαιολογητικά από γιατρό που βεβαιώνουν την ασθένεια, β) ο Γενικός Μέσος Όρος της προφορικής βαθμολογίας, που προκύπτει από το άθροισμα των μέσων όρων των δύο τετραμηνιαίων βαθμών διαιρούμενο με τον αριθμό των διδασκόμενων μαθημάτων, είναι δεκαπέντε πλήρες και γ) δεν έχει κάνει χρήση της μη προσμέτρησης απουσιών που προβλέπεται σε σχετικό άρθρο.

Επισημαίνεται πάντως ότι από το επόμενο διδακτικό έτος επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητών εφόσον το σύνολο των απουσιών του δεν υπερβαίνει τις 114. Εάν τις υπερβαίνει, η φοίτηση χαρακτηρίζεται ανεπαρκής και οι μαθητές είναι υποχρεωμένοι να επαναλάβουν τη φοίτησή τους στην ίδια τάξη. Στην περίπτωση των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Γυμνασίων και Λυκείων, καθώς και των Εσπερινών Γυμνασίων και Εσπερινών Γενικών Λυκείων ή Εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων ισχύουν τα ανωτέρω αριθμητικά όρια προσαυξημένα κατά 16 απουσίες.

Στην περίπτωση των μαθητών των Επαγγελματικών Λυκείων που παρακολουθούν μόνο τα μαθήματα Τομέων, Ειδικοτήτων, ισχύουν τα εξής: Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση του μαθητή, εφόσον το σύνολο των απουσιών του που σημειώθηκαν κατά το οικείο διδακτικό έτος, ανεξάρτητα από τον λόγο στον οποίο οφείλονται, δεν υπερβαίνει για τη Β΄ τάξη Ημερησίων ΕΠΑ. Λ. τις 75, για τη Γ τάξη Ημερησίων ΕΠΑ. Λ. τις 75, για τη Β΄ τάξη Εσπερινών ΕΠΑ. Λ. τις 78, για τη Γ΄ τάξη Εσπερινών ΕΠΑ. Λ. τις 78 και για τη Δ΄ τάξη των Εσπερινών ΕΠΑ. Λ. τις 83 απουσίες.

Προθεσμίες εγγραφής

Τον Μάιο κάθε σχολικής χρονιάς οι γονείς/κηδεμόνες καλούνται να κάνουν αίτηση εγγραφής - δήλωση προτίμησης για την εγγραφή και ένταξη των παιδιών τους σε τάξη ή τμήμα Προσανατολισμού την επόμενη σχολική χρονιά. Η εγγραφή ολοκληρώνεται από τις σχολικές μονάδες όταν παραλάβουν τα απολυτήρια του Δημοτικού σχολείου, για την εγγραφή στην Α΄ Γυμνασίου, και μετά την έκδοση των αποτελεσμάτων για τις υπόλοιπες τάξεις.

Επισημαίνεται ότι ειδικά για την εγγραφή στην Α΄ τάξη Γυμνασίου που βρίσκεται εκτός των αστικών κέντρων, η δήλωση εγγραφής σε ένα από τα Γυμνάσια, θα υποβάλλεται στον Διευθυντή του Δημοτικού στο οποίο φοιτά ο μαθητής μέσα στον Δεκέμβριο του προηγούμενου σχολικού έτους, ενώ, κατ' εξαίρεση, για το τρέχον σχολικό έτος μέσα στον Φεβρουάριο.

Η θρησκευτική εορτή των Τριών Ιεραρχών ορίζεται ημέρα αργίας

Κατά την παραμονή της εορτής των Τριών Ιεραρχών πραγματοποιούνται στα σχολεία εορταστικές εκδηλώσεις και δραστηριότητες, για τις οποίες αφιερώνεται ένα δίωρο από το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων, με ευθύνη και απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων

Παιδαγωγικά μέτρα και ενέργειες παιδαγωγικού χαρακτήρα

Για κάθε παρέκκλιση από την προσήκουσα διαγωγή και από το Πλαίσιο οργάνωσης σχολικής ζωής και αναλόγως του βαθμού της παρέκκλισης είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθούν:

α) παιδαγωγικού χαρακτήρα ενέργειες και

β) παιδαγωγικά μέτρα.

Οι παιδαγωγικού χαρακτήρα ενέργειες (όπως έκφραση συγγνώμης, αποκατάσταση ζημιών, έμπρακτη μεταμέλεια, διαμεσολάβηση) χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση παραβατικών συμπεριφορών με περισσότερο ήπια μέσα από τα παιδαγωγικά μέτρα. Για τον λόγο αυτό οι παιδαγωγικού χαρακτήρα ενέργειες αποφασίζονται μετά από συζήτηση και σε συμφωνία με όποιον μαθητή αφορούν και μπορούν να περιγράφονται εκτενέστερα στο Πλαίσιο Οργάνωσης Σχολικής Ζωής κάθε σχολείου. Στόχος είναι το σχολείο, πριν προχωρήσει στη λήψη παιδαγωγικών μέτρων, να εξαντλεί όλες τις δυνατότητες παιδαγωγικής παρέμβασης και αντιμετώπισης των προβλημάτων συμπεριφοράς και συγκρούσεων που αναφύονται εντός της σχολικής κοινότητας, στοχεύοντας οι μαθητές να συνειδητοποιήσουν τα λάθη τους και να αλλάξουν στάση/συμπεριφορά.

Όσον αφορά τα παιδαγωγικά μέτρα, με την νέα Υ.Α. καταργείται το μέτρο της πέραν των δυο ημερών αποβολής από τα μαθήματα. Το μέτρο της αποβολής σε κάθε περίπτωση πρέπει να επιβάλλεται με φειδώ, καθώς επιβαρύνει την παιδαγωγική σχέση και δεν συμβάλλει στην αποκατάσταση θετικού κλίματος στην τάξη.

Το μέτρο της προφορικής παρατήρησης μπορεί να συνοδεύεται από την απομάκρυνση του μαθητή από την τάξη, εφόσον παρακωλύεται η διεξαγωγή του μαθήματος, οπότε απασχολείται με την ευθύνη του Διευθυντή του σχολείου, λαμβάνοντας απουσία. Επισημαίνεται ότι σε περίπτωση επαναλαμβανόμενων ωριαίων απομακρύνσεων και πάντως μετά από τρεις απομακρύνσεις από τον ίδιο διδάσκοντα ή πέντε συνολικά, το Συμβούλιο του Τμήματος εξετάζει τους ενδεδειγμένους χειρισμούς.

Επαινος Προσωπικής Βελτίωσης

Απονέμεται εφεξής ένας νέος έπαινος, ο «Έπαινος Προσωπικής Βελτίωσης», μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων κατά την παιδαγωγική συνεδρίαση των αποτελεσμάτων στο τέλος του διδακτικού έτους. Με τον τρόπο αυτό, επιβραβεύεται και η προσπάθεια μαθητών οι οποίοι δεν συγκέντρωσαν κατ' ανάγκην υψηλή βαθμολογία, κατάφεραν όμως να σημειώσουν σημαντική βελτίωση της συνολικής επίδοσής τους, κατά την κρίση του οικείου Συλλόγου Διδασκόντων.

Διαγωγή

Με τη νέα Υ. Α. η διαγωγή των μαθητών/τριών χαρακτηρίζεται ως «εξαιρετική», «καλή» ή «μεμπτή», σε αντικατάσταση των χαρακτηρισμών («κοσμιότατη», «κοσμία», «επιμεμπτή») και δεν αναγράφεται στους τίτλους σπουδών (απολυτήρια, αποδεικτικά απόλυσης και κάθε είδους αποδεικτικά και πιστοποιητικά σπουδών).

Βαθμοί τέλος και στα γυμνάσια - Θα βαθμολογούνται με Α, Β, Γ

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής βάζει στο στόχαστρο τους βαθμούς στα Γυμνάσια.

Βαθμοί τέλος και στα γυμνάσια

Θα αξιολογούνται περιγραφικά οι μαθητές: «σχεδόν καλός», «καλός», «πολύ καλός», «άριστος»

Βαθμοί τέλος στα γυμνάσια της χώρας καθώς το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής συζητάει τώρα εκτός της περιγραφικής αξιολόγησης των μαθητών («σχεδόν καλός», «καλός», «πολύ καλός», «άριστος») και αλφαβητική αξιολόγηση: Δηλαδή Α, Β, Γ που έως σήμερα γνωρίζαμε κυρίως από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού. Κάτι που σχεδιάζεται, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες των «ΝΕΩΝ», για να περιοριστεί η βαθμολογική πίεση στο γυμνάσιο αλλά και τις τελευταίες τάξεις του δημοτικού.

Ηδη από φέτος εφαρμόζεται πιλοτικό πρόγραμμα περιγραφικής αξιολόγησης σε 81 νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια, παράλληλα όμως με τη βαθμολογία των μαθητών στα γυμνάσια (0-20). Στόχος στο άμεσο μέλλον οι βαθμοί να καταργηθούν τελείως. Σήμερα, οι μαθητές μπαίνουν σταδιακά στη λογική των αριθμών από τις τελευταίες τάξεις του δημοτικού, με τους πρώτους βαθμούς 10, 9, 8 και 7. Για να φτάσουν στο γυμνάσιο στην αριθμητική κλίμακα με άριστα το 20.

ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ. Οπως είναι εμφανές οι εκπλήξεις στην παιδεία δεν σταματούν. Οι αλλαγές που σχεδιάζονται στον χώρο των αναλυτικών προγραμμάτων του γυμνασίου μεταβάλλουν όλη την εικόνα αξιολόγησης των μαθητών όπως την ξέραμε, ενώ ήδη εφαρμόζεται και η βαθμολογία των μαθητών ανά τετράμηνο και όχι ανά τρίμηνο όπως στο παρελθόν.

Για το λύκειο και την περίφημη αναμόρφωση της Β' και της Γ' τάξης του (η Α' θα είναι πιο πολύ μια τάξη συνδεδεμένη με το γυμνάσιο), οι αλλαγές θα είναι επίσης μεγάλες καθώς τα μαθήματα, όπως είναι γνωστό, θα γίνουν 3ωρα και 4ωρα μέσα στην ημέρα, ενώ αυτή τη στιγμή το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής επεξεργάζεται την πρόταση του για τη «δύσκολη» τελευταία τάξη της βαθμίδας που θα συνδέεται με τις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Στη Β' λυκείου εισάγονται τις επόμενες χρονιές δυο νέα μαθήματα, των Φυσικών Επιστημών (μάθημα διαθεματικής προσέγγισης μέσω της Φυσικής, της Χημείας και της Βιολογίας) και των Κοινωνικών Επιστημών (που θα περιλαμβάνει Ιστορία και Πολιτειακή Αγωγή).

Στην Γ' λυκείου μελετάται εάν τα μαθήματα κορμού θα είναι ένα (Γλώσσα) ή δύο (Γλώσσα και Ιστορία), τα οποία θα πλαισιωθούν από δυο ακόμη μαθήματα επιλογής ανά κατεύθυνση και ένα ακόμη επιλογής για τη έκδοση του νέου «ισχυρού» απολυτηρίου. Εκείνο που δεν έχει αποφασιστεί ακόμη, είναι εάν οι τελικές εξετάσεις για το απολυτήριο αυτό θα είναι εθνικού τύπου ή όχι. Πάντως, τις τελευταίες ημέρες αυξάνονται τα σενάρια υπέρ της διατήρησης των Πανελλαδικών Εξετάσεων ως έχουν.

Στα γυμνάσια η φετινή πιλοτική φάση της περιγραφικής αξιολόγησης έχει σκοπό να οδηγήσει σε συμπεράσματα για την επέκτασή της σε όλα τα σχολεία της βαθμίδας. Πολλοί καθηγητές εκφράζουν τον προβληματισμό τους καθώς, όπως αναφέρουν, δεν έχουν πάντα γνώση της προσωπικότητας του κάθε μαθητή, στοιχείο απαραίτητο για την περιγραφική αξιολόγησή τους.

 

Πηγή:dikaiologitika.gr  

"Τα δίωρα μαθήματα θα είναι δύο κάθε εβδομάδα για αγγλικά, γαλλικά και γερμανικά ενώ δεν αποκλείεται να γίνονται απογευματινές ώρες, στο διάστημα μεταξύ 16:00-18:00"

Τη διδασκαλία τριών διαφορετικών ξένων γλωσσών εντός σχολείων και σε ωράριο εκτός του υποχρεωτικού, δρομολογεί το υπουργείο Παιδείας. Στον απόηχο των ραγδαίων αλλαγών στην Παιδεία, ο υπουργός Κώστας Γαβρόγλου αναλύει στο News 24/7 το νέο εγχείρημα

Νέες επιπρόσθετες αλλαγές από το νέο σχολικό έτος, δρομολογεί το υπουργείο Παιδείας, στον απόηχο των μεταρρυθμίσεων που επιχειρούνται συνολικά σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.

Το νέο εγχείρημα που αναμένεται να εφαρμοστεί από το νέο σχολικό έτος 2018-2019 προβλέπει την σταδιακή καθιέρωση δίωρων μαθημάτων ξένων γλωσσών, σε ωράριο εκτός υποχρεωτικού, αρχής γενομένης από τη Β’ Λυκείου. Τα δίωρα μαθήματα θα είναι δύο κάθε εβδομάδα, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες του News 24/7, δεν αποκλείεται να γίνονται απογευματινές ώρες, στο διάστημα μεταξύ 16.00-18.00. Οι μαθητές θα έχουν μάλιστα τη δυνατότητα να επιλέξουν μεταξύ αγγλικών, γαλλικών και γερμανικών ως γλώσσα διδασκαλίας.

Η παρακολούθηση θα είναι προαιρετική, ωστόσο, στόχος του αρμόδιου υπουργείου είναι ολοένα και περισσότεροι μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να συμμετάσχουν στο φιλόδοξο εγχείρημα, σε μία προσπάθεια να αναχαιτιστεί το οικονομικό πλήγμα στον οικογενειακό προϋπολογισμό, λόγω φροντιστηρίων. «Ακόμη κι αν δεν συμπληρωθεί ο ελάχιστος αριθμός συμμετεχόντων σε ένα σχολείο, οι μαθητές θα έχουν την επιλογή να πηγαίνουν σε γειτονικό», διευκρινίζει άλλωστε στο News24/7 ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου.

Την ίδια στιγμή, διευκρινίζεται ότι οι ανάγκες σε επιπλέον εκπαιδευτικό προσωπικό, θα καλυφθούν μέσω ωρομίσθιων καθηγητών.

«Θα πρέπει να αναβαθμιστεί η διδασκαλία των ξένων γλωσσών στα σχολεία μας. Δεν είναι δυνατόν τα παιδιά να μην είναι σε θέση να πάρουν τα απαραίτητα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας μόνο με τα μαθήματα που γίνονται στα σχολεία και οι γονείς να αναγκάζονται να έχουν μία ακόμη οικονομική υποχρέωση», αναφέρει χαρακτηριστικά ο υπουργός στο News24/7, ενώ υπενθυμίζεται ότι στην ίδια κατεύθυνση κινείται και η πρόσφατη εξαγγελία περί δωρεάν ξενόγλωσσων βιβλίων στα Λύκεια επίσης από τη νέα σχολική χρονιά 2018-2019.

«Η σκέψη είναι να εφαρμοστεί αρχικά στη Β’ Λυκείου μέσα στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών μας για το Νέο Λύκειο. Η διδασκαλία θα γίνεται με την πρόσληψη ωρομισθίων καθηγητών. Αν σε κάποιο σχολείο ωστόσο δεν υπάρχει αρκετός αριθμός μαθητών για να δικαιολογήσει μία τάξη, θα μπορούν οι μαθητές να πάνε σε άλλο γειτονικό σχολείο», πρόσθεσε και κατέληξε πως «ναι μεν υπάρχουν κάποια ζητήματα τεχνικού χαρακτήρα που μελετάμε πώς θα λυθούν, αλλά το βασικό είναι ότι προχωράμε στην παροχή μιας νέας δυνατότητας στους μαθητές και μαθήτριες, μέσα στο σχολικό περιβάλλον, με αυστηρές προδιαγραφές».

Μετά από απόφαση του Υπουργείου Παιδείας έρευνας και Θρησκευμάτων υλοποιείται από τον Ιανουάριο του 2018 σε όλα τα δημόσια δημοτικά σχολεία της χώρας η δράση "η τσάντα στo σχολείο".

Με τη συγκεκριμένη δράση καθιερώνεται η παραμονή της σχολικής τσάντας στο σχολείο για ένα Σαββατοκύριακο τον μήνα.

Η τσάντα παραμένει στο σχολείο από την Παρασκευή έως τη Δευτέρα.

Με τη δράση επιδιώκεται οι μαθητές και οι μαθήτριες να μην ασχολούνται με την προετοιμασία μαθημάτων κατά τη διάρκεια του συγκεκριμένου  Σαββατοκύριακου.

Η δράση υλοποιείται με σκοπό να υποστηρίξει τον μειωμένο χρόνο δημιουργικής επαφής και επικοινωνίας γονέων και παιδιών.

Οι Σύλλογοι Διδασκόντων κάθε σχολείου θα αποφασίσουν ποιο Σαββατοκύριακο του μήνα θα πραγματοποιείτα η ανωτέρω δράση. 

Το ΥΠΠΕΘ μετά από δημοσιεύματα που διαστρεβλώνουν τα πραγματικά δεδομένα όσον αφορά τις εκπαιδευτικές εκδρομές στο εξωτερικό διευκρινίζει ότι δεν απαγορεύει την πραγματοποίηση των πενθήμερων εκδρομών της τελευταίας τάξης του λυκείου στο εξωτερικό

Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας οι μόνες εκπαιδευτικές εκδρομές που δεν επιτρέπονται στο εξωτερικό είναι αυτές που εντάσσονται στο πλαίσιο προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων (πολιτιστικών ή περιβαλλοντικών). Παρότι η Υπουργική Απόφαση παροτρύνει γενικά τη διοργάνωση εκπαιδευτικών εκδρομών εντός της χώρας σε περιοχές με ιστορικό, αρχαιολογικό, περιβαλλοντικό ενδιαφέρον και φυσικό κάλλος, δεν απαγορεύει την πραγματοποίηση των πενθήμερων εκδρομών της τελευταίας τάξης του λυκείου στο εξωτερικό.

Επίσης, συνεχίζουν να προβλέπονται όλες οι εκδρομές εξωτερικού που υλοποιούνται στο πλαίσιο:

α. εκπαιδευτικών ανταλλαγών

β. αδελφοποίησης σχολικών μονάδων

γ. εκπαιδευτικών προγραμμάτων και εγκεκριμένων ευρωπαϊκών προγραμμάτων (ERASMUS κτλ)

δ. προγραμμάτων διεθνών οργανισμών

ε. συμμετοχών σε διεθνείς συναντήσεις, συνέδρια, ημερίδες, διαγωνισμούς, μαθητικές επιστημονικές ολυμπιάδες και άλλες διεθνείς εκδηλώσεις

στ. προσκλήσεων από σχολεία της Ομογένειας

Ο λόγος για τον οποίο περιορίστηκε στο εσωτερικό της χώρας η συγκεκριμένη κατηγορία εκδρομών, κατηγορία που αφορά όλες τις τάξεις της δευτεροβάθμιας, είναι η γενική διαπίστωση ότι οι οικογένειες πολλών μαθητών και μαθητριών αδυνατούν να πληρώσουν τα έξοδα μιας εκδρομής εξωτερικού. Εξαιτίας αυτού η διοργάνωση τέτοιων εκδρομών βιώνεται τραυματικά από τα παιδιά που δεν μπορούν να συμμετάσχουν σ’ αυτές μαζί με την υπόλοιπη ομάδα των συμμαθητών/τριών τους. Λαμβάνοντας υπόψη ότι είναι πάμπολλες και ποικίλες οι εναλλακτικές δυνατότητες που προσφέρει η Ελλάδα για τη διοργάνωση εκπαιδευτικών εκδρομών, κρίθηκε αναγκαίο να προστατευθούν από τέτοιες πικρίες οι μαθητές και οι μαθήτριες των οποίων οι οικογένειες αντιμετωπίζουν οικονομικό πρόβλημα.

Η Υπουργική Απόφαση που θέτει τους όρους και τις προϋποθέσεις για τη διοργάνωση εκπαιδευτικών εκδρομών έχει δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης στις 6 Μαρτίου του 2017, συνεπώς δεν ευσταθούν οι ισχυρισμοί για αιφνιδιασμό των σχολείων.

 

Πηγή:dikaiologitika

Περισσότερα Άρθρα...

Τελευταίες ειδήσεις