Λίγες ημέρες έμειναν για την έναρξη των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων, στις οποίες 102.000 περίπου υποψήφιοι θα διεκδικήσουν 78.335 θέσεις στα ΑΕΙ της χώρας.

 

Εν όψει, λοιπόν, της 6ης και 7ης Ιουνίου, ημέρες έναρξης των εξετάσεων για ΕΠΑΛ και ΓΕΛ αντίστοιχα, το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε το νέο μηχανογραφικό δελτίο, στο οποίο αποτυπώνονται οι αλλαγές που επέφεραν οι πρόσφατες νομοθετικές πρωτοβουλίες στον χάρτη της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Συνολικά, το μηχανογραφικό περιλαμβάνει 424 τμήματα, ενώ 38 τμήματα δεν θα λειτουργήσουν από φέτος αλλά από τον Σεπτέμβρη του 2020.

Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, η αύξηση του αριθμού εισακτέων σε συνδυασμό με τις αλλαγές στα ΑΕΙ που θα εγκαινιαστούν από Σεπτέμβριο, αναμένεται να οδηγήσουν τις βάσεις σε καθοδική πορεία. Ωστόσο, το γεγονός ότι περισσότερα είναι φέτος τα κοινά τμήματα μεταξύ των επιστημονικών πεδίων --στα οποία οι υποψήφιοι θα μπορούν να μπουν δίνοντας διαφορετικά μαθήματα, ανάλογα την ομάδα προσανατολισμού από την οποία προέρχονται-- αφήνει αρκετά περιθώρια εκπλήξεων.

Ενδεικτικά, και από τα 4 επιστημονικά πεδία γίνεται εισαγωγή σε παιδαγωγικά τμήματα και ΤΕΦΑΑ, από 3 επιστημονικά πεδία σε σχολές της αστυνομίας, του λιμενικού και της πυροσβεστικής, ενώ από 2 επιστημονικά πεδία γίνεται εισαγωγή σε τμήματα γεωπονίας, πληροφορικής και στατιστικής.

Τα 38 τμήματα που θα λειτουργήσουν από το 2020-21

 

- Μετάφρασης και Διερμηνείας (Ηγουμενίτσα)

- Επιστημών Τροφίμων και Διατροφής ('Αρτα)

- Μηχανολόγων Μηχανικών (Ιωάννινα)

- Εθνομουσικολογίας (Ληξούρι)

- Περιφερειακής Ανάπτυξης (Λευκάδα)

- Διατροφής και Διαιτολογίας (Ψαχνά Ευβοίας)

- Τουριστικών Σπουδών και Εναλλακτικού Τουρισμού (Ψαχνά Ευβοίας)

- Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Αθήνα)

- Υδροβιολογίας και Υδατοκαλλιεργειών (Αθήνα)

- Πληροφορικής στη Γεωργία και το Περιβάλλον (Αθήνα)

- Διαιτολογίας και Ποιότητας Ζωής (Αθήνα)

- Πολιτισμού και Αγροτικού Τουρισμού ('Αμφισσα)

- Ψυχολογίας (Βόλος)

- Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (Καρδίτσα)

- Λογοθεραπείας (Λαμία)

- Δημόσιας Διοίκησης (Θεσσαλονίκη)

- Ανατολικών Γλωσσών και Πολιτισμών (Θεσσαλονίκη)

- Μουσειολογίας (Έδεσσα)

- Γεωλογίας (Καβάλα)

- Μάρκετινγκ (Γρεβενά)

- Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής (Φλώρινα)

- Παραγωγής Οπτικοακουστικών Μέσων (Κοζάνη)

- Κινηματογράφου (Φλώρινα)

- Λογοθεραπείας (Πτολεμαΐδα)

- Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (Καστοριά)

- Νομικής (Πάτρα)

- Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Πύργος)

- Γεωργικής Βιοτεχνολογίας (Αγρίνιο)

- Δημόσιας Υγείας (Τρίπολη)

- Αγροτικής Οικονομίας ('Αργος)

- Στατιστικής και Αναλογιστικής Επιστήμης (Σπάρτη)

- Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων (Ηράκλειο)

- Μηχανικών Βιοϊατρικής (Ηράκλειο)

- Μουσικών Σπουδών (Ρέθυμνο)

- Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ('Αγιος Νικόλαος)

- Φυσικοθεραπείας (Ιεράπετρα)

- Χημικών Μηχανικών (Χανιά)

- Πολιτικών Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (Αθήνα)

Το πρόγραμμα

Αναλυτικότερα, στις φετινές Πανελλαδικές, οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ), θα δώσουν το πρώτο τους μάθημα (Νέα Ελληνική Γλώσσα, Γενική Παιδεία) την Παρασκευή 7 Ιουνίου και στη συνέχεια, τα μαθήματα των Ομάδων Προσανατολισμού.

Όσον αφορά τα ΕΠΑΛ, οι υποψήφιοι θα εξεταστούν αρχικά στις 6 Ιουνίου στα Νέα Ελληνικά και στις 8 Ιουνίου στα Μαθηματικά ('Αλγεβρα). Από τις 11 έως και τις 20 Ιουνίου, οι υποψήφιοι θα εξετάζονται σε μαθήματα ειδικότητας.

Για τα ειδικά μαθήματα, οι εξετάσεις θα διεξαχθούν από τις 21 Ιουνίου μέχρι 2 Ιουλίου.

Λειτουργία του υπουργείου Παιδείας κατά τη διάρκεια των Πανελλαδικών

Όπως κάθε χρόνο, κατά τη διάρκεια των Πανελλαδικών Εξετάσεων, η είσοδος του κοινού, των δικηγόρων και των επισκεπτών στο κτίριο του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων θα πραγματοποιείται από τις 12:00 έως και τις 14:00.

Επίσης, δεν θα επιτρέπεται η αποχώρηση των υπαλλήλων του υπουργείου πριν τις 12:00 και δεν θα επιτρέπεται η διέλευση από την πτέρυγα Δ του ισογείου (αριστερά της κεντρικής εισόδου), καθ' όλη την διάρκεια της ημέρας.

Πηγή:dikaiologitika.gr

 

Πανελλήνιες 2019: Έχει ανακοινωθεί από το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων το πρόγραμμα των εξετάσεων των ημερήσιων και εσπερινών Γενικών Λυκείων αλλά και των ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑΛ. Με το μάθημα της έκθεσης ξεκινούν οι μαθητές τις φετινές Πανελλήνιες 2019.

Αναλυτικά το πρόγραμμα των Πανελληνίων εξετάσεων 2019 των ημερήσιων και εσπερινών Γενικών Λυκείων

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 7-6-2019 – ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΔΕΥΤΕΡΑ 10-6-2019 – ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ + Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ &ΠΛΗΡ/ΚΗΣ 

 

ΤΕΤΑΡΤΗ 12-6-2019 – ΙΣΤΟΡΙΑ – ΦΥΣΙΚΗ – ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 14-6-2019 – ΛΑΤΙΝΙΚΑ – ΧΗΜΕΙΑ – ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣΤΡΙΤΗ 18-6-2019 – ΒΙΟΛΟΓΙΑ – ΒΙΟΛΟΓΙΑ Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ., κοινή για τους υποψηφίους ημερήσιων και εσπερινών Λυκείων. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 π.μ.

Το πρόγραμμα εξετάσεων των ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑΛ

ΠΕΜΠΤΗ 6-6-2019 – ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

ΣΑΒΒΑΤΟ 8-6-2019 – ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (Άλγεβρα)

ΤΡΙΤΗ 11-6-2019 – ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΑΟΔ) – ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΗΧΑΝΩΝ – ΝΑΥΣΙΠΛΟΪΑ ΙΙ – ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

ΠΕΜΠΤΗ 13-6-2019 – ΑΝΑΤΟΜΙΑ-ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ II / ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΝΑΤΟΜΙΑΣ-ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑΣ ΙΙ (ν.4473) – ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑ 2 / ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑ (ν.4473) – ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ / ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΤΕΧΝΩΝ-ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ (ν.4473) – ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ

ΣΑΒΒΑΤΟ 15-6-2019 – ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (Α.Ο.Θ.) – ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ / ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΔΙΚΤΥΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ν.4473) – ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ-ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΣΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ-ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ – ΑΡΧΕΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ – ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ (ΜΕΚ)/ ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ ΙΙ (ΜΕΚ II) (ν.4473)

ΤΕΤΑΡΤΗ 19-6-2019 – ΝΑΥΤΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ/ΜΗΧΑΝΕΣ ΠΛΟΙΟΥ ΙI (ν.4473) – ΥΓΙΕΙΝΗ – ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΩΝ ΘΕΡΜΑΝΣΕΩΝ – ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ – ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

ΠΕΜΠΤΗ 20-6-2019 – ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΥΛΙΚΩΝ – ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ – ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΥΞΗΣ-ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ – ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ / ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ II (ν.4473)

Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις ώρες, εκτός από το μάθημα ειδικότητας: Αρχιτεκτονικό Σχέδιο, για το οποίο η διάρκεια εξέτασης είναι τέσσερις ώρες.

Υπουργείο Παιδείας: Πότε ξεκινούν οι ενδοσχολικές εξετάσεις στα λύκεια για το 2019

Η ημερομηνία λήξης μαθημάτων για τα Γενικά Λύκεια ορίζεται την Τετάρτη 22 Μαΐου 2019, ημερομηνία κατά την οποία δεν διεξάγεται διδασκαλία και ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών αποφασίζει για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης. Μετά τη λήξη, προτείνεται το ακόλουθο
χρονοδιάγραμμα για τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις των μαθητών/τριών των Γενικών Λυκείων της χώρας.

ΠΡΩΤΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
Οι προαγωγικές εξετάσεις των μαθητών/τριών της Α΄ και Β΄ τάξης των Ημερησίων ΓΕ.Λ. και της Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξης των Εσπερινών ΓΕ.Λ. και οι απολυτήριες εξετάσεις των μαθητών/τριών της Γ΄ τάξης Ημερησίων ΓΕ.Λ. και της Δ΄ τάξης των Εσπερινών ΓΕ.Λ. της πρώτης
εξεταστικής περιόδου, συμπεριλαμβανομένων και των εξετάσεων των μαθητών/τριών που απουσίαζαν δικαιολογημένα, διεξάγονται από την Πέμπτη 23 Μαΐου 2019 έως την Πέμπτη 13 Ιουνίου 2019, ημερομηνία έκδοσης αποτελεσμάτων.

Η εγκυκλιος εδω

Πηγή:dikaiologitika.gr

 

Τιμητική εκδήλωση βράβευσης των επιτυχόντων μαθητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση κατά το ακαδημαϊκό έτος 2017-18 και κοινωνικής προσφοράς, διοργανώνει ο Ο.Π.Α.Π. Δήμου Βόλβης την Κυριακή 24 Μαρτίου.
Η εκδήλωση «Γιορτή Νεολαίας και Κοινωνικής Προσφοράς» θα πραγματοποιηθεί στις 11:30 στο κλειστό Γυμναστήριο Σταυρού.
Τιμήστε με την παρουσία σας την Ελπίδα και την Αλληλεγγύη. 

vraveysi mathiton 2

Με το νέο σύστημα οι υποψήφιοι καλούνται να κάνουν μια πρώτη επιλογή τμημάτων που ονομάζουμε Α΄ δήλωση.
Πρέπει να είναι σαφές ότι η δήλωση αυτή ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΔΕΣΜΕΥΤΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ. 
Η ιδέα βασίζεται στην αντίληψη ότι, αν ένας υποψήφιος έχει αποφασίσει ότι του αρέσει ένα επάγγελμα που προϋποθέτει Τμήμα ΑΕΙ που δεν έχει υψηλή ζήτηση, δεν έχει κανένα λόγο να υποστεί όλη τη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων.
Με το νέο σύστημα μπορεί να γνωρίζει πολύ νωρίς ότι εξασφάλισε την εισαγωγή του και ότι δεν έχει να αγωνιά για τίποτε άλλο εκτός από την κτήση του απολυτηρίου του.
Αν ωστόσο αλλάξει γνώμη και επιθυμεί να επιδιώξει την εισαγωγή του σε πανεπιστημιακό τμήμα που απαιτεί πανελλαδικές (ΤΠΠΕ), τίποτε απολύτως δεν τον εμποδίζει να κάνει κανονικά τη δήλωσή του τον Μάρτιο, να ακυρώσει την Α΄ δήλωση και να διαγωνιστεί στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Συνεπώς η Α΄ δήλωση είναι μια επιπλέον δυνατότητα που δε δεσμεύει καθόλου τους υποψηφίους.

Αναλυτικά το σύστημα προβλέπει τα εξής:

1. Μετά το πέρας της προθεσμίας για αλλαγή Ομάδας Προσανατολισμού, όλοι οι μαθητές που επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση υποχρεούνται να συμπληρώσουν Α’ δήλωση προτίμησης με έως 10 προτιμήσεις Τμημάτων στα οποία επιθυμούν να φοιτήσουν. Ο αριθμός 10 είναι ενδεικτικός, αλλά τα μοντέλα τα οποία έχει επεξεργαστεί το ΥΠΠΕΘ δείχνουν ότι δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερος.

Με βάση τις προτιμήσεις των μαθητών και τον αριθμό εισακτέων που θα έχει αποφασιστεί ανά Τμήμα, θα προκύψει ένας αριθμός Τμημάτων για τα οποία ο αριθμός των προτιμήσεων θα είναι μικρότερος από τον αριθμό εισακτέων. Αυτά τα Τμήματα, στα οποία ο αριθμός των αιτήσεων υπολείπεται των διαθέσιμων θέσεων, ονομάζονται «Τμήματα ελεύθερης πρόσβασης» (ΤΕΠ).

3.Τα υπόλοιπα Τμήματα, δηλαδή εκείνα στα οποία ο αριθμός των αιτήσεων υπερβαίνει τις διαθέσιμες θέσεις, ονομάζονται «Τμήματα πρόσβασης μόνο με πανελλαδικές εξε-τάσεις» (ΤΠΠΕ).

4.Λίγες μέρες αργότερα, ο μαθητής ενημερώνεται για το ποιες από τις προτιμήσεις του αντιστοιχούν σε ΤΠΠΕ και ποιες σε ΤΕΠ. Από το σύνολο των δηλώσεων θα προκύψουν:

(1) Αυτές στις οποίες θα συμπεριλαμβάνεται ένα τουλάχιστον ΤΕΠ και,

(2) Αυτές στις οποίες όλα τα Τμήματα είναι ΤΠΠΕ.

5. Οι μαθητές της κατηγορίας θα διαγωνιστούν στις πανελλαδικές για την εισαγωγή τους στην Ανώτατη Εκπαίδευση μιας και από τις προτιμήσεις τους στη Α’ δήλωση δεν έχει προκύψει κανένα ΤΕΠ.

6. Μετά τη λήξη του 1ου τετραμήνου, οι μαθητές της κατηγορίας (1) επιβεβαιώνουν αν θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις ή αν προτιμούν να εισαχθούν σε ένα από τα ΤΕΠ που είχαν συμπεριλάβει στην Α’ δήλωση. Η επιβεβαίωση αυτή είναι οριστική και δεσμευτική. Συγκεκριμένα, ένας μαθητής που είχε τουλάχιστον ένα ΤΕΠ στην Α΄ Δήλωση μπορεί:

(α) να επιλέξει εισαγωγή σε ΑΕΙ μέσω πανελλαδικών εξετάσεων, χάνοντας το δικαίωμα πρόσβασης σε κάποιο από τα ΤΕΠ που είχε δηλώσει ή,

(β) να επιλέξει ένα από τα ΤΕΠ που είχε συμπεριλάβει στην Α΄ δήλωση, οπότε εισάγεται στο Τμήμα αυτό, με μόνη προϋπόθεση την κτήση του απολυτηρίου της Γ΄Λυκείου. Αν για την εισαγωγή στο Τμήμα που επέλεξε προβλέπεται και εξέταση σε ειδικό μάθημα, ο υποψήφιος θα εξεταστεί στο ειδικό αυτό μάθημα μαζί με τους υποψηφίους που εξετάζονται πανελλαδικά.

Τονίζεται ότι, μετά την οριστικοποίηση του Φεβρουαρίου δε μπορεί να γίνει καμιά περαιτέρω αλλαγή. 

Για τους μαθητές που διάλεξαν να εισαχθούν σε ΤΕΠ χωρίς πανελλαδικές δε θα υπάρχει δυνατότητα μετεγγραφής.

Σημαντικές διευκρινίσεις:

1.Το σύστημα θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά για την Γ’ Λυκείου του 2019-2020, και οι υποψήφιοι όλων των κατηγοριών θα εισαχθούν σε Τμήματα που θα έχουν τον ελάχιστο αριθμό των 8 μελών Δ.Ε.Π., που εξασφαλίζουν την αυτοδυναμία τους, θα έχουν ανανεω-μένο πρόγραμμα σπουδών και θα έχουν την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή. 
2. Οι μαθητές που επέλεξαν τις πανελλαδικές, μετά τις εξετάσεις και τη δημοσιοποίηση των βαθμών τους της τελικής επίδοσης, υποχρεούνται τον Ιούλιο του 2020, μετά τις πανελλαδικές, να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό και να θέσουν όσες επιλογές Τμημάτων επιθυμούν, ασχέτως του περιεχομένου της Α’ δήλωσης και θα εισαχθούν σε αυτά με βάση τις επιδόσεις τους, όπως ακριβώς ισχύει στο υπάρχον σύστημα εισαγωγής. Οι απόφοιτοι παλαιοτέρων ετών συμμετέχουν κανονικά στις πανελλαδικές εξετάσεις όπως και σήμερα.

3. Στα τμήματα που απαιτούν την εξέταση κάποιου ειδικού μαθήματος (ξένες φιλολογίες, τμήματα με σχέδιο, ΤΕΦΑΑ κτλ.) η εξέταση του ειδικού μαθήματος θα γίνεται μόνο σε πανελλαδικές εξετάσεις ανεξαρτήτως αν ο υποψήφιος έχει επιλέξει την εισαγωγή του μέσω ΤΕΠ ή πανελλαδικών εξετάσεων. Συνεπώς αν κάποια από τα εν λόγω τμήματα προκύψει ότι ανήκουν στα ΤΕΠ μετά την Α’ δήλωση, οι υποψήφιοι οι οποίοι τα έχουν δηλώσει και θέλουν να εισαχθούν σε αυτά χωρίς πανελλαδικές εξετάσεις, θα έχουν την υποχρέωση να εξετάζονται πανελλαδικά μόνο στα αντίστοιχα ειδικά μαθήματα και να επιτυγχάνουν την ελάχιστη απαιτούμενη επίδοση, ώστε να εξασφαλίσουν την είσοδό τους στα εν λόγω τμήματα με το απολυτήριό τους.

Ξεκινούν στις 6 Μαϊοι οι εγγραφές των παιδιών στα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά της χώρας. Δείτε αναλυτικά τις διαδικασίες και τις προθεσμίες εγγραφής.

Εγγραφές στα Νηπιαγωγεία

Οι αιτήσεις εγγραφών στα Νηπιαγωγεία, τη σχολική χρονιά 2019-20 θα πραγματοποιηθούν από 6 έως 20 Μαΐου 2019. Εγγραφές μετά τις 21 Μαΐου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2019-20, θα φοιτήσουν μαθητές που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις. Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2019-20, μαθητές γεννημένοι το 2014 και το 2015 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις νηπίων και προνηπίων που έχουν γεννηθεί αυτά τα έτη. 

 

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

1. Πριν από την έναρξη των εγγραφών, η διεύθυνση του Νηπιαγωγείου αναρτά σε εμφανές σημείο της σχολικής μονάδας ή/και στην επίσημη ιστοσελίδα του σχολείου ανακοίνωση με πληροφορίες σχετικά με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του σχολείου, τις ώρες υποβολής των αιτήσεων, τα δικαιολογητικά που συνοδεύουν την αίτηση της εγγραφής και τα δικαιολογητικά που αφορούν στην παρακολούθηση του προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος.

2. Επιπλέον αναφέρεται ρητά αν, στα όρια του δήμου στον οποίο ανήκει το νηπιαγωγείο, η φοίτηση και των νηπίων που συμπληρώνουν ηλικία τεσσάρων (4) ετών εμπίπτει στις προβλέψεις από το σχολικό έτος 2019-20, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο κεφάλαιο Η΄ της παρούσης εγκυκλίου.

3. Κατά τις εγγραφές των μαθητών τα συστεγαζόμενα σχολεία θεωρούνται ως ένα σχολείο.

4. Α) Σε όλους τους δήμους της χώρας, ο Προϊστάμενος/η, Διευθυντής/ντρια του Νηπιαγωγείου δέχεται όλες τις αιτήσεις, για φοίτηση νηπίων και προνηπίων, που ανήκουν στη σχολική περιφέρεια του Νηπιαγωγείου.

Β) Η εγγραφή πρoνηπίου στο δεύτερο έτος του νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα.

5. Α) Μετά το πέρας της καταληκτικής ημερομηνίας των αιτήσεων εγγραφών ο Προϊστάμενος/η, Διευθυντής/τρια του νηπιαγωγείου ελέγχει την ακρίβεια των στοιχείων και αποστέλλει στην οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης εντός προθεσμίας δύο (2) εργάσιμων ημερών: α) ονομαστική κατάσταση νηπίων και ονομαστική κατάσταση προνηπίων (υπόδειγμα 1) και β) πίνακα μαθητών οι οποίοι αιτούνται να παρακολουθήσουν το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα (υπόδειγμα 2).

B) Εντός της ανωτέρω προθεσμίας, σε περιπτώσεις που ο αριθμός αιτήσεων νηπίων και προνηπίων για εγγραφή στο Νηπιαγωγείο είναι μεγαλύτερος του αριθμού των θέσεων του Νηπιαγωγείου ή των συστεγαζόμενων Νηπιαγωγείων: α) υποβάλλει αίτημα στον αρμόδιο Διευθυντή Π.Ε. για τη λειτουργία περισσοτέρων τμημάτων, εφόσον υπάρχει στο σχολείο διαθέσιμη αίθουσα (υπόδειγμα 3) και β) αποστέλλει πίνακα με τα ονόματα των νηπίων - προνηπίων που διαμένουν στα όρια της σχολικής περιφέρειας του νηπιαγωγείου με τις σχολικές περιφέρειες όμορων νηπιαγωγείων, με την επισήμανση 3 αν πρόκειται για νήπια ή προνήπια καθώς και αν έχουν αδέρφια που φοιτούν στο ίδιο νηπιαγωγείο ή στο συστεγαζόμενο δημοτικό σχολείο (υπόδειγμα 4). 

6. Ο Δ/ντής Εκπαίδευσης αποφασίζει, ύστερα από την αιτιολογημένη εισήγηση της αρμόδιας Τριμελούς Επιτροπής, είτε για τη λειτουργία περισσοτέρων τμημάτων, είτε για την κατανομή των μαθητών σε όμορα Νηπιαγωγεία με κριτήριο τον τόπο κατοικίας τους και ενημερώνει αρμοδίως το Νηπιαγωγείο αποχώρησης και το Νηπιαγωγείο υποδοχής, έως την Παρασκευή 7 Ιουνίου 2019.

7. Τη Δευτέρα 10 Ιουνίου 2019 οι γονείς ενημερώνονται από τη Δ/νση του νηπιαγωγείου στο οποίο έχει κατατεθεί η αίτηση εγγραφής για το νηπιαγωγείο φοίτησης των τέκνων τους.

8. Την Πέμπτη 13 Ιουνίου 2019 συγκροτούνται τα τμήματα του Νηπιαγωγείου για το σχολικό έτος 2019- 2020 (πρωινό υποχρεωτικό και προαιρετικό ολοήμερο).

9. Τα αναλυτικά στοιχεία εγγραφών, για το σχολικό έτος 2019-20, καταχωρούνται με ευθύνη των Διευθυντών/Προϊσταμένων τους, στα σχετικά πεδία του Πληροφοριακού Συστήματος myschool από 14 έως 21 Ιουνίου 2019.

Δείτε την εγκύκλιο ΕΔΩ.

Εγγραφές στα Δημοτικά

Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημοτικά σχολεία για το σχολικό έτος 2019-2020 θα πραγματοποιηθούν από 6 έως 20 Μαΐου 2019. Επισημαίνεται ότι τη σχολική χρονιά 2019-2020 στην Α’ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου θα φοιτήσουν οι μαθητές που γεννήθηκαν από 1-1-2013 έως και 31-12-2013.

Με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης συγκροτείται σε κάθε Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Τριμελής Επιτροπή που είναι αρμόδια για τη διενέργεια των εγγραφών των μαθητών στα δημοτικά σχολεία. Η Επιτροπή αποτελείται από τον Προϊστάμενο Εκπαιδευτικών Θεμάτων ως πρόεδρο, και δύο (2) Διευθυντές ή Προϊσταμένους Δημοτικών Σχολείων. 

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

1. Πριν από την έναρξη των εγγραφών, η διεύθυνση του Δημοτικού Σχολείου αναρτά σε εμφανές σημείο της σχολικής μονάδας ή/και στην επίσημη ιστοσελίδα του σχολείου ανακοίνωση με πληροφορίες σχετικά με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του σχολείου, τις ώρες υποβολής των αιτήσεων και τα δικαιολογητικά που συνοδεύουν την αίτηση της εγγραφής.

2. Τη Δευτέρα 10 Ιουνίου 2019, ύστερα από την τήρηση της διαδικασίας κλήρωσης, οι γονείς ενημερώνονται από τη Δ/νση του σχολείου για το σχολείο φοίτησης των τέκνων τους. Επισημαίνεται ότι σε κάθε περίπτωση, σε δημοτικά σχολεία με λειτουργικότητα από επταθέσιο και άνω, ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από δώδεκα (12) ανά τμήμα.

3. Κατά τις εγγραφές των μαθητών τα συστεγαζόμενα σχολεία θεωρούνται ως ένα σχολείο.

4. Οι προερχόμενοι από ιδιωτικά ή ξένα σχολεία που λειτουργούν στην Ελλάδα εγγράφονται στην αντίστοιχη τάξη του δημόσιου σχολείου με βάση το Αποδεικτικό Μετεγγραφής που εκδίδεται από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο του σχολείου.

5. Την Πέμπτη 13 Ιουνίου 2019 συγκροτούνται τα τμήματα της Α΄ τάξης του σχολείου για το σχολικό έτος 2019-2020.

6. Με ευθύνη του Διευθυντή του σχολείου, οι μαθητές καταχωρούνται στο Βιβλίο Μητρώου και στο πληροφοριακό σύστημα «myschool» από 14 Ιουνίου έως την 21η Ιουνίου 2019.

Δείτε την εγκύκλιο για τα Δημοτικά ΕΔΩ.

Πηή: dikaiologitika.gr

Το Γυμνάσιο Ρεντίνας συμμετέχει στον διαγωνισμό του europeanschoolradio «Καν’ το ν’ ακουστεί 2019»
με θέμα 
«Η φωνή μας ασπίδα στα λόγια του μίσους». 

Δώστε την ψήφο σας την ψήφο των ακροατών! Η συμμετοχή έχει αύξοντα αριθμό 70 στην κατηγορία Ραδιοφωνικό Μήνυμα έχει τίτλο «Μόνο με την καρδιά βλέπεις καλά». 

Ακούστε την στον σύνδεσμο http://europeanschoolradio.eu/6fest/vote/ και ψηφίστε τους μαθητές.
Το αξίζουν!!!

Συμμετοχές – Ψηφοφορία Ακροατών ESR

 



Πηγή: gym-rentin.thess.sch.gr

 

Στις 9 θα χτυπά το κουδούνι, αντί για 8.15, στα σχολεία από το νέο σχολικό έτος.

Συγκεκριμένα, ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου διαβεβαίωσε χθες ότι «προχωρά η διαδικασία έτσι ώστε από το νέο διδακτικό έτος να χτυπά το «κουδούνι» στα σχολεία στις 9». Όπως διευκρίνισε, την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να έχει το πόρισμα της αρμόδιας Επιτροπής.

Ο κ. Γαβρόγλου τόνισε ότι συντάσσεται το σχετικό πόρισμα της επιτροπής που έχει συγκροτήσει για τη διερεύνηση δυνατότητας αναμόρφωσης του σχολικού ωραρίου .

Ετσι, προτείνεται τα μαθήματα να ξεκινούν στις 9 το πρωί αντί στις 8.15 που ισχύει μέχρι στιγμής, αλλαγή η οποία θα επηρεάσει βεβαίως και την ώρα λήξης του σχολικού ωραρίου, το οποίο θα μετακινηθεί κατά 45 λεπτά αργότερα.

Η επιστημονική Επιτροπή αποτελείται από τους:

1. Αθανασία – Χρυσούλα Παπαθανασίου του Μενελάου, Κλινική Ψυχολόγο, ως Πρόεδρο, και

2. Ιωάννα Μπίμπου Νάκου του Νικολάου, Καθηγήτρια Κλινικής Ψυχολογίας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης ΑΠΘ, ,

3. Μαρία Χιόνη του Παναγή, Εκπαιδευτικό ΠΕ02 – Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α ́ Αθήνας,

4. Αγάπιο Τερζίδη του Κωνσταντίνου, Παιδίατρο – Αντιπρόεδρο ΚΕΕΛΠΝΟ,

5. Παύλο Χαραμή του Δημητρίου, Αντιπρόεδρο ΙΕΠ,

6. Μαρία Καφετζιδάκη του Αντωνίου, Εκπαιδευτικό ΠΕ60,

7. Ευγενία Κουράντου του Γεωργίου, Εκπαιδευτικό ΠΕ05, ως μέλη.

Περισσότερα Άρθρα...

Τελευταίες ειδήσεις