Για την αξιολόγηση 170.000 εκπαιδευτικών καθώς και για άλλα θέματα της σχολικής κοινότητας, όπως η πλατφόρμα που θα επιτρέπει ανώνυμες καταγγελίες για περιστατικά βίας, μίλησε η Νίκη Κεραμέως.

Το τρίτο στάδιο αξιολόγησης θα ξεκινήσει άμεσα στην εκπαιδευτική κοινότητα που αφορά 170.000 δασκάλους και καθηγητές, τόνισε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Η υπουργός Παιδείας σημείωσε ότι πρόκειται για το τρίτο στάδιο της αξιολόγησης, καθώς το πρώτο αφορά το εκπαιδευτικό σύστημα, το δεύτερο τη σχολική κοινότητα και το τρίτο την ατομική αξιολόγηση περίπου 170.000 εκπαιδευτικών.

Σύμφωνα με την κ. Κεραμέως, οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται για το γνωστικό και παιδαγωγικό τους αντικείμενο, από τον διευθυντή του σχολείου, τον σύμβουλο της εκπαιδευτικής κοινότητας καθώς και τον σύμβουλο ειδικότητας.

«Παράθυρο» για αυξήσεις μισθών στους εκπαιδευτικούς

Η υπουργός Παιδείας, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο για αυξήσεις στους μισθούς των εκπαιδευτικών ενώ παράλληλα ανακοίνωσε πως την Παρασκευή στο υπουργικό συμβούλιο θα παρουσιάσει πρόσθετα μέτρα που περιλαμβάνονται σε νομοσχέδιο και αφορούν μέτρα κατά του σχολικού εκφοβισμού.

Η κα. Κεραμέως είπε ότι θα δημιουργηθεί πλατφόρμα που θα επιτρέπει ανώνυμες καταγγελίες για περιστατικά βίας είτε αφορά τους ίδιους τους μαθητές είτε άλλους.

Αναφέρθηκε επίσης στον ψηφιακό κόμβο που θα δημιουργηθεί και μέσω του οποίου οι γονείς θα έχουν άμεση ενημέρωση οι γονείς για τη φοίτηση των παιδιών τους, όπως πχ. για τις απουσίες και πώς πηγαίνουν στα μαθήματά τους.

Σε κάθε συνάντηση γονέων και κηδεμόνων για τους βαθμούς, κάπου σε κάποια γωνιά υπάρχει ένα πιτσιρίκι με ανήσυχο βλέμμα σε κατάσταση κρίσης.

Είναι ο «μέτριος μαθητής» που πήρε τους «μέτριους βαθμούς» του τριμήνου και το μόνο που μπορεί να σκεφτεί είναι ο εξάψαλμος που θα ακούσει από τη μαμά του.

Και, αρκετές φορές, μπορεί να δει κανείς στις τάξεις του Δημοτικού αγχωμένα ματάκια, επειδή στην ορθογραφία δεν πήραν «Άριστα», αλλά «Πολύ καλά» και η μαμά θα θυμώσει.

Είναι ιδέα μας ή στις μέρες μας ασκείται φοβερή πίεση στα παιδιά ως προς τις σχολικές τους επιδόσεις;

Όλοι θέλουμε να δούμε να καμαρώσουμε τα παιδιά μας να μπαίνουν ως αριστούχοι στο Πανεπιστήμιο -και πολύ καλά κάνουμε αφού η γνώση είναι δύναμη και οι σπουδές «ανοίγουν» το μυαλό. Δεν μιλάμε όμως για την προφανή καθοδήγηση του μέσου γονιού, που προσπαθεί να κάνει το παιδί του υπεύθυνο και επιμελές, τόσο για να μάθει, όσο και για να συνηθίσει ότι πρέπει να είμαστε καλοί στη δουλειά μας -όπου, εν προκειμένω, είναι το σχολείο.

Ο λόγος γίνεται για τον πιεστικό, αγχωτικό γονιό που ρίχνει το βάρος των φιλοδοξιών του στο παιδί. Που το περιμένει το μεσημέρι για να τριπλοελέγξει τα τετράδιά του.

Που ταυτίζει την επιτυχία με ένα βαθμό της κλίμακας 1-20. Που δεν συμβιβάζεται με τη «μετριότητα», γιατί το δικό του παιδί οφείλει να είναι άριστο.

Το αδυσώπητο κυνήγι των βαθμών -κατά την ταπεινή μας γνώμη- δεν έχει καμία απολύτως θέση στη ζωή ενός μαθητή. Ούτε στην ακαδημαϊκή, ούτε στην κοινωνική, ούτε στην οικογενειακή.

Γιατί… Η «αποστολή» είναι δική τους κι όχι δική μας Είναι σημαντικό για κάθε παιδί να γνωρίζει ποιες είναι οι υποχρεώσεις του και πού τελειώνει η παρέμβαση, αλλά και η βοήθεια της μαμάς και του μπαμπά.

Η «αποστολή» σχολείο είναι δική του.

Εκείνο θα διαβάσει, εκείνο θα πάρει «μπράβο», εκείνο θα αποτύχει, θα κατσαδιαστεί ή θα επαινεθεί. Το σχολείο του δίνει την ευκαιρία να αναπτυχθεί, να ανθίσει, να ατσαλωθεί και να διαπρέψει σε ένα νέο, ανεξάρτητο περιβάλλον, ίσων ευκαιριών, στο οποίο οι γονείς πρέπει να έχουν ρόλο υποστηρικτή, όχι προπονητή ή αφεντικού.

Οι βαθμοί είναι το μέσο για την επιτυχία, δεν είναι αυτοσκοπός Διαβάζουμε για να μάθουμε, γράφουμε διαγωνίσματα για να εμπεδώσουμε όσα μάθαμε, βαθμολογούμαστε για να αξιολογηθεί η προσπάθειά μας.

Μπορεί κανείς να μισεί από καρδιάς το εκπαιδευτικό σύστημα ή να επικροτεί κάθε μέθοδο και πρακτική του. Το μόνο βέβαιο όμως είναι ότι βαθμοί, τεστ και εξετάσεις είναι απλώς το μέσο για την επιτυχία και όχι μια πίστα που πρέπει να τερματιστεί με καλό σκορ.

Τι έχει πραγματικά σημασία να σκεφτεί το παιδί; Τι είναι πιο σημαντικό να σκεφτεί ένα παιδί: «Θα με σκοτώσει η μάνα μου, αν δει τους βαθμούς» ή «Γιατί μόνο 15; Αφού μπορώ και καλύτερα»;

Ασκώντας πίεση στα παιδιά μας, για να αριστεύσουν, συγκρίνοντάς τα με τον σημαιοφόρο και διαρκώς φορτώνοντάς τα με την προσωπική μας φιλοδοξία για πρωτιά (για την δική τους πρωτιά), δεν επιτυγχάνουμε τη βελτίωση και την ωριμότητά τους.

Μαθαίνεις καλό κολύμπι γιατί θες να γίνεις καλός κολυμβητής. Αν φοβάσαι μη σε φάει ο καρχαρίας, το πολύ πολύ να μάθεις να κολυμπάς γρήγορα και άτσαλα για να γλιτώσεις.

Ένας γονιός πρέπει να στηρίζει, όχι να στρεσάρει Ποιος είναι ο ρόλος κάθε γονιού από τη στιγμή που φέρνει ένα παιδί στον κόσμο, αν όχι αυτός του υποστηρικτή;

Η υποχρέωση κάθε ανθρώπου που μεγαλώνει παιδιά είναι να τους παρέχει συναισθηματική ασφάλεια και στήριξη σε κάθε τους βήμα, όχι να φορτώνει τις πλάτες τους με άγχη και να κάνει την καρδιά τους να πλημμυρίζει με πανικό και τα μάτια τους με δάκρυα.

Να πιέζουμε ασφυκτικά τα παιδιά να επιτύχουν είναι σχήμα παράδοξο, γιατί…

Η επιτυχία συνδέεται με ψυχολογικές «ικανότητες» όπως η αυτοπεποίθηση, η φιλομάθεια, η αισιοδοξία και η ικανότητα διαχείρισης αρνητικών αισθημάτων. Κι αυτές ακριβώς οι ψυχοσυναισθηματικές δεξιότητες αναπτύσσονται σε ένα πλαίσιο ασφάλειας, ηρεμίας, επικοινωνίας και σεβασμού με τους γονείς. Δεν είναι λοιπόν παραδοξότητα; Δημιουργούμε ένα ασφυκτικό κλίμα πίεσης, βαθμοθηρίας και στρες στο παιδί για να γίνει πιο επιτυχημένο, όταν η επιτυχία του εξαρτάται ακριβώς από το αντίθετο κλίμα.

Το «Φέρε καλύτερους βαθμούς» μεταφράζεται σε «Δεν είσαι αρκετά καλός» Σε μια εκπαιδευτική κουλτούρα βασισμένη σε τεστ και βαθμούς από το 1 ως το 20, το Α ως το Γ, που «μετράνε» το πόσο καλός είσαι, και σε ένα σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση που ζυγίζει την αξία σου ως μέλλοντα φοιτητή από 5-6 τρίωρα διαγωνίσματα, δεν είναι απορίας άξιο το πώς οι γονείς νιώθουν την ανάγκη να ελέγχουν μανιωδώς την πρόοδο των παιδιών τους.

Ταυτόχρονα, στο πλαίσιο αυτής ακριβώς της κουλτούρας, είναι λογικό κι επόμενο, τα παιδιά να αυτοπροσδιορίζονται και να αξιολογούν τον εαυτό τους βάσει του 13 ή του 19 που αναγράφεται στον έλεγχο προόδου τους.

Αν, λοιπόν, κάτι οφείλουμε στα παιδιά μας, αυτό δεν είναι να τα απαλλάξουμε απ’ αυτά τα ανούσια στάνταρτς και να τους παρέχουμε με όσα εργαλεία διαθέτουμε την απαιτούμενη δόση αυτοπεποίθησης που κάθε άνθρωπος χρειάζεται;

Εκτός όλων των άλλων είναι και μια απολύτως αποτυχημένη τακτική…

Εκτός από τις κάθε είδους σοβαρές και μακροπρόθεσμες συνέπειες στην ψυχολογία και την ψυχική υγεία του παιδιού (όπως χρόνιο άγχος, διατροφικές διαταραχές κ.α.), η πίεση για καλύτερους βαθμούς μπορεί να έχει αρνητικά αποτελέσματα στο «εδώ και τώρα».

Σύμφωνα με βρετανική έρευνα, οι γονείς που πιέζουν τα παιδιά τους να επιτύχουν, έχοντας μη ρεαλιστικές προσδοκίες απ’ αυτά, είχαν αντίθετα αποτελέσματα ως προς τις επιδόσεις.

Τι έχει πραγματικά σημασία; Κακά τα ψέματα: ένα παιδί που δεν θέλει να διαβάσει, δεν θα διαβάσει -θα βάλει το Λούκυ Λουκ, πίσω απ’ το βιβλίο της Φυσικής και θα προσποιηθεί ότι μελετάει σκληρά.

Είναι, οπωσδήποτε, απόλυτα λογικό και θεμιτό για κάθε γονιό να στοχεύει στην εξέλιξη και –γιατί όχι;- στην επιτυχία του παιδιού του.

Αυτό, όμως, μπορεί να γίνει μακριά απ’ το κυνήγι του «Άριστα» – ενισχύοντας τη φιλομάθεια, ανοίγοντας το μυαλό και δημιουργώντας τις βάσεις για έναν χαρακτήρα υπεύθυνο και ώριμο. Και, στο τέλος-τέλος, τι να τον κάνεις έναν αγχωμένο σημαιοφόρο με κλαμένα μάτια;

Από σήμερα είναι ανοιχτή η ηλεκτρονική πλατφόρμα εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία  για το σχολικό έτος 2022-2023. Πρόκειται για την πλατφόρμα proti-eggrafi.services.gov.gr, άλλη μια υπηρεσία του gov.gr.
Πως κάνουμε εγγραφή το παιδί μας στο νηπιαγωγείο;
Η διαδικασία αίτησης εγγραφής είναι πολύ απλή. Αφού κάνουμε σύνδεση με τους κωδικούς στο Taxisnet, θα επιλέξουμε το νηπιαγωγείο που αντιστοιχεί στην διεύθυνση κατοικίας μας και θα υποβάλουμε ηλεκτρονικά την αίτηση εγγραφής του παιδιού μας καθώς και τα υπόλοιπα στοιχεία που απαιτούνται.
Πως θα ενημερωθούμε για την εξέλιξη της αίτησής μας;
Θα ενημερωθούμε αυτόματα από την εφαρμογή μέσω SMS για την εξέλιξη της αίτησής μας, καθώς και για κάθε πιθανή διόρθωση που θα διαπιστώνεται ότι αυτή χρειάζεται.
Αν πάραυτα, χρειάζεσαι επιπλέον βοήθεια, υπάρχει ένα εγχειρίδιο χρήσης σε PDF μορφή για να το κατεβάσεις στη συσκευή σου. 

Ανοίγουν τα Λύκεια σε όλη τη χώρα καθώς φαίνεται πως κάμπτονται οι ενστάσεις των επιδημιολόγων. Συνεπώς, σύμφωνα με πληροφορίες, τη Δευτέρα θα ακουστεί κουδούνι σε όλα τα λύκεια της χώρας, συμπεριλαμβανομένων και της Θεσσαλονίκη, Κοζάνης και Αχαΐα.

Ανοίγουν τα Λύκεια όλης της χώρας από τη Δευτέρα 12 Απριλίου καθώς φαίνεται πως κάμπτονται οι αντιρρήσεις των λοιμωξιολόγων. Σύμφωνα με πληροφορίες, θα ανοίξουν και τα Λύκεια σε Θεσσαλονίκη, Αχαϊα και Κοζάνη πέραν όλων των άλλων περιοχών.

Το σχέδιο περιλαμβάνει άνοιγμα και των τριών τάξεων του Λυκείου σε όλη τη χώρα με εβδομαδιαία self test σε καθηγητές και μαθητές μία φορά την εβδομάδα. Το αρνητικό self test θα πιστοποιείται από βεβαίωση την οποία ο μαθητής θα πρέπει να επιδεικνύει στον καθηγητή κατά την είσοδο στο σχολείο ενώ τυχόν θετικό self test θα πρέπει να δηλώνεται στο testing.gov.gr. Μάλιστα χωρίς βεβαίωση οι μαθητές θα τίθονται εκτός και τηλεκπαίδευσης.

Τις ανακοινώσεις για τα λύκεια θα αναλάβει το απόγευμα η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως μαζί με τον υφυπουργό Νίκο Χαρδαλιά.

Μια νέα ψηφιακή πλατφόρμα έρχεται το επόμενο διάστημα η οποία θα ενημερώνει live τους γονείς για θέματα όπως απουσίες, εκδρομές, εκδηλώσεις που αφορούν τους μαθητές
https://digitalstrategy.gov.gr/project/eParents

Αφορά σε μια νέα πλατφόρμα που στόχο έχει να δώσει στον πολίτη - κηδεμόνα ένα ζωντανό “παράθυρο” στα σχολικά δρώμενα. Ακολουθώντας μια στρατηγική σταδιακής ένταξης νέων υποσυστημάτων η πλατφόρμα θα υλοποιήσει τις παρακάτω θεματικές:

  • Ανακοινώσεις & ειδοποιήσεις, ώστε να αποτελέσει το επίσημο ψηφιακό κανάλι ενημέρωσης του κηδεμόνα από το σχολείο.
  • Δραστηριότητες & ημερολόγιο του σχολείου και της τάξης με δυνατότητα δήλωσης συμμετοχής σε εκδηλώσεις, περιπάτους, εκδρομές κ.λπ.
  • Ο μαθητής, για την παρακολούθηση βαθμών και επιδόσεων, για απουσίες, καθώς και για συμβουλευτικές υπηρεσίες ψυχολογικής υποστήριξης.
  • Η μελέτη, για την ενημέρωση σε σχέση με την ύλη που καλύφθηκε στην τάξη και τις εργασίες που έχουν ανατεθεί στο μαθητή.
  • Ο καθηγητής, με στόχο τον προγραμματισμό συνάντησης ή τη δυνατότητα online επικοινωνίας μέσω της πλατφόρμας σε επιλεγμένες ώρες.
  • Δίκτυο κηδεμόνων, με στόχο την επικοινωνία μεταξύ κηδεμόνων και την υποστήριξη ομάδων σε επίπεδο σχολείου και τάξης.
  • Ειδικές υπηρεσίες, όπως η παρακολούθηση θέσης σχολικού, η υποστήριξη του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, οι δωρεές και χορηγίες για το σχολείο. Τα παραπάνω θα υλοποιηθούν παράλληλα με την εξέλιξη του κανονισμού λειτουργίας των σχολείων, και των υποδομών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Όπως δήλωσε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, κατά τη διάρκεια συνάντησης που είχε με στελέχη της εκπαίδευσης στη Θράκη, μέσω της νέας πλατφόρμας «eParents», «οι γονείς θα απολαμβάνουν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες και μία νέα σχέση επικοινωνίας με το δημόσιο σχολείο.

Θα λαμβάνουν ενημέρωση για διδακτέα ύλη, βαθμούς, επιδόσεις, απουσίες, θα έχουν πρόσβαση στο ημερολόγιο και τις δραστηριότητες του σχολείου, σε προγραμματισμένες συναντήσεις ή διαδικτυακή επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς και άλλα».

Οι σχολικές εκδρομές ξεκινάνε ξανά την Τρίτη 1η Μαρτίου και το υπουργείο παιδείας, ανακοίνωσε όλα τα μέτρα που θα πρέπει να τηρούνται κατά την διάρκεια τους.

Τι θα ισχύει

Το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, σε συνέχεια σύσκεψης της Υπουργού Νίκης Κεραμέως με την Επιτροπή των Ειδικών με θέμα τις σχολικές εκδρομές, ανακοινώνει:

Επιτρέπεται εκ νέου, από την ημερομηνία έκδοσης της οικείας Κοινής Υπουργικής Απόφασης, η διεξαγωγή ημερήσιων εκπαιδευτικών εκδρομών, διδακτικών και εκπαιδευτικών επισκέψεων, σχολικών περιπάτων που ολοκληρώνονται εντός μιας ημέρας.
Από την 1η Μαρτίου θα δύναται να λάβει χώρα οποιαδήποτε σχολική εκδρομή ή επίσκεψη περιλαμβάνει και διανυκτέρευση.

Οι εκδρομείς που θα συμμετέχουν στις πολυήμερες εκδρομές, συνοδοί εκπαιδευτικοί και μαθητές, εμβολιασμένοι ή μη, θα πραγματοποιούν ράπιντ τεστ 48 ώρες προ της αναχώρησης, ενώ κατά τη διάρκεια της εκδρομής θα πρέπει να διενεργούν τα τακτικά τεστ της εβδομάδας (self / rapid αναλόγως την περίπτωση), όλοι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί .

Κατά τις εκδρομές/επισκέψεις θα πρέπει να τηρούνται τα ειδικότερα υγειονομικά πρωτόκολλα που ισχύουν στην εκάστοτε περίπτωση, π.χ. προϋποθέσεις μεταφορικού μέσου, εισόδου σε μουσεία κτλ.

Τι ισχύει για τους ανεμβολίαστους εκπαιδευτικούς

Μπορούν να συνοδεύσουν τους μαθητές, αλλά ισχύουν τα μέτρα για τους μη εμβολιασμένους εκπαιδευτικούς, π.χ. δύο ράπιντ την εβδομάδα, καθώς και τα επιμέρους εξειδικευμένα μέτρα που ισχύουν σε άλλους χώρους για μη εμβολιασμένους, πχ σε μουσεία.

Πηγή: ipaidia.gr


Δημοσιεύτηκε σε ΚΥΑ το πρόγραμμα voucher «Ψηφιακή Μέριμνα» που χρηματοδοτεί με 200 ευρώ για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές μέσω voucher. Ποιοι είναι οι δικαιούχοι, τι προβλέπεται και πότε ανοίγει η πλατφόρμα. 

Δυνητικοί δικαιούχοι της ενίσχυσης είναι οικογένειες:

  • με ετήσιο ισοδύναμο οικογενειακό εισόδημα που δεν υπερβαίνει τις έξι χιλιάδες ευρώ
    (6.000€) και
  • με εξαρτώμενα τέκνα ηλικίας από 4 έως 24 ετών που σπουδάζουν σε μία από τις επιλέξιμες για το Πρόγραμμα βαθμίδες εκπαίδευσης.

2. Για να καταστεί δικαιούχος της ενίσχυσης μία οικογένεια, θα πρέπει να κατατεθεί και να εγκριθεί για το σκοπό αυτό Αίτηση Επιχορήγησης από το Πρόγραμμα.

3. Αίτηση μπορεί να υποβάλλεται από ενήλικο Φυσικό Πρόσωπο, μέλος της Οικογένειας, πουείναι ο ΥΠΟΧΡΕΟΣ υποβολής φορολογικής δήλωσης ή ο/η ΣΥΖΥΓΟΣ αυτού. Κάθε οικογένεια μπορεί να υποβάλλει μόνο μία αίτηση, στην οποία περιλαμβάνονται όλα τα μέλη της οικογένειας. Κατ’ εξαίρεση, στην περίπτωση Επιτροπείας, μπορεί να υποβάλλεται χωριστή.

Αίτηση για κάθε παιδί, από τον ορισμένο Επίτροπο αυτού.

Ολόκληρη η ΚΥΑ (αρχείο pdf)

Επιλέξιμος εξοπλισμός

1. Ορίζονται οι ακόλουθες κατηγορίες επιλέξιμου εξοπλισμού:

(α) Κατηγορία 1: φορητές ταμπλέτες (tablets)
(β) Κατηγορία 2: φορητοί υπολογιστές (notebooks, laptops, chromebooks, 2 in 1)
(γ) Κατηγορία 3: σταθεροί υπολογιστές (desktops, all-in-one)

Ύψος και ένταση της Ενίσχυσης

1. Κάθε οικογένεια – δικαιούχος του Προγράμματος λαμβάνει μία επιταγή (voucher) ύψους 200€ ανά ωφελούμενο μαθητή, φοιτητή ή σπουδαστή που πληροί τα κριτήρια επιλεξιμότητας.
2. Κάθε επιταγή μπορεί να καλύψει το σύνολο του κόστους του επιλέξιμου εξοπλισμού (100% ενίσχυση), είτε μέρος του συνολικού κόστους εφόσον ο προμηθευόμενος εξοπλισμός υπερβαίνει την αξία των διατιθέμενων επιταγών, με το υπόλοιπο ποσό να καλύπτεται από το δικαιούχο.

Σε κάθε περίπτωση, το ύψος της ενίσχυσης/ποσό εξαργύρωσης δεν μπορεί να υπερβεί το πραγματικό κόστος του προμηθευόμενου επιλέξιμου εξοπλισμού, όπως αυτό αποτυπώνεται στα παραστατικά της αντίστοιχης συναλλαγής.

Αιτήσεις Επιχορήγησης δικαιούχων, έλεγχοι και διασταυρώσεις

Ο Δικαιούχοι που επιθυμούν να συμμετάσχουν στο Πρόγραμμα, υποβάλλουν Αίτηση Επιχορήγησης στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του Προγράμματος μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής
Πύλης (gov.gr-ΕΨΠ) του άρθρου 22 του ν. 4727/2020.

Το Φυσικό Πρόσωπο που είναι ο Αιτών υποβάλλει την αίτηση εκ μέρους της οικογένειας, εκπροσωπώντας το σύνολο αυτής, και αιτείται τη διαβίβαση των στοιχείων τους από τα πληροφοριακά συστήματα των φορέων του δημόσιου τομέα της παρ. 3.

Για την υποβολή της αίτησης απαιτείται υποχρεωτικά η προηγούμενη αυθεντικοποίηση του αιτούντος με τη χρήση των προσωπικών κωδικών – διαπιστευτηρίων της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ. (taxisnet)

Εντός των επόμενων ημερών, η πλατφόρμα θα ανοίξει για την κατάθεση των αιτήσεων προμηθευτών που κατασκευάζουν, διανέμουν και μεταπωλούν τεχνολογικό εξοπλισμό. Θα ακολουθήσει μια διαδικασία ελέγχου του εξοπλισμού των αιτούντων προμηθευτών, ώστε να διαπιστωθεί αν πληρούνται οι ελάχιστες προδιαγραφές που έχουν οριστεί στην Κοινή Υπουργική Απόφαση.

Η Πλατφόρμα θα ανοίξει σε δύο φάσεις

Η πλατφόρμα θα ανοίξει για την κατάθεση των αιτήσεων δικαιούχων του προγράμματος σε δύο φάσεις. Στην πρώτη φάση θα μπορούν να καταθέσουν αίτηση οικογένειες οι οποίες έλαβαν το επίδομα παιδιού του ΟΠΕΚΑ στην πρώτη εισοδηματική κατηγορία το έτος 2020.

Σε αυτή την κατηγορία εμπίπτει η μεγάλη πλειοψηφία των δικαιούχων του προγράμματος. Στη δεύτερη φάση, η πλατφόρμα θα ανοίξει και για τους υπόλοιπους δικαιούχους που πληρούν τα εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια του προγράμματος.

Oι έλεγχοι επιλεξιμότητας θα γίνονται κυρίως με αυτοματοποιημένο τρόπο, με διασταύρωση πληροφοριών από μητρώα και από όλα τα απαραίτητα πληροφοριακά συστήματα φορέων του δημοσίου, αποφεύγοντας έτσι μια χρονοβόρα και γραφειοκρατική διαδικασία ελέγχου δικαιολογητικών για εκατοντάδες χιλιάδες αιτήσεις.

Σε κάθε περίπτωση, η «Ψηφιακή Μέριμνα» είναι ένα πρόγραμμα πολύ μεγάλης κλίμακας τόσο ως προς τον προϋπολογισμό του όσο και ως προς τον αριθμό των ωφελούμενων, οι οποίοι ανέρχονται σε περίπου 325.000 οικογένειες με 560.000 νέους.

Ποια τάμπλετ και λάπτοπ θα μπορούν να αγοραστούν με τα voucher των 200 ευρώ

Ειδικότερα ανα κατηγορία οι προδιαγραφές είναι: 

Επιλέξιμος Εξοπλισμός και Υπηρεσίες
1. Ορίζονται οι ακόλουθες κατηγορίες επιλέξιμου εξοπλισμού:
(α) Κατηγορία 1: φορητές ταμπλέτες (tablets).
(β) Κατηγορία 2: φορητοί υπολογιστές (notebooks, laptops, chromebooks, 2 in 1).
(γ) Κατηγορία 3: σταθεροί υπολογιστές (desktops, all-in-one).

Οι ελάχιστες προδιαγραφές της κατηγορίας  tablets όσον αφορά τον εξοπλισμό και τις υποχρεωτικές συνοδευτικές υπηρεσίες, είναι οι ακόλουθες:

Μέγεθος οθόνης: ≥ 9.6’’

Μνήμη RAM: ≥ 2GB.

Χωρητικότητα: ≥ 32GB.

Εμπρόσθια και οπίσθια κάμερα, μικρόφωνο.

Συνδεσιμότητα: τουλάχιστον ασύρματη σύνδεση Wi-Fi και Bluetooth.

Λειτουργικό Σύστημα με υποστήριξη της Ελληνικής Γλώσσας και προεγκατεστημένη εφαρμογή πλοήγησης στο διαδίκτυο (internet browser).

Εργοστασιακή εγγύηση τουλάχιστον δύο ετών.

Τεχνική υποστήριξη εξοπλισμού στην Ελλάδα. Τηλεφωνική υποστήριξη (call center) στην ελληνική 

Συμβατότητα με εφαρμογές που χρησιμοποιούνται στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση (π.χ. Microsoft Teams, Webex, Zoom).

Συσκευή καινούργια και όχι τύπου Refurbished.(

Ο εξοπλισμός θα πρέπει υποχρεωτικά να διατίθεται ασφαλή πρόσβαση στο διαδίκτυο (internet security).

Πιο συγκεκριμένα:
- Λειτουργία Antivirus (& firewall for windows για συσκευές που πωλούνται με το συγκεκριμένο λειτουργικό).
- Λειτουργία ασφαλούς περιήγησης προρυθμισμένη από τον κατασκευαστή ως προς το URL filtering, για απαγόρευση περιήγησης ιστοτόπων ακατάλληλου περιεχομένου. Η λειτουργία μπορεί να περιλαμβάνεται είτε στο βασικό προϊόν, είτε σε πρόσθετο add- on, εφόσον καλύπτεται από την ίδια συνδρομή.
- Παροχή λογισμικού συμβατού με τη συσκευή και το λειτουργικό της σύστημα.
- Διάρκεια συνδρομής: τουλάχιστον 2 έτη.
- Υποστήριξη της ελληνικής γλώσσας (User Interface).
- Τεχνική Υποστήριξη στα ελληνικά, τουλάχιστον τις εργάσιμες ώρες και ημέρες μέσω τηλεφώνου, email ή live chat καθ’ όλη τη διάρκεια της συνδρομής του προϊόντος.

Οδηγίες για την εγκατάσταση του προϊόντος και οδηγός χρήσης, στην ελληνική γλώσσα.

Δεν είναι υποχρεωτική η προεγκατάσταση του λογισμικού στις συσκευές πριν την πώληση.

Οι δικαιούχοι μπορεί να ενεργοποιήσουν το λογισμικό μετά την αποσυσκευασία του. Δεν απαιτείται υποχρεωτική διάθεση χωριστού λογισμικού (antivirus ή/και internet security), στο βαθμό που το λειτουργικό σύστημα παρέχει την αντίστοιχη προστασία.

Στην περίπτωση αυτή, οι προμηθευτές των συσκευών θα πρέπει να τεκμηριώνουν την κάλυψη της παραπάνω απαίτησης.

Οι ελάχιστες προδιαγραφές της κατηγορίας laptops, όσον αφορά τον εξοπλισμό και τις υποχρεωτικές συνοδευτικές υπηρεσίες, είναι οι ακόλουθες:

Μέγεθος οθόνης: 11.6’’

(Μνήμη RAM: ≥ 4GB.

Επεξεργαστής με τουλάχιστον 2 πυρήνες.

Χωρητικότητα αποθηκευτικού χώρου: ≥ 128GB,τύπου eMMC/Flash/SSD. (ειδικά για Chromebooks: χωρητικότητα ≥ 32GB, για 2in 1 64GB).

Εμπρόσθια κάμερα, μικρόφωνο.

Συνδεσιμότητα: τουλάχιστον ασύρματη σύνδεσηWi-Fi και Bluetooth.

Λειτουργικό Σύστημα με υποστήριξη της ελληνικής γλώσσας και προεγκατεστημένη εφαρμογή πλοήγησης στο διαδίκτυο (internet browser).

Εργοστασιακή εγγύηση τουλάχιστον δύο ετών.

Τεχνική υποστήριξη εξοπλισμού στην Ελλάδα. Τηλεφωνική υποστήριξη (call center) στην ελληνική γλώσσα.

Συμβατότητα με εφαρμογές που χρησιμοποιούνται στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση (π.χ. Microsoft Teams, Webex, Zoom).

Συσκευή καινούργια και όχι τύπου Refurbished.

Φυσικό πληκτρολόγιο με ελληνικούς ή/και αγγλικούς χαρακτήρες.

Ο εξοπλισμός θα πρέπει υποχρεωτικά να διατίθεται μαζί με λογισμικό για προστασία από ιούς (antivirus) και ασφαλή πρόσβαση στο διαδίκτυο (internet security).

Πιο συγκεκριμένα:
Λειτουργία Antivirus (& firewall for windows για συσκευές που πωλούνται με το συγκεκριμένο λειτουργικό).

Λειτουργία ασφαλούς περιήγησης προρυθμισμένη από τον κατασκευαστή ως προς το URL filtering, για απαγόρευση περιήγησης ιστοτόπων ακατάλληλου περιεχομένου. Η λειτουργία μπορεί να περιλαμβάνεται είτε στο βασικό προϊόν, είτε σε πρόσθετο add- on, εφόσον καλύπτεται από την ίδια συνδρομή.

Παροχή λογισμικού συμβατού με τη συσκευή και το λειτουργικό της σύστημα.

Διάρκεια συνδρομής: τουλάχιστον 2 έτη.

Υποστήριξη της ελληνικής γλώσσας (User Interface).

Τεχνική Υποστήριξη στα Ελληνικά, τουλάχιστον τις εργάσιμες ώρες και ημέρες μέσω τηλεφώνου, email ή livechat καθ’ όλη τη διάρκεια της συνδρομής του προϊόντος.
Οδηγίες για την εγκατάσταση του προϊόντος και Ελληνικός οδηγός χρήσης.

Δεν είναι υποχρεωτική η προεγκατάσταση του λογισμικού στις συσκευές πριν την πώληση.

Οι δικαιούχοι μπορεί να ενεργοποιήσουν το λογισμικό μετά την αποσυσκευασία του. Δεν απαιτείται υποχρεωτική διάθεση χωριστού λογισμικού (antivirus ή/και internet security), στο βαθμό που το λειτουργικό σύστημα παρέχει την αντίστοιχη προστασία. Στην περίπτωση αυτή, οι προμηθευτές των συσκευών θα πρέπει να τεκμηριώνουν την κάλυψη της παραπάνω απαίτησης.

Οι ελάχιστες προδιαγραφές της κατηγορίας desktops  όσον αφορά τον εξοπλισμό και τις υποχρεωτικές συνοδευτικές υπηρεσίες, είναι οι ακόλουθες:

 Μνήμη RAM: ≥ 4GB

Επεξεργαστής με τουλάχιστον 4 πυρήνες.

Χωρητικότητα αποθηκευτικού χώρου: ≥ 128GB,τύπου eMMC/Flash/SSD.

Η κεντρική μονάδα δύναται να είναι επιλέξιμο προϊόν είτε από μόνη της, είτε σε συνδυασμό με οθόνη, ποντίκι, κάμερα, Headset (ή ενσωματωμένα ηχεία στην περίπτωση του ΑΙΟ) και πληκτρολόγιο.

Συνδεσιμότητα: τουλάχιστον ασύρματη σύνδεση Wi-Fi & Bluetooth.

Λειτουργικό Σύστημα με υποστήριξη της ελληνικής γλώσσας και προεγκατεστημένη εφαρμογή πλοήγησης στο διαδίκτυο (internet browser).

Εργοστασιακή εγγύηση τουλάχιστον δύο ετών.

Τεχνική υποστήριξη εξοπλισμού στην Ελλάδα. Τηλεφωνική υποστήριξη (call center) στην ελληνική γλώσσα.

Συμβατότητα με εφαρμογές που χρησιμοποιούνται στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση (π.χ. Microsoft Teams,Webex, Zoom).

Συσκευή καινούργια και όχι τύπου Refurbished.(ια)Φυσικό πληκτρολόγιο με ελληνικούς ή/και αγγλικούς χαρακτήρες (εφόσον διατίθεται στο πακέτο).

Οθόνη ≥ 21’’, χωρίς ενσωματωμένο TV tuner (εφόσον διατίθεται στο πακέτο).

 Ο εξοπλισμός θα πρέπει υποχρεωτικά να διατίθεταιμαζί με λογισμικό για προστασία από ιούς (antivirus) και ασφαλή πρόσβαση στο διαδίκτυο (internet security).

Πιο συγκεκριμένα:
 Λειτουργία Antivirus (& firewall for windows για συσκευές που πωλούνται με το συγκεκριμένο λειτουργικό).

Λειτουργία ασφαλούς περιήγησης προρυθμισμένη από τον κατασκευαστή ως προς το URL filtering, για απαγόρευση περιήγησης ιστοτόπων ακατάλληλου περιεχομένου. Η λειτουργία μπορεί να περιλαμβάνεται είτε στο βασικό προϊόν, είτε σε πρόσθετο add- on, εφόσον καλύπτεται από την ίδια συνδρομή.

Παροχή λογισμικού συμβατού με τη συσκευή και το λειτουργικό της σύστημα.iv. Διάρκεια συνδρομής: τουλάχιστον 2 έτη.

Υποστήριξη της ελληνικής γλώσσας (User Interface).

Τεχνική Υποστήριξη στα Ελληνικά, τουλάχιστον τις εργάσιμες ώρες και ημέρες μέσω τηλεφώνου, email ή livechat καθ’ όλη τη διάρκεια της συνδρομής του προϊόντος.

Οδηγίες για την εγκατάσταση του προϊόντος και Ελληνικός οδηγός χρήσης.

Δεν είναι υποχρεωτική η προεγκατάσταση του λογισμικού στις συσκευές πριν την πώληση.

Οι δικαιούχοι μπορεί να ενεργοποιήσουν το λογισμικό μετά την αποσυσκευασία του.ix. Δεν απαιτείται υποχρεωτική διάθεση χωριστού λογισμικού (antivirus ή/και internet security), στο βαθμό που το λειτουργικό σύστημα παρέχει την αντίστοιχη προστασία. Στην περίπτωση αυτή, οι προμηθευτές των συσκευών θα πρέπει να τεκμηριώνουν την κάλυψη της παραπάνω απαίτησης.

Ο Φορέας Υλοποίησης δύναται να εξειδικεύει και να παρέχει διευκρινίσεις αναφορικά με την εφαρμογή των ελάχιστων προδιαγραφών και απαιτήσεων που περιλαμβάνονται στο παρόν Τίθενται τα ακόλουθα όρια - περιορισμοί στη χρήση των επιταγών για την αγορά επιλέξιμου εξοπλισμού.

Το ύψος της δημόσιας επιχορήγησης ανά προμηθευόμενη συσκευή στο πλαίσιο του προγράμματος δεν μπορεί να υπερβαίνει τα εξακόσια ευρώ (600 €).

Σε όρους εξαργύρωσης επιταγών, τίθεται άνω όριο τριών επιταγών για την αγορά μίας και μόνο υπολογιστικής συσκευής που εμπίπτει σε κάποια από τις παραπάνω κατηγορίες.(β) Δεν μπορεί να εξαργυρωθεί μία και μόνο επιταγή για την αγορά άνω της μίας υπολογιστικών συσκευών(για παράδειγμα για την αγορά δύο tablets).

Για την εφαρμογή των παραπάνω, στην έννοια της συσκευής συμπεριλαμβάνεται τόσο η κυρίως συσκευή, όσο και ο περιφερειακός εξοπλισμός/ συνοδές υπηρεσίες, όπου τα τελευταία προβλέπονται και είναι επιλέξιμα.

Ο εξοπλισμός θα πρέπει να διατίθεται στις συνήθεις τιμές αγοράς.

Ο Φορέας Υλοποίησης μπορεί να μην κάνει δεκτή συναλλαγή και να αρνηθεί την πληρωμή σε περιπτώσεις που κριθεί ότι ο επιχορηγούμενος εξοπλισμός έχει υπερτιμολογηθεί.

Σε κάθε περίπτωση, ο Φορέας Υλοποίησης μπορεί να ελέγχει το εύλογο του κόστους με κάθε πρόσφορο μέσο, πριν ή και μετά τη διενέργεια της συναλλαγής.

Υπεύθυνος για την τήρηση των ελάχιστων απαιτήσεων και προδιαγραφών του εξοπλισμού είναι ο Προμηθευτής που μεταπωλεί τον εξοπλισμό στους Δικαιούχους, λαμβάνει την επιταγή και θα αιτηθεί την πληρωμή της από το πρόγραμμα.


 

 

Περισσότερα Άρθρα...

Τελευταίες ειδήσεις