Τιμητική εκδήλωση βράβευσης των επιτυχόντων μαθητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση κατά το ακαδημαϊκό έτος 2017-18 και κοινωνικής προσφοράς, διοργανώνει ο Ο.Π.Α.Π. Δήμου Βόλβης την Κυριακή 24 Μαρτίου.
Η εκδήλωση «Γιορτή Νεολαίας και Κοινωνικής Προσφοράς» θα πραγματοποιηθεί στις 11:30 στο κλειστό Γυμναστήριο Σταυρού.
Τιμήστε με την παρουσία σας την Ελπίδα και την Αλληλεγγύη. 

vraveysi mathiton 2

Το Γυμνάσιο Ρεντίνας συμμετέχει στον διαγωνισμό του europeanschoolradio «Καν’ το ν’ ακουστεί 2019»
με θέμα 
«Η φωνή μας ασπίδα στα λόγια του μίσους». 

Δώστε την ψήφο σας την ψήφο των ακροατών! Η συμμετοχή έχει αύξοντα αριθμό 70 στην κατηγορία Ραδιοφωνικό Μήνυμα έχει τίτλο «Μόνο με την καρδιά βλέπεις καλά». 

Ακούστε την στον σύνδεσμο http://europeanschoolradio.eu/6fest/vote/ και ψηφίστε τους μαθητές.
Το αξίζουν!!!

Συμμετοχές – Ψηφοφορία Ακροατών ESR

 



Πηγή: gym-rentin.thess.sch.gr

 

Στις 9 θα χτυπά το κουδούνι, αντί για 8.15, στα σχολεία από το νέο σχολικό έτος.

Συγκεκριμένα, ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου διαβεβαίωσε χθες ότι «προχωρά η διαδικασία έτσι ώστε από το νέο διδακτικό έτος να χτυπά το «κουδούνι» στα σχολεία στις 9». Όπως διευκρίνισε, την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να έχει το πόρισμα της αρμόδιας Επιτροπής.

Ο κ. Γαβρόγλου τόνισε ότι συντάσσεται το σχετικό πόρισμα της επιτροπής που έχει συγκροτήσει για τη διερεύνηση δυνατότητας αναμόρφωσης του σχολικού ωραρίου .

Ετσι, προτείνεται τα μαθήματα να ξεκινούν στις 9 το πρωί αντί στις 8.15 που ισχύει μέχρι στιγμής, αλλαγή η οποία θα επηρεάσει βεβαίως και την ώρα λήξης του σχολικού ωραρίου, το οποίο θα μετακινηθεί κατά 45 λεπτά αργότερα.

Η επιστημονική Επιτροπή αποτελείται από τους:

1. Αθανασία – Χρυσούλα Παπαθανασίου του Μενελάου, Κλινική Ψυχολόγο, ως Πρόεδρο, και

2. Ιωάννα Μπίμπου Νάκου του Νικολάου, Καθηγήτρια Κλινικής Ψυχολογίας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης ΑΠΘ, ,

3. Μαρία Χιόνη του Παναγή, Εκπαιδευτικό ΠΕ02 – Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α ́ Αθήνας,

4. Αγάπιο Τερζίδη του Κωνσταντίνου, Παιδίατρο – Αντιπρόεδρο ΚΕΕΛΠΝΟ,

5. Παύλο Χαραμή του Δημητρίου, Αντιπρόεδρο ΙΕΠ,

6. Μαρία Καφετζιδάκη του Αντωνίου, Εκπαιδευτικό ΠΕ60,

7. Ευγενία Κουράντου του Γεωργίου, Εκπαιδευτικό ΠΕ05, ως μέλη.

Με αφορμή την εορτή των Τριών Ιεραρχών, ο δήμαρχος Βόλβης Διαμαντής Λιάμας τονίζει:

«Μια πολιτισμένη κοινωνία οφείλει να έχει ως πρωταρχικό της μέλημα τη διαφύλαξη της Παιδείας ως πολύτιμο θεμέλιο της. Το μήνυμα αυτό στέλνουν οι τρεις πεφωτισμένοι δάσκαλοι της ελληνικής σκέψης: ο Μέγας Βασίλειος, ο Γρηγόριος ο Θεολόγος και ο ιερός Χρυσόστομος, οι προστάτες άγιοι της εκπαίδευσης και του πνεύματος.

Ο διαχρονικός λόγος των Τριών Ιεραρχών, οι οποίοι προστατεύουν πνευματικά τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους ανθρώπους του πνεύματος, αποτελεί πολύτιμο οδηγό για όλους μας. Με βάση την παρακαταθήκη τους, για μια ακόμη φορά εκφράζουμε την πεποίθησή μας, πως θα συνεχίσουμε να έχουμε ως πρώτιστο καθήκον μας, τη διασφάλιση των κατάλληλων συνθηκών εκπαίδευσης για τις μαθήτριες, τους μαθητές μας και τους εκπαιδευτικούς μας. Δεν υπάρχει μέλλον χωρίς να διασφαλίσουμε τα απαραίτητα εφόδια στους αυριανούς συνειδητοποιημένους πολίτες, οι οποίοι θα κληθούν να ανορθώσουν μια τραυματισμένη Ελλάδα. Σε αυτή την κατεύθυνση θα συνεχίζουμε να κινούμαστε με συνέπεια

Δεν πρέπει ακόμα να ξεχνάμε, ότι οι Τρεις Ιεράρχες, μας μετέδωσαν και άλλα μηνύματα, όπως την ευσέβεια, την αλληλεγγύη και το σεβασμό απέναντι στους νόμους και τη δικαιοσύνη. Μηνύματα, τα οποία θα πρέπει να αποτελούν κανόνα για όλους μας».

Με το νέο σύστημα οι υποψήφιοι καλούνται να κάνουν μια πρώτη επιλογή τμημάτων που ονομάζουμε Α΄ δήλωση.
Πρέπει να είναι σαφές ότι η δήλωση αυτή ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΔΕΣΜΕΥΤΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ. 
Η ιδέα βασίζεται στην αντίληψη ότι, αν ένας υποψήφιος έχει αποφασίσει ότι του αρέσει ένα επάγγελμα που προϋποθέτει Τμήμα ΑΕΙ που δεν έχει υψηλή ζήτηση, δεν έχει κανένα λόγο να υποστεί όλη τη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων.
Με το νέο σύστημα μπορεί να γνωρίζει πολύ νωρίς ότι εξασφάλισε την εισαγωγή του και ότι δεν έχει να αγωνιά για τίποτε άλλο εκτός από την κτήση του απολυτηρίου του.
Αν ωστόσο αλλάξει γνώμη και επιθυμεί να επιδιώξει την εισαγωγή του σε πανεπιστημιακό τμήμα που απαιτεί πανελλαδικές (ΤΠΠΕ), τίποτε απολύτως δεν τον εμποδίζει να κάνει κανονικά τη δήλωσή του τον Μάρτιο, να ακυρώσει την Α΄ δήλωση και να διαγωνιστεί στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Συνεπώς η Α΄ δήλωση είναι μια επιπλέον δυνατότητα που δε δεσμεύει καθόλου τους υποψηφίους.

Αναλυτικά το σύστημα προβλέπει τα εξής:

1. Μετά το πέρας της προθεσμίας για αλλαγή Ομάδας Προσανατολισμού, όλοι οι μαθητές που επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση υποχρεούνται να συμπληρώσουν Α’ δήλωση προτίμησης με έως 10 προτιμήσεις Τμημάτων στα οποία επιθυμούν να φοιτήσουν. Ο αριθμός 10 είναι ενδεικτικός, αλλά τα μοντέλα τα οποία έχει επεξεργαστεί το ΥΠΠΕΘ δείχνουν ότι δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερος.

Με βάση τις προτιμήσεις των μαθητών και τον αριθμό εισακτέων που θα έχει αποφασιστεί ανά Τμήμα, θα προκύψει ένας αριθμός Τμημάτων για τα οποία ο αριθμός των προτιμήσεων θα είναι μικρότερος από τον αριθμό εισακτέων. Αυτά τα Τμήματα, στα οποία ο αριθμός των αιτήσεων υπολείπεται των διαθέσιμων θέσεων, ονομάζονται «Τμήματα ελεύθερης πρόσβασης» (ΤΕΠ).

3.Τα υπόλοιπα Τμήματα, δηλαδή εκείνα στα οποία ο αριθμός των αιτήσεων υπερβαίνει τις διαθέσιμες θέσεις, ονομάζονται «Τμήματα πρόσβασης μόνο με πανελλαδικές εξε-τάσεις» (ΤΠΠΕ).

4.Λίγες μέρες αργότερα, ο μαθητής ενημερώνεται για το ποιες από τις προτιμήσεις του αντιστοιχούν σε ΤΠΠΕ και ποιες σε ΤΕΠ. Από το σύνολο των δηλώσεων θα προκύψουν:

(1) Αυτές στις οποίες θα συμπεριλαμβάνεται ένα τουλάχιστον ΤΕΠ και,

(2) Αυτές στις οποίες όλα τα Τμήματα είναι ΤΠΠΕ.

5. Οι μαθητές της κατηγορίας θα διαγωνιστούν στις πανελλαδικές για την εισαγωγή τους στην Ανώτατη Εκπαίδευση μιας και από τις προτιμήσεις τους στη Α’ δήλωση δεν έχει προκύψει κανένα ΤΕΠ.

6. Μετά τη λήξη του 1ου τετραμήνου, οι μαθητές της κατηγορίας (1) επιβεβαιώνουν αν θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις ή αν προτιμούν να εισαχθούν σε ένα από τα ΤΕΠ που είχαν συμπεριλάβει στην Α’ δήλωση. Η επιβεβαίωση αυτή είναι οριστική και δεσμευτική. Συγκεκριμένα, ένας μαθητής που είχε τουλάχιστον ένα ΤΕΠ στην Α΄ Δήλωση μπορεί:

(α) να επιλέξει εισαγωγή σε ΑΕΙ μέσω πανελλαδικών εξετάσεων, χάνοντας το δικαίωμα πρόσβασης σε κάποιο από τα ΤΕΠ που είχε δηλώσει ή,

(β) να επιλέξει ένα από τα ΤΕΠ που είχε συμπεριλάβει στην Α΄ δήλωση, οπότε εισάγεται στο Τμήμα αυτό, με μόνη προϋπόθεση την κτήση του απολυτηρίου της Γ΄Λυκείου. Αν για την εισαγωγή στο Τμήμα που επέλεξε προβλέπεται και εξέταση σε ειδικό μάθημα, ο υποψήφιος θα εξεταστεί στο ειδικό αυτό μάθημα μαζί με τους υποψηφίους που εξετάζονται πανελλαδικά.

Τονίζεται ότι, μετά την οριστικοποίηση του Φεβρουαρίου δε μπορεί να γίνει καμιά περαιτέρω αλλαγή. 

Για τους μαθητές που διάλεξαν να εισαχθούν σε ΤΕΠ χωρίς πανελλαδικές δε θα υπάρχει δυνατότητα μετεγγραφής.

Σημαντικές διευκρινίσεις:

1.Το σύστημα θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά για την Γ’ Λυκείου του 2019-2020, και οι υποψήφιοι όλων των κατηγοριών θα εισαχθούν σε Τμήματα που θα έχουν τον ελάχιστο αριθμό των 8 μελών Δ.Ε.Π., που εξασφαλίζουν την αυτοδυναμία τους, θα έχουν ανανεω-μένο πρόγραμμα σπουδών και θα έχουν την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή. 
2. Οι μαθητές που επέλεξαν τις πανελλαδικές, μετά τις εξετάσεις και τη δημοσιοποίηση των βαθμών τους της τελικής επίδοσης, υποχρεούνται τον Ιούλιο του 2020, μετά τις πανελλαδικές, να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό και να θέσουν όσες επιλογές Τμημάτων επιθυμούν, ασχέτως του περιεχομένου της Α’ δήλωσης και θα εισαχθούν σε αυτά με βάση τις επιδόσεις τους, όπως ακριβώς ισχύει στο υπάρχον σύστημα εισαγωγής. Οι απόφοιτοι παλαιοτέρων ετών συμμετέχουν κανονικά στις πανελλαδικές εξετάσεις όπως και σήμερα.

3. Στα τμήματα που απαιτούν την εξέταση κάποιου ειδικού μαθήματος (ξένες φιλολογίες, τμήματα με σχέδιο, ΤΕΦΑΑ κτλ.) η εξέταση του ειδικού μαθήματος θα γίνεται μόνο σε πανελλαδικές εξετάσεις ανεξαρτήτως αν ο υποψήφιος έχει επιλέξει την εισαγωγή του μέσω ΤΕΠ ή πανελλαδικών εξετάσεων. Συνεπώς αν κάποια από τα εν λόγω τμήματα προκύψει ότι ανήκουν στα ΤΕΠ μετά την Α’ δήλωση, οι υποψήφιοι οι οποίοι τα έχουν δηλώσει και θέλουν να εισαχθούν σε αυτά χωρίς πανελλαδικές εξετάσεις, θα έχουν την υποχρέωση να εξετάζονται πανελλαδικά μόνο στα αντίστοιχα ειδικά μαθήματα και να επιτυγχάνουν την ελάχιστη απαιτούμενη επίδοση, ώστε να εξασφαλίσουν την είσοδό τους στα εν λόγω τμήματα με το απολυτήριό τους.

Οι φετινοί μαθητές της Β’ Λυκείου θα εγκαινιάσουν του χρόνου (2019-2020) μία τάξη στην οποία θα διδάσκονται μόλις 7 μαθήματα -αντί των 15 που ισχύει μέχρι σήμερα- εκ των οποίων τα 4 για 6 έξι ώρες την εβδομάδα. Το ωρολόγιο πρόγραμμα διαμορφώνεται ριζικά, είναι όμως και η μόνη ουσιαστική αλλαγή.

Όπως αναφέρει δημοσίευμα του «Ελεύθερου Τύπου», ελλείψει κονδυλίων και χρόνου, τα βιβλία των μαθητών θα παραμείνουν τα ίδια, ενώ ακόμα και για τη νέα προσθήκη της Κοινωνιολογίας επιστρατεύονται παλαιότερα βιβλία, απλά για να έχουν στα χέρια τους ένα εγχειρίδιο οι μαθητές.

Η πρόταση που δημοσιοποίησε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) προβλέπει τα νέα προγράμματα σπουδών στα 10 πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Παλιά εγχειρίδια, συρραφή βιβλίων και κεφαλαίων και ενδεικτικές δραστηριότητες με αφορμή τη γεωμετρική αύξηση των ωρών διδασκαλίας είναι τα χαρακτηριστικά της πρότασης, που αποτελεί μεταβατικό στάδιο έως τη συγγραφή νέων εγχειριδίων.

Οι αλλαγές στα 10 μαθήματα

Στα θετικά μαθήματα έχει εστιάσει η πρόταση του ΙΕΠ με αρκετές προσθήκες, που όμως χαρακτηρίζονται από τους εκπαιδευτικούς αναγκαίες. Στα υπόλοιπα δεν παρατηρούνται μεγάλες μεταβολές στην ύλη και είναι κοινή παραδοχή των καθηγητών ότι η αύξηση σε κεφάλαια είναι πολύ μικρή αναλογικά με την αύξηση των ωρών.

Μάλιστα το επόμενο διάστημα αναμένονται οι προτάσεις του και για τη Β’ Λυκείου, στις οποίες θα γίνουν αντίστοιχες προσθήκες για την ομαλή συνέχεια της διδασκαλίας των μαθητών.

Ποιες είναι οι αλλαγές:

  • Στα θεωρητικά μαθήματα δεν παρατηρείται αύξηση κεφαλαίων. Μόνο στη Νεοελληνική Γλώσσα εμπλουτίζονται μέσω σημειώσεων τα ήδη υπάρχοντα κεφάλαια.
  • Στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης προστίθεται η ύλη του βιβλίου Μαθηματικών Γενικής Παιδείας: στατιστική, πιθανότητες και συνδυαστική.
  • Στη Φυσική προστίθεται τα μαγνητικά πεδία, τα εναλλασσόμενα ρεύματα και οι ηλεκτρικές ταλαντώσεις.
  • Στη Βιολογία προστίθεται κεφάλαιο για την Εξέλιξη.
  • Στη Χημεία έχουν γίνει πολλές προσθέσεις ενοτήτων, καθώς και ολόκληρο το κεφάλαιο της θερμοχημείας.
  • Στην Κοινωνιολογία, η οποία αποτελεί καινούρια προσθήκη στη Γ’ Λυκείου, αντικαθιστώντας τα Λατινικά, εκτός του βιβλίου, το οποίο είναι παλαιότερη έκδοση, θα δοθεί στους μαθητές επιπλέον υλικό. Στόχος είναι να καλυφθεί το «χρονικό χάσμα» μεταξύ της παλιάς έκδοσης του βιβλίου και της σύγχρονης πραγματικότητας, κατά τη διδασκαλία του μαθήματος.

Άγνωστη ακόμα η εξεταστέα ύλη

Σύμφωνα με πληροφορίες, η πρόταση του ΙΕΠ έχει ήδη πάρει την έγκριση του υπουργείου Παιδείας, όμως τα κεφάλαια που παρατίθενται δεν θα είναι και η τελική επιλογή του υπουργείου Παιδείας.

Στο δελτίο Τύπου το ΙΕΠ κάνει λόγο για «προσεκτική και λελογισμένη αύξηση της ύλης», όμως τον τελικό λόγο τον έχει η πολιτική ηγεσία, με κύκλους του υπουργείου να σημειώνουν ότι από την τελική πρόταση θα γίνει περικοπή κεφαλαίων σε κάποια μαθήματα, ώστε να μην αυξηθεί σε μεγάλο βαθμό η ύλη. Αυτό άλλωστε αποτελεί και «πολιτική» απόφαση του υπουργού Παιδείας που μέχρι στιγμής έχει επιλέξει την τακτική της «ελάφρυνσης» στα μαθητικά «βάρη», συνοδευόμενη από σκληρή κριτική από την αντιπολίτευση για τις επιλογές του.

Επικρίσεις, ακόμα και προτροπές να ακυρώσει τη «μεταρρύθμισή» του στη Γ’ Λυκείου έχει δεχθεί ο Κώστας Γαβρόγλου -και όχι άδικα- λόγω της εντυπωσιακής καθυστέρησης στη θέσπιση των αλλαγών στο Λύκειο αλλά και στο νέο εισαγωγικό σύστημα.

Είναι άξιον απορίας ότι η πρόταση του ΙΕΠ βασίζεται πάνω σε ένα προσχέδιο της πολιτικής ηγεσίας, το οποίο είχε παρουσιαστεί ήδη από τις 3 Σεπτεμβρίου του 2018, καθώς ακόμα δεν υπάρχει όχι μόνο νόμος, ούτε προτεινόμενο νομοσχέδιο.

Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου, το επόμενο διάστημα θα παρουσιαστεί το νομοσχέδιο, με την ψήφισή του να χρονολογείται στα τέλη Μαρτίου με αρχές Απρίλη.

Στο συνολικό καθημερινό ωρολόγιο πρόγραμμα της νέας Γ’ Λυκείου θα διατίθεται και μία ώρα «φροντιστηριακού» χαρακτήρα για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.

Κλειστά θα παραμείνουν αύριο την Τετάρτη 30 Ιανουαρίου τα σχολεία σε όλη τη χώρα λόγω της γιορτής των Τριών Ιεραρχών.

Βάσει του νέου νόμου τη συγκεκριμένη μέρα δεν θα γίνουν εορταστικές εκδηλώσεις στα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία, όπως πέρσι.

Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας «η εορτή των Τριών Ιεραρχών (Τετάρτη 30 Ιανουαρίου) αποτελεί ημέρα αργίας για τις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 32 του Σχεδίου Νόμου για το Παν. Δυτικής Αττικής. Παράλληλα, καταργήθηκε η περίπτ. δ΄ της παρ. 2 του άρθρου 3 του π.δ. 79/2017 (Α΄ 109, διόρθ. σφάλμ. Α΄112) η οποία όριζε ότι στις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατά την ημέρα αυτή πραγματοποιούνται εορταστικές εκδηλώσεις».

Με την ονομασία Τρεις Ιεράρχες αναφέρονται τρεις Άγιοι και θεολόγοι της Ορθόδοξης Χριστιανικής Θρησκείας, προστάτες των γραμμάτων και των μαθητών, ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος, ο Βασίλειος ο Μέγας και ο Γρηγόριος ο Ναζιανζηνός ή Θεολόγος.

Πώς καθιερώθηκε η γιορτή

H εορτή των Τριών Ιεραρχών καθιερώθηκε στα μέσα του 11ου αιώνα και στα χρόνια του Κωνσταντίνου Θ' Μονομάχου ή του Αλέξιου Α΄Κομνηνού από τον Μητροπολίτη Ευχαΐτων Ιωάννη Μαυρόποδα ο οποίος συνέθεσε τμήμα της Ακολουθίας για τους Τρεις Αγίους της Εκκλησίας. Οι απαρχές της εορτής πρέπει να εντοπισθούν σε μια περίοδο «διανοητικού αναβρασμού».

Είναι η εποχή που ο Κωνσταντίνος Θ' Μονομάχος αναδιοργάνωνε τη Νομική Σχολή της Κωνσταντινούπολης η οποία κατάρτιζε τα μελλοντικά στελέχη της Βυζαντινής διοίκησης, στελεχώνοντας την Σχολή με λόγιους όχι αριστοκρατικής καταγωγής: σε αυτούς συμπεριλαμβάνονταν ο Μιχαήλ Ψελλός, ο Ιωάννης Ξιφιλίνος και ο Ιωάννης Μαυρόπους. Οι μεταρρυθμίσεις που ο Κωνσταντίνος Θ΄ προωθούσε και με τις οποίες ταυτίστηκε ο Ψελλός και η ομάδα του τους εξανάγκασε έναν-έναν σε παραίτηση στη συνέχεια. Πράγματι, οι συνεχείς επιθέσεις εκ μέρους του παλιού δικαστή Οφρυδά ήταν μια έκφραση δυσαρέσκειας για τον τρόπο στέρησης του ελέγχου της νομικής εκπαίδευσης εκ μέρους των καθημερινών εργατών του νόμου, της συντεχνίας των συμβολαιογράφων.

Τα πνευματικά ενδιαφέροντα των Ψελλού και Ιωάννη Ιταλού και ο προσανατολισμός τους στην θύραθεν σκέψη προκάλεσε την αντίδραση της Εκκλησίας η οποία επιθυμεί να ελέγξει την εκπαίδευση και να την απαλλάξει από τα όποια περιττά της στοιχεία.

Οι τρεις Άγιοι εμφανίζονται μαζί το 1066 στο Ψαλτήριο Θεοδώρου και σε όλη τη διάρκεια του 11ου αιώνα όλο και πιο συχνά σε εικονογραφημένα χειρόγραφα. Στα Ευχάιτα πρέπει να καθιερώθηκε για πρώτη φορά η εορτή όταν ήταν εκεί ο Μαυρόποδας Μητροπολίτης. Η Μνήμη των Τριών Ιεραρχών έρχεται να συμβολίσει μεταφορικά την Αγία Τριάδα και τον ρόλο των Τριών Πατέρων στη διαμόρφωση του Τριαδικού Δόγματος και να υποδηλώσει τα όρια προσέγγισης του ελληνικού φιλοσοφικού στοχασμού.

Στην εκπαίδευση

Οι διαδικασίες καθιέρωσης της εορτής ως εκπαιδευτικής συνδέονται με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, όταν σε συνεδρίαση του Ακαδημαϊκού Συμβουλίου στις 9 Αυγούστου του 1841, η οποία πραγματοποιήθηκε με αφορμή τον θάνατο του καθηγητή του ιδρύματος Δημήτριου Μαυροκορδάτου και δωρεάς στο Πανεπιστήμιο Αθηνών της οικίας του θανόντος από τον πατέρα του, θέλησαν να τον τιμήσουν. Τελικά προκρίθηκε η καθιέρωση μνημοσύνου υπέρ των ευεργετών του Πανεπιστημίου κατά την Εκκλησιαστική Εορτή των Τριών Ιεραρχών. Ο πρώτος Εορτασμός-μνημόσυνο πραγματοποιήθηκε στις 30 Ιανουαρίου 1842.

Η πραγματική θεσμοθέτηση της εορτής όμως θα καθυστερήσει: θα πραγματοποιηθεί το 1911 όταν το ανώτατο αυτό ακαδημαϊκό ίδρυμα θα αποκτήσει τον καινούργιο οργανισμό του και μέσα σ΄ αυτόν θα προσδιορίσει και τις εορτές του.

 
Πηγή: 

wikipedia

Περισσότερα Άρθρα...

Τελευταίες ειδήσεις