results.it.minedu.gov.gr: Μια από τις πιο σημαντικές ημέρες για δεκάδες χιλιάδες υποψηφίους που συμμετείχαν στις Πανελλήνιες 2020 είναι η σημερινή, Παρασκευή 10 Ιουλίου 2020, καθώς ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα Πανελληνίων και η βαθμολογία των εξετάσεων που θα καθορίσει και τις Βάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Βγήκαν από το υπουργείο Παιδείας πριν από λίγο, στo results.it.minedu.gov.gr οι βαθμοί των Πανελλαδικών 2020, παράγοντας που θα ρυθμίσει καθοριστικά τις Βάσεις 2020.

Δείτε εδώ τα αποτελέσματα

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2020

Μετά την ανακοίνωση των βαθμών πανελλαδικών 2020 οι υποψήφιοι θα μπορούν να μετατρέψουν την βαθμολογία τους σε μόρια για να κάνουν σύγκριση με τις βάσεις του 2020.

Πώς θα δείτε τα αποτελέσματα

Ολοι οι υποψήφιοι θα μπορούν να βρίσκουν τη βαθμολογία τους στην ιστοσελίδα https://results.it.minedu.gov.gr πληκτρολογώντας τον 8-ψήφιο κωδικό τους και τους 4 αρχικούς χαρακτήρες από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο του υποψηφίου με κεφαλαίους ελληνικούς χαρακτήρες.

Την ίδια ημέρα θα ανακοινωθούν στατιστικά στοιχεία για τις φετινές βαθμολογικές επιδόσεις ΓΕΛ και ΕΠΑΛ 2020.

Οι καταστάσεις που θα αναρτηθούν στα Λύκεια θα περιέχουν μόνο τον κωδικό κάθε υποψηφίου και τα βαθμολογικά του στοιχεία ανά εξεταζόμενο μάθημα και όχι τα ονομαστικά του στοιχεία.
 
Από το Σάββατο 11-7-2020 μέχρι και την Παρασκευή 17-7-2020, όλοι οι υποψήφιοι θα μπορούν πλέον να οριστικοποιήσουν το μηχανογραφικό τους δελτίο (επιλέγοντας ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ), στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://exams.it.minedu.gov.gr.Μετά την παρέλευση της προθεσμίας, κανείς υποψήφιος δεν θα μπορεί να οριστικοποιήσει το μηχανογραφικό του δελτίο.

Προτείνεται οι υποψήφιοι να εκτυπώσουν ή/και να αποθηκεύσουν στον υπολογιστή τους το οριστικοποιημένο μηχανογραφικό (που θα έχει αποκτήσει αυτόματα και αριθμό πρωτοκόλλου), ώστε ανά πάσα στιγμή να μπορούν να δουν τις τελικές προτιμήσεις τους.

Μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής, όλα τα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (εκτός από την προγραμματισμένη τους εφημερία) θα λειτουργήσουν μία επιπλέον ημέρα, η οποία θα ανακοινωθεί προσεχώς, για να υποστηρίξουν τους υποψηφίους στην ηλεκτρονική υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων.

Τον τρόπο με τον οποίο θα δοθεί η βαθμολογία επιδόσεων των μαθητών δημοτικού στους γονείς περιγράφει εγκύκλιος του υπουργείου που υπογράφει η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη.

Στην εγκύκλιο περιλαμβάνεται ο τρόπος αξιολόγησης και βαθμολογίας για το β’ και το γ’ τρίμηνο, οι τρόποι παράδοσης ελέγχων στους γονείς και η διαδικασία ενημέρωσης τους. Παράλληλα προβλέπονται οι περιπτώσεις για την Α’ και Β’ τάξη και για τις υπόλοιπες τάξεις (Γ’,Δ’, Ε’,ΣΤ’), όπως και οι περιπτώσεις των μαθητών που δεν πήγαν μετά την επανέναρξη των δημοτικών, για λόγους προστασίας από τον κορονοϊό (ευπαθής ομάδα στο συγγενικό περιβάλλον κ.α).

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ

Ειδικότερα, σύμφωνα με την υπουργική απόφαση:

Α. Η επίδοση της βαθμολογίας του β’ τριμήνου στους μαθητές/τριες της Γ ́, Δ ́, Ε ́ και ΣΤ ́ τάξης, πραγματοποιείται με την επανέναρξη λειτουργίας των δημοτικών σχολείων.

Οι Σύλλογοι Διδασκόντων, με απόφασή τους, προβαίνουν στις απαιτούμενες ενέργειες ώστε να παραδίδονται οι έλεγχοι προόδου β ́ τριμήνου στους γονείς/κηδεμόνες είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με σάρωση του πρωτοτύπου, ύστερα από γραπτή συναίνεση των γονέων/κηδεμόνων, είτε σε κλειστό και σφραγισμένο φάκελο στην τσάντα του κάθε μαθητή/τριας, χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία γονέων & κηδεμόνων στο σχολείο.

Οι εκπαιδευτικοί της Α ́ και Β ́ τάξης ενημερώνουν προφορικά μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών για την πρόοδό τους.


Β.
 Η επίδοση της βαθμολογίας του γ’ τριμήνου, καθώς και των τίτλων προόδου ή των τίτλων σπουδών των μαθητών/τριών θα γίνει στους γονείς/κηδεμόνες την ημέρα λήξης των μαθημάτων είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με σάρωση των πρωτοτύπων, ύστερα από γραπτή συναίνεση των γονέων/κηδεμόνων, είτε σε κλειστό και σφραγισμένο φάκελο στην τσάντα του κάθε μαθητή/τριας, χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία γονέων & κηδεμόνων στο σχολείο.

Για τη βαθμολόγηση των μαθητών/τριών λαμβάνονται υπόψη τόσο η πορεία μάθησής τους από την επανέναρξη λειτουργίας του σχολείου έως τη λήξη των μαθημάτων, όσο και η προσπάθεια που κατέβαλαν κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, το ενδιαφέρον τους, οι πρωτοβουλίες που ανέπτυξαν, η δημιουργικότητά τους και η συνεργασία με τους συμμαθητές τους.

Γ. Για τους μαθητές/τριες που ανήκουν σε ομάδα αυξημένου κινδύνου για νόσηση από COVID-19 ή ήδη νοσούν ή στο οικογενειακό τους περιβάλλον υπάρχει άτομο που ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου για νόσηση από COVID-19 ή ήδη νοσεί (αρ. πρωτ. Φ.7/ΦΜ/63728/ΓΔ4/27/5/2020 Υ.Α. (ΦΕΚ 2031 Β’) και θα απουσιάζουν δικαιολογημένα από το σχολείο, η βαθμολογία του β’ και γ’ τριμήνου καθώς και οι τίτλοι προόδου ή οι τίτλοι σπουδών θα επιδοθούν στους γονείς/κηδεμόνες είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με σάρωση των πρωτοτύπων, ύστερα από γραπτή συναίνεση των γονέων/κηδεμόνων, είτε την ημέρα λήξης των μαθημάτων, λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αποφυγή του συγχρωτισμού στο χώρο του σχολείου.

 

Όλες οι αλλαγές που φέρνει στην εκπαίδευση το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την «Αναβάθμιση του σχολείου». Οι διατάξεις του νομοσχεδίου αφορούν σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και φέρνει σημαντικές αλλαγές σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια, αλλά και στις Πανελλήνιες Εξετάσεις. Το σχέδιο νόμου κατατέθηκε στη Βουλή και θα συζητηθεί τις επόμενες μέρες.

Αλλάζουν όλα στην εκπαίδευση με τράπεζα Θεμάτων, αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων σε Γυμνάσιο και Λύκειο, βάση του 10 στις ενδοσχολικές εξετάσεις και Αγγλικά από το Νηπιαγωγείο. Είναι μόνο μερικές από τις αλλαγές που έρχονται στα σχολεία από την επόμενη χρονιά.

Παρεμβάσεις γίνονται και στις Πανελλαδικές με αλλαγές και επαναφορά της πανελλαδικής εξέτασης του μαθήματος των Λατινικών από το σχολικό έτος 2021-2022.

Αλλαγές στα νηπιαγωγεία

Σύμφωνα με δημοδίευμα από τον «Ελεύθερο Τύπο», το μάθημα των Αγγλικών μπαίνει δυναμικά στο σχολείο, με τα νήπια να ξεκινούν για πρώτη φορά σε αυτή την ηλικία τη διδασκαλία από μια εκπαιδευτικό Αγγλικών μαζί με τη νηπιαγωγό. Η εν λόγω πρωτοβουλία θα ξεκινήσει πιλοτικά με Υπουργική Απόφαση που θα γνωστοποιήσει τα επιλεγμένα σχολεία. Το μάθημα θα διδάσκεται μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων, με τη μέθοδο που ακολουθείται και στα υπόλοιπα μαθήματα.

Επιπλέον, ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη διαμορφώνεται στα 25 παιδιά για την επόμενη χρονιά. Φέτος, ίσχυε ο μέγιστος αριθμός ανά τάξη σε 22 άτομα με προσαύξηση 10%, δηλαδή μέχρι 24 νήπια. Βέβαια, ακόμα δεν είναι γνωστά τα μέτρα με τα οποία θα ξεκινήσουν την επόμενη σχολική χρονιά τα σχολεία, λόγω του κορονοϊού. Η επανεκκίνησή τους την ερχόμενη Δευτέρα για ένα μήνα προβλέπει μειωμένα τμήματα με μέγιστο αριθμό μαθητών τους 15 ανά τάξη.

Ο μέγιστος αριθμός των 25 μαθητών ανά τάξη ισχύει και για το Δημοτικό.

Τι αλλάζει στο Δημοτικό

Ρομποτική, επαγγελματικός προσανατολισμός, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, οδική ασφάλεια και νεανική επιχειρηματικότητα είναι μερικές από τις θεματικές οι οποίες θα εισαχθούν πιλοτικά από τον Σεπτέμβρη στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια στο πλαίσιο τεσσάρων πυλώνων που αφορούν το Ευ ζην, το Περιβάλλον, την Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη, καθώς και τη Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία.

Με Υπουργική Απόφαση, όπως ορίζει το νομοσχέδιο, το υπουργείο Παιδείας θα ορίσει τις σχολικές μονάδες αλλά και τη διάρκεια διδασκαλίας των νέων θεματικών. Στο τέλος της σχολικής χρονιάς το πρόγραμμα θα αξιολογηθεί και το ΙΕΠ θα γνωμοδοτήσει για την καθολική εφαρμογή τους στα σχολεία.

Η βαθμίδα του Δημοτικού βρίσκεται στο επίκεντρο του υπουργείου Παιδείας με στόχο την αναβάθμιση του προγράμματος σπουδών, δεδομένου ότι τα βιβλία έχουν να ανανεωθούν από το 2003, σχεδόν 20 χρόνια.

Το ωρολόγιο πρόγραμμα ενισχύεται με τις νέες θεματικές και αυξάνονται και οι ώρες Αγγλικών για τους μικρούς μαθητές.

Έτσι θα είναι το Γυμνάσιο

Αυξάνονται οι εξετάσεις στο Γυμνάσιο από την επόμενη σχολική χρονιά, με τους μαθητές που μέχρι πρότινος εξετάζονταν σε 4 μαθήματα από την επόμενη να εξετάζονται σε επτά, ανάμεσά τους το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών και τα Αγγλικά. Οπως σημείωσε η υπουργός Παιδείας, οι μαθητές τείνουν να εστιάζουν περισσότερο στα μαθήματα στα οποία καλούνται να εξεταστούν στο τέλος της χρονιάς, και γι’ αυτόν το λόγο ελήφθη η εν λόγω απόφαση.

Τι γίνεται με το μέσο όρο στα μαθήματα

Η προαγωγή και η απόλυση στο Γυμνάσιο θα γίνεται από την επόμενη σχολική χρονιά με μέσο όρο 10 στα μαθήματα ή με μέσο όρο 13, εφόσον ο μαθητής έχει σε τέσσερα μαθήματα βαθμό κάτω από τη βάση. Αν δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις προαγωγής ή απόλυσης, ο μαθητής παραπέμπεται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου, πριν από την έναρξη των μαθημάτων του επόμενου σχολικού έτους.

Επανέρχεται η αναγραφή της διαγωγής στους τίτλους σπουδών για τους μαθητές, η οποία είχε καταργηθεί πριν από λίγα χρόνια.

Σύμβουλος Σχολικής Ζωής

Ενας νέος θεσμός εισάγεται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με κάθε σχολική μονάδα να ορίζει δύο εκπαιδευτικούς ως Συμβούλους Σχολικής Ζωής. Ο ρόλος τους είναι να παρεμβαίνουν, να καθοδηγούν και να ενημερώνουν μαθητές, γονείς και κηδεμόνες σε θέματα παιδαγωγικής αντιμετώπισης ζητημάτων σε τομείς που απασχολούν τη σχολική μονάδα, όπως ενδεικτικά η διαχείριση κρίσεων και η πρόληψη ακραίων συμπεριφορών, οι μαθησιακές δυσκολίες, η συμπερίληψη και ενσωμάτωση, οι μαθητές με ιδιαίτερες δυνατότητες, κλίσεις και ταλέντα, η μετάβαση σε άλλες βαθμίδες, η σχολική κινητικότητα, η συμβουλευτική και οι ομάδες γονέων, και παράλληλα συμβάλλει στην καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Λύκειο με Τράπεζα Θεμάτων

Η σημαντικότερη επιστροφή στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση είναι αυτή του θεσμού της Τράπεζας Θεμάτων. Το υπουργείο Παιδείας καλείται να επαναφέρει μια πρακτική που προκάλεσε προβλήματα στο παρελθόν και να την επανασυστήσει στους μαθητές με στόχο να αναβαθμίσει τις ενδοσχολικές εξετάσεις.

Η εφαρμογή της ξεκινάει από την Α’ Λυκείου τον ερχόμενο Σεπτέμβρη και σταδιακά ανά χρόνο θα εφαρμοστεί και στις υπόλοιπες τάξεις. Το σχολικό έτος 2021-2022 θα εφαρμοστεί και στις απολυτήριες εξετάσεις της Γ’ Λυκείου. Τα θέματα των εξετάσεων ορίζονται κατά ποσοστό 50% με τυχαία επιλογή από Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας και κατά ποσοστό 50% από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες το αντίστοιχο μάθημα κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Η εξεταστέα ύλη των μαθημάτων θα ορίζεται με Υπουργική Απόφαση μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου.

Αυστηροποίηση των όρων του απολυτηρίου ορίζει το νομοσχέδιο, με τη βάση του 10 να εντάσσεται και σε όλες τις τάξεις του Λυκείου, ενώ μέχρι φέτος ήταν το 9,5.

Τι αλλάζει στις Πανελλαδικές

Επιστρέφουν από την επόμενη χρονιά οι συντελεστές βαρύτητας στις πανελλαδικές εξετάσεις. Παράλληλα, οι Ομάδες Προσανατολισμού μειώνονται σε τρεις από τέσσερις με τη «συγχώνευση» των Ομάδων Θετικών Σπουδών και Υγείας. Οι μαθητές της συγκεκριμένης ομάδας Προσανατολισμού θα πρέπει να επιλέξουν μεταξύ της διδασκαλίας και της πανελλαδικής εξέτασης του μαθήματος των Μαθηματικών ή της Βιολογίας ανάλογα με το επιστημονικό πεδίο που θα επιλέξουν για την εισαγωγή τους σε σχολή ή τμήμα της επιλογής τους (Μαθηματικά για την εισαγωγή στο επιστημονικό πεδίο Θετικών ή Τεχνολογικών Σπουδών ή Βιολογία για την εισαγωγή τους στο επιστημονικό πεδίο των Επιστημών Υγείας).

Οι Μετεγγραφές: Αλλαγές στα κριτήρια

Το νομοσχέδιο αλλάζει τα οικονομικά και κοινωνικά κριτήρια για τους φετινούς υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων, ενισχύοντας στη μοριοδότηση ορισμένες κοινωνικές ομάδες όπως οι τρίτεκνοι, οι πολύτεκνοι και οι ορφανοί, ενώ παράλληλα εισάγει δύο νέες καινοτομίες:

  • Τη βάση μετεγγραφής, η οποία ορίζεται στα 2.750 μόρια. Ο φοιτητής για να μπορέσει να λάβει τη μετεγγραφή δεν πρέπει να πληροί μόνο τα οικονομικά και κοινωνικά κριτήρια, αλλά να έχει λάβει και μία βαθμολογία που βρίσκεται κοντά στη βάση εισαγωγής της σχολής που θέλει να εισαχθεί. Για παράδειγμα, με βάση τις περσινές βάσεις, η σχολή των Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ έχει βάση 18.014 μόρια. Έτσι, κάποιος φοιτητής που έχει εισαχθεί στη Μηχανολόγων Μηχανικών Δυτικής Μακεδονίας με βάση εισαγωγής 14.736 μόρια, θα πρέπει να έχει επιτύχει μέσο όρο 15.264 μόρια και πάνω για να λάβει μετεγγραφή στο ΕΜΠ. Η βάση μετεγγραφής στοχεύει στην εξάλειψη των θλιβερών φαινομένων όπου φοιτητές με βαθμούς κάτω από τη βάση πετύχαιναν μετεγγραφή σε υψηλόβαθμα τμήματα των κεντρικών πανεπιστημίων.
  • Παράλληλα, προβλέπεται β’ γύρος μετεγγραφών σε έναν φοιτητή, ώστε, εφόσον δεν «πιάνει» τη βάση μετεγγραφής, να δηλώσει κάποιο άλλο τμήμα παρεμφερούς αντικειμένου. Ενας φοιτητής που θέλει να μετεγγραφεί στην Πληροφορική του ΑΠΘ στη Θεσσαλονίκη, εφόσον δεν πληροί τα ακαδημαϊκά κριτήρια, μπορεί να δηλώσει το τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής στο Διεθνές Πανεπιστήμιο. Οι νέες αντιστοιχίες θα περιλαμβάνονται σε επερχόμενη Υπουργική Απόφαση.

Με την ανακοίνωση ότι «θα επαναλειτουργήσουν τη Δευτέρα 1η Ιουνίου 2020 τα δημοτικά σχολεία και τα νηπιαγωγεία οι εκπαιδευτικές μονάδες ειδικής αγωγής όλων των βαθμίδων καθώς και οι παιδικοί και βρεφικοί σταθμοί» ξεκίνησε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, προαναγγέλοντας πως περισσότερες λεπτομέρειες θα δώσουν η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως και ο υπουργός Εσωτερικών, Τάκης Θεοδωρικάκος.

Στη συνέχεια ο κ. Πέτσας αναφέρθηκε στα καθημερινά βήματα επανεκκίνησης της κοινωνικής και οικονομικής δραστηριότητας επισημαίνοντας: «Σήμερα γίνεται ένα ακόμη βήμα. Τα καλά επιδημιολογικά δεδομένα που οφείλονται στην προσπάθεια που κάναμε όλοι μαζί φέρνουν το άνοιγμα της εστίασης πιο μπροστά απ’ ό, τι προέβλεπε το αρχικό σχέδιο.

Από σήμερα επίσης επιτρέπονται και οι μετακινήσεις από και προς τα νησιά. Ξεκινά το yachting για να ακολουθήσει την 1η Ιουνίου το άνοιγμα των ξενοδοχείων δωδεκάμηνης λειτουργίας και των κατασκηνώσεων. Ανοίγουν με κανόνες και προϋποθέσεις οι ανοικτές αθλητικές εγκαταστάσεις. Επιτρέπεται και η επαναλειτουργία των κέντρων διημέρευσης και ημερήσιας φροντίδας ηλικιωμένων καθώς και των κέντρων δημιουργικής απασχόλησης παιδιών και παιδιών με αναπηρίες».

Πρόσθεσε επίσης ότι «ξεκινούν στα Πανεπιστήμια οι εργαστηριακές και κλινικές ασκήσεις με περιορισμούς στον αριθμό των φοιτητών. Για τους φοιτητές αυτούς ανοίγουν και οι φοιτητικές εστίες».

Όπως είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος σε ό,τι αφορά τη δημόσια υγεία «από σήμερα κινητές ομάδες του ΕΟΔΥ σε συνεργασία με την αστική μη-κερδοσκοπική εταιρεία «Σύμπλευση» ξεκινούν δειγματοληπτικούς διαγνωστικούς ελέγχους για τον κορονοϊό σε μικρά νησιά. Οι εξετάσεις θα γίνονται με βάση το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ από κοινού με τους γιατρούς και τους εθελοντές της «Σύμπλευσης» η οποία θα διαθέτει τα φουσκωτά και τα πληρώματά της για τη μεταφορά των κλιμακίων και των δειγμάτων».

Ανοίγουν δημοτικά και νηπιαγωγεία

Για «ένα ακόμα βήμα» προς την νέα κανονικότητα έκανε λόγο η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, ανακοινώνοντας το άνοιγμα και των υπόλοιπων δομών της Εκπαίδευσης.

«Σχεδόν 3 μήνες τώρα εργαζόμαστε συλλογικά, Πολιτεία και εκπαιδευτική κοινότητα, για να προσαρμόσουμε την εκπαιδευτική διαδικασία στα νέα δεδομένα της υγειονομικής κρίσης», σημείωσε.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε η υπουργός στην εφαρμογή της εκ αποστάσεως εκπαίδευσης, τη δημιουργία νέου ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου και στην «ταχύτατη προσαρμογή όλων» στα νέα δεδομένα της ψηφιακής εποχής.

«Δεν μπορεί να υπάρχει κανονικότητα χωρίς ανοιχτά σχολεία», επεσήμανε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, ανακοινώνοντας το άνοιγμα και των υπόλοιπων δομών της Εκπαίδευσης.

Πώς πάρθηκε η απόφαση

Η κ. Κεραμέως αναφέρθηκε αναλυτικά στους παράγοντες που έπαιξαν ρόλο στο να παρθεί η τελική απόφαση για το άνοιγμα των νηπιαγωγείων, των δημοτικών και των σχολείων Ειδικής Αγωγής.

Κυριότερος παράγοντας ήταν -όπως τόνισε- η ομόφωνη εισήγηση της Επιτροπής Αντιμετώπισης Εκτάκτων Συμβάντων Δημόσιας Υγείας από Λοιμογόνους Παράγοντες για επαναλειτουργία των εν λόγω σχολικών δομών.

«Η εισήγηση αυτή ασφαλώς συνδέεται με τη σταθερά καθοδική πορεία της επιδημίας, με το ότι τα παιδιά κολλάνε και μεταδίδουν τον ιό πιο δύσκολα, το ότι τώρα που ανεβαίνει η θερμοκρασία είναι επιδημιολογικά η ασφαλέστερη περίοδος να ανοίξουν τα σχολεία, σημείωσε η υπουργός.

Δεν παρέλειψε, δε, να ευχαριστήσει τους ειδικούς αναφέροντας ότι «από την αρχή αυτής της υγειονομικής κρίσης, έχουμε το προνόμιο να μας καθοδηγεί μία εξαίρετη ομάδα ειδικών, τις συστάσεις της οποίας ακολουθούμε με πολύ καλά, διεθνώς αναγνωρισμένα, αποτελέσματα».

Επιπλέον παράγοντας που συνετέλεσε στο άνοιγμα των σχολείων, ήταν ότι η συνολική αποκλιμάκωση των μέτρων έχει εξελιχθεί πολύ θετικά.

«Η προηγούμενη εμπειρία από το άνοιγμα γυμνασίων και λυκείων είναι πολύ ενθαρρυντική», τόνισε η υπουργός και πρόσθεσε ότι τα μέτρα προστασίας και πρόληψης «τηρούνται υποδειγματικά από τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας» και ότι «όλα έχουν κυλήσει εξαιρετικά ομαλά».

Τρίτος παράγοντας, ότι θα πρέπει να διασφαλιστεί η επιστροφή όλων των μαθητών στο φυσικό τους χώρο, ο οποίος είναι το σχολείο.

«Η μακρόχρονη απουσία από το σχολείο εμποδίζει τη μαθησιακή τους πορεία, την πνευματική, κοινωνική, ψυχική τους εξέλιξη. Οι μαθητές πρωτοβάθμιας βρίσκονται ήδη σχεδόν τρεις μήνες εκτός σχολείου, και θα βρίσκονταν συνολικά έξι μήνες αν τα σχολεία δεν άνοιγαν τώρα. Δεν μπορεί να υπάρχει κανονικότητα χωρίς ανοιχτά σχολεία», τόνισε.

Τέταρτον, η κ. Κεραμέως τόνισε ότι τα παιδιά είναι πιο ασφαλή στο σχολείο, όπου τηρούν κανόνες και ακολουθούν τα μέτρα προστασίας και πρόληψης, πάρα έξω στις γειτονιές και στις πλατείες χωρίς κανόνες. «Δεν υπάρχει καλύτερο μέρος από το σχολείο για να προσαρμοστούν και να συνηθίσουν τα παιδιά στη νέα πραγματικότητα. Για να μάθουν να προσέχουν περισσότερο σε κάθε πτυχή της καθημερινότητάς τους», ανέφερε.

Πέμπτον, τα ανοιχτά σχολεία μειώνουν τις κοινωνικές ανισότητες και ενισχύουν τα παιδιά που προέρχονται από πιο ευάλωτα οικογενειακά περιβάλλοντα. «Μαθητές που δεν έχουν σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό, μαθητές που βιώνουν ένταση στο οικογενειακό τους περιβάλλον, μαθητές των μικρότερων κυρίως τάξεων που δεν έχουν οικογενειακή καθοδήγηση για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση», επεσήμανε η υπουργός Παιδείας.

Τέλος, αναφορικά με τα ειδικά σχολεία, η κ. Κεραμέως ανέφερε: «Οι μαθητές που φοιτούν στα σχολεία αυτά έχουν ιδιαίτερη ανάγκη να βρεθούν εκ νέου στο περιβάλλον του σχολείου τους, με τους εκπαιδευτικούς τους και τους συμμαθητές τους. Και το έχουν ανάγκη προφανώς για τη μαθησιακή τους εξέλιξη αλλά και για την ψυχο-συναισθηματική και κοινωνική τους εξέλιξη».

Αναλυτικά, οι ανακοινώσεις από τη Νίκη Κεραμέως:

«Σχεδόν 3 μήνες τώρα εργαζόμαστε συλλογικά, Πολιτεία και εκπαιδευτική κοινότητα, για να προσαρμόσουμε την εκπαιδευτική διαδικασία στα νέα δεδομένα της υγειονομικής κρίσης.

Από την κλιμακωτή μέχρι την καθολική αναστολή λειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών, από την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης μέχρι την εκπαιδευτική τηλεόραση, από την αυξανόμενη χρήση των τεχνολογικών εφαρμογών του Υπουργείου μέχρι τη δημιουργία νέου ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου, από την ταχύτατη προσαρμογή όλων στα νέα δεδομένα ψηφιακής τάξης μέχρι την επαναφορά στη νέα κανονικότητα.

Τώρα κάνουμε ένα ακόμη βήμα.

Αποφασίστηκε από την Κυβέρνηση η επαναλειτουργία των νηπιαγωγείων, δημοτικών και σχολείων ειδικής αγωγής όλων των βαθμίδων από τη Δευτέρα, 1 Ιουνίου 2020.

Η απόφαση αυτή βασίστηκε στους ακόλουθους παράγοντες:

  1. Πρώτον και κυριότερο, στην ομόφωνη εισήγηση της Επιτροπής Αντιμετώπισης Εκτάκτων Συμβάντων Δημόσιας Υγείας από Λοιμογόνους Παράγοντες για επαναλειτουργία των εν λόγω σχολικών δομών. Η εισήγηση αυτή ασφαλώς συνδέεται με τη σταθερά καθοδική πορεία της επιδημίας, με το ότι τα παιδιά κολλάνε και μεταδίδουν τον ιό πιο δύσκολα, το ότι τώρα που ανεβαίνει η θερμοκρασία είναι επιδημιολογικά η ασφαλέστερη περίοδος να ανοίξουν τα σχολεία. Από την αρχή αυτής της υγειονομικής κρίσης, έχουμε το προνόμιο να μας καθοδηγεί μία εξαίρετη ομάδα ειδικών, τις συστάσεις της οποίας ακολουθούμε με πολύ καλά, διεθνώς αναγνωρισμένα, αποτελέσματα. Έτσι πορευόμαστε και τώρα, και τους ευχαριστούμε θερμά.
  2. Η συνολική αποκλιμάκωση των μέτρων έχει εξελιχθεί πολύ θετικά. Αναφορικά δε με τα σχολεία, η προηγούμενη εμπειρία από το άνοιγμα γυμνασίων και λυκείων είναι πολύ ενθαρρυντική. Τα μέτρα προστασίας και πρόληψης τηρούνται υποδειγματικά από τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας και όλα έχουν κυλήσει εξαιρετικά ομαλά.
  3. Οφείλουμε να διασφαλίσουμε την επιστροφή όλων των μαθητών στο φυσικό τους χώρο, που δεν είναι άλλος από το σχολείο. Η μακρόχρονη απουσία από το σχολείο εμποδίζει τη μαθησιακή τους πορεία, την πνευματική, κοινωνική, ψυχική τους εξέλιξη. Οι μαθητές πρωτοβάθμιας βρίσκονται ήδη σχεδόν 3 μήνες εκτός σχολείου, και θα βρίσκονταν συνολικά 6 μήνες αν τα σχολεία δεν άνοιγαν τώρα. Δεν μπορεί να υπάρχει κανονικότητα χωρίς ανοιχτά σχολεία.
  4. Τα παιδιά είναι πιο ασφαλή στο σχολείο, όπου τηρούν κανόνες και ακολουθούν τα μέτρα προστασίας και πρόληψης, πάρα έξω στις γειτονιές και στις πλατείες χωρίς κανόνες. Δεν υπάρχει καλύτερο μέρος από το σχολείο για να προσαρμοστούν και να συνηθίσουν τα παιδιά στη νέα πραγματικότητα. Για να μάθουν να προσέχουν περισσότερο σε κάθε πτυχή της καθημερινότητάς τους.
  5. Τα ανοιχτά σχολεία μειώνουν τις κοινωνικές ανισότητες και ενισχύουν τα παιδιά που προέρχονται από πιο ευάλωτα οικογενειακά περιβάλλοντα. Μαθητές που δεν έχουν σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό, μαθητές που βιώνουν ένταση στο οικογενειακό τους περιβάλλον, μαθητές των μικρότερων κυρίως τάξεων που δεν έχουν οικογενειακή καθοδήγηση για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
  6. Σχετικά με τα ειδικά σχολεία, οι μαθητές που φοιτούν στα σχολεία αυτά έχουν ιδιαίτερη ανάγκη να βρεθούν εκ νέου στο περιβάλλον του σχολείου τους, με τους εκπαιδευτικούς τους και τους συμμαθητές τους. Και το έχουν ανάγκη προφανώς για τη μαθησιακή τους εξέλιξη αλλά και για την ψυχοσυναισθηματική και κοινωνική τους εξέλιξη.

Έρχομαι τώρα στον τρόπο επαναλειτουργίας των εκπαιδευτικών αυτών δομών:

  • Σχετικά με τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία, θα επαναλειτουργήσουν τη Δευτέρα 1η Ιουνίου. Τα μαθήματα θα παραταθούν έως και την Παρασκευή 26 Ιουνίου (αντί για τη 15η Ιουνίου), ενώ συνολικά για τους εκπαιδευτικούς η λήξη του διδακτικού έτους θα είναι η 30η Ιουνίου. Για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, οι συμβάσεις τους θα παραταθούν έως τις 30 Ιουνίου.
  • Τα τμήματα σχολείων και νηπιαγωγείων θα λειτουργούν με έως 15 μαθητές τη φορά και με 1.5 μέτρο απόσταση στα θρανία, τα οποία θα έχουν τον ίδιο προσανατολισμό. Αν οι μαθητές υπερβαίνουν τους 15, τότε το τμήμα θα διαιρείται σε 2 υπο-τμήματα, και θα λειτουργούν εκ περιτροπής, Δευτέρα-Τετάρτη-Παρασκευή το ένα, Τρίτη-Πέμπτη το άλλο, και την επόμενη εβδομάδα το αντίθετο. Αν οι μαθητές δεν υπερβαίνουν τους 15, τότε το τμήμα θα λειτουργεί καθημερινά.
  • Στις αίθουσες θα υπάρχουν αντισηπτικά, προβλέπεται καθαρισμός δύο φορές την ημέρα, και κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου και μετά το πέρας αυτού. Έχει προβλεφθεί ειδική νομοθετική ρύθμιση και επιπλέον κονδύλια για την τροποποίηση των συμβάσεων του προσωπικού καθαριότητας, καθώς επίσης υπάρχει η δυνατότητα για πρόσληψη επιπλέον προσωπικού καθαριότητας. Ευχαριστούμε το Υπουργείο Εσωτερικών και τους Δήμους για την εξαιρετική συνεργασία στον τομέα αυτό.
  • Προβλέπονται διαλείμματα σε διαφορετικές ώρες για τη μείωση του συγχρωτισμού, και προβλέπεται απαγόρευση λειτουργίας των κυλικείων.
  • Προβλέπεται φυσικός αερισμός των αιθουσών, η χρήση της μάσκας είναι προαιρετική για εκπαιδευτικούς και μαθητές (και στο σχολείο και στα σχολικά λεωφορεία), ειδικές οδηγίες ΕΟΔΥ θα αποσταλούν τις επόμενες ημέρες σε όλες τις δομές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, και σημαντικό μέρος της πρώτης ημέρας θα αφιερωθεί στην επεξήγηση των οδηγιών αυτών. Υπάρχει ιδιαίτερη μέριμνα για εκπαιδευτικούς που εμπίπτουν στην κατηγορία ειδικών αδειών απουσίας όπως αυτές έχουν οριστεί από το Υπουργείο Εσωτερικών. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα απουσίας μαθητή, στη βάση απλής υπεύθυνης δήλωσης γονέα ή κηδεμόνα περί ύπαρξης ατόμου στο σπίτι που ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου ή που νοσεί.
  • Υπάρχει η δυνατότητα για σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία από εκπαιδευτικούς για όσους μαθητές εμπίπτουν σε κατηγορίες που δικαιολογούν την απουσία τους.
  • Για την ώρα τα ολοήμερα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν.
  • Για τα ειδικά σχολεία: θα επαναλειτουργήσουν την 1η Ιουνίου μέχρι τις 12 Ιουνίου για την δευτεροβάθμια και μέχρι την 26η Ιουνίου για τα πρωτοβάθμια. Συνεδριάζει σήμερα η αρμόδια υπο-επιτροπή των λοιμωξιολόγων για να δώσει ειδικές οδηγίες για την επαναλειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων ειδικής αγωγής. Θα υπάρχουν αυστηρά μέτρα προστασίας

Θα ήθελα να κλείσω με το εξής: Όπως επανειλημμένως έχει τονίσει ο κ. Πρωθυπουργός, το άνοιγμα και η επιστροφή στη νέα κανονικότητα είναι πιο δύσκολη άσκηση από το να κάτσουμε όλοι σπίτι μας, και απαιτεί πρόσθετη υπευθυνότητα. Κάνουμε το καθήκον μας και φροντίζουμε να επανέλθουμε όλοι, μικροί μεγάλοι, σταδιακά στη νέα κανονικότητα.

θα ήθελα για μια ακόμη φορά να συγχαρώ και να ευχαριστήσω την εκπαιδευτική κοινότητα, εκπαιδευτικούς, στελέχη εκπαίδευσης, μαθητές, σπουδαστές, φοιτητές, γονείς, για τη συλλογική προσπάθεια και την αλληλεγγύη που έχουν επιδείξει όλο αυτό το διάστημα.

Μέριμνά μας, από την αρχή αυτής της πρωτόγνωρης κρίσης, ήταν να κρατήσουμε όλους τους μαθητές, τους σπουδαστές, τους φοιτητές, όσο το δυνατόν πιο ενεργούς, κοντά στις εκπαιδευτικές δομές και στην εκπαιδευτική διαδικασία, κοντά στο πρόγραμμά τους, κοντά στους συμμαθητές τους και στους συμφοιτητές τους. Και σε αυτό έπαιξαν και παίζουν καθοριστικό ρόλο οι εκπαιδευτικοί μας, όλες και όλοι εκείνοι, που όλους αυτούς τους μήνες καταβάλλουν μεγάλη προσπάθεια, βάζουν το δικό τους λιθαράκι στην επιτυχία του συλλογικού εγχειρήματος, βάζουν πρώτα τα παιδιά μας.

Συνεχίζουμε, με προσεκτικά και σταθερά βήματα και πάντοτε στη βάση των οδηγιών των ειδικών».

Οι κανόνες λειτουργίας

Ίδιοι κανόνες λειτουργίας με τα δημοτικά σχολεία της χώρας ισχύουν για τους παιδικούς σταθμούς, ανακοίνωσε ο υπουργός Εσωτερικών Τάκης Θεοδωρικάκος, στην ενημέρωση των συντακτών για την επαναλειτουργία δημοτικών, νηπιαγωγείων και βρεφονηπιακών σταθμών από 1η Ιουνίου.

Παράλληλα, όπως διευκρίνισε ο υπουργός, οι παιδικοί σταθμοί θα λειτουργήσουν έως τις 31 Ιουλίου.

Όσον αφορά τις άδειες ειδικού σκοπού ο υπουργός τόνισε ότι από την επόμενη Δευτέρα επιστρέφουν λειτουργούν κανονικά οι υπηρεσίες του Δημοσίου, με τους υπάλληλους σε αυτές να επιστρέφουν κανονικά στις θέσεις εργασίας, με εξαίρεση όσους έχουν λάβει άδειες ειδικού σκοπού καθώς υπάγονται σε ομάδες υψηλού κινδύνου, οι οποίοι και θα εργάσονται με τηλεργασία.

Τέλος σε ο, τι αφορά την άδεια ειδικού σκοπού γονέων που εργάζονται στο δημόσιο και έχουν παιδιά έως 15 ετών, αυτή θα συνεχίσει να χορηγείται εφόσον τα τέκνα τους τους βάσει του προγράμματος λειτουργίας της τάξης τους δεν υποχρεούνται σε καθημερινή παρακολούθηση μαθημάτων στο σχολείο, αυστηρά και μόνο για αυτές τις μέρες.

Όπως εξήγησε ο υπουργός, καθώς έχει δοθεί η δυνατότητα η άδεια ειδικού σκοπού να εξαντλείται διακεκομμένα, ο κάθε γονιός μπορεί να κάνει χρήση της τις ημέρες εκείνες.

«Παράθυρο» για voucher παιδικών σταθμών για τους δημόσιους υπαλλήλους

Απαντώντας σε ερώτηση αν η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να ενταχθούν και οι δημόσιοι υπάλληλοι στους δικαιούχους των voucher του ΕΕΤΑΑ για τους παιδικούς σταθμούς, ο κ. Θεοδωρικάκος απάντησε ότι το υπουργείο Εσωτερικών, αναζητά τρόπο για να δώσει λύση σε αυτό το θέμα.

«Ακόμη δεν έχουμε καταφέρει να το επιλύσουμε θα πρέπει να επανέλθουμε το επόμενο διάστημα», τόνισε ο κ. Θεοδωρικάκος.

Στη σημερινή ενημέρωση των πολιτικών συντακτών από τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Στέλιο Πέτσα, συμμετάσχει η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως και ο Υπουργός Εσωτερικών κ. Τάκης Θεοδωρικάκος για περαιτέρω εξειδίκευση των λεπτομερειών σχετικά με την επαναλειτουργία των ανωτέρω δομών και το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων και λοιπών δομών.

Έτοιμοι να υποδεχθούν όλα τα παιδιά με ασφάλεια, ήταν σήμερα οι βρεφονηπιακοί σταθμοί, τα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία του δήμου Βόλβης.
Τις προηγούμενες ημέρες, ειδικά συνεργεία προχώρησαν σε σχολαστική απολύμανση όλων των χώρων στα σχολικά κτίρια. Αίθουσες διδασκαλίας με τα έδρανα, τις καρέκλες, τα παιχνίδια και τα σχολικά βοηθήματα, κοινόχρηστοι χώροι και τουαλέτες, καθώς και το προαύλιο, απολυμάνθηκαν ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν με ασφάλεια από μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Παράλληλα, έγιναν και εργασίες καθαρισμού και περιποίησης σε όλους τους αύλειους χώρους που χρησιμοποιούνται από τους μαθητές.
Ο δήμαρχος Βόλβης Διαμαντής Λιάμας αφού επισκέφθηκε σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που άνοιξαν σήμερα, τόνισε σε δήλωση του: «Η σημερινή ημέρα σηματοδοτεί το πλήρες άνοιγμα των σχολείων σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες. Είναι ημέρα χαράς και ελπίδας, καθώς σηματοδοτεί ότι συνεχίζουμε να επιστρέφουμε στην κανονική ζωή μας που τόσο στερηθήκαμε, εμείς και κυρίως τα παιδιά μας. Όπως πράξαμε με τα Γυμνάσια και τα Λύκεια, έτσι και τώρα με τους Παιδικούς Σταθμούς, τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά, δημιουργήσαμε όλες τις απαιτούμενες συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας για τις μαθήτριες, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Εφαρμόσαμε συστηματικό πρόγραμμα απολυμάνσεων και προχωρήσαμε μαζί με την εκπαιδευτική κοινότητα σε συνεχή ενημέρωση γονέων και παιδιών. Τα σχολεία του δήμου Βόλβης θα εξακολουθήσουν να είναι πρώτιστη μέριμνα για όλους μας».

Απολυμάνσεις στις τάξεις και τους κοινόχρηστους χώρους
παιδικών σταθμών, νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων ενόψει του ανοίγματος τους


Ο Υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας, Νίκος Χαρδαλιάς αναφέρθηκε στον τρόπο που θα λειτουργούν τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία στο πλαίσιο τους ανοίγματός τους με τη διακοπή λόγω του νέου κορονοϊού.

Ειδικότερα, τα Δημοτικά και τα νηπιαγωγεία θα επαναλειτουργήσουν τη Δευτέρα 1η Ιουνίου και τα μαθήματα θα παραταθούν έως και την Παρασκευή 26 Ιουνίου.

Τα τμήματα σχολείων και νηπιαγωγείων θα λειτουργούν με έως 15 μαθητές τη φορά και με 1,5 μέτρο απόσταση στα θρανία, τα οποία θα έχουν τον ίδιο προσανατολισμό.

Αν οι μαθητές υπερβαίνουν τους 15 τότε το τμήμα θα διαιρείται σε δύο υποτμήματα και θα λειτουργούν εκ περιτροπής. Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή το ένα Τρίτη, Πέμπτη το άλλο. Και την επόμενη εβδομάδα το αντίθετο.

Αν οι μαθητές δεν υπερβαίνουν τους 15 τότε το τμήμα θα λειτουργεί κανονικά.

Στις αίθουσες θα υπάρχουν αντισηπτικά, προβλέπεται καθαρισμός δυο φορές την ημέρα και κατά την διάρκεια λειτουργίας του σχολείου και μετά το πέρας αυτού, προβλέπονται διαλείμματα σε διαφορετικές ώρες για την μείωση του συγχρωτισμού και προβλέπεται απαγόρευση λειτουργίας των κιλικίων. Προβλέπεται επίσης φυσικός αερισμός των αιθουσών, ενώ η χρήση της μάσκας είναι προαιρετική για εκπαιδευτικούς και μαθητές και στο σχολείο, αλλά και στα σχολικά λεωφορεία.

Σύμφωνα με τον κ. Χαρδαλιά ειδικές οδηγίες του ΕΟΔΥ θα αποσταλούν τις επόμενες ημέρες σε όλες τις δομές Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και σημαντικό μέρος της πρώτης ημέρας θα αφιερωθεί στην επεξήγηση των οδηγιών αυτών.

Η υπεύθυνη δήλωση για τις απουσίες

«Υπάρχει επίσης δυνατότητα απουσίας μαθητή στην βάση απλής υπεύθυνης δήλωσης του γονέα ή κηδεμόνα περί ύπαρξης ατόμου στο σπίτι που ανήκει στις ομάδες αυξημένου κινδύνου ή που νοσεί» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας.

Από την 1η Ιουνίου 2020 ανοίγουν κανονικά, μαζί με τα Δημοτικά σχολεία και τα νηπιαγωγεία της χώρας και οι παιδικοί και βρεφικοί σταθμοί. Οι κανόνες επαναλειτουργίας των παιδικών σταθμών είναι ακριβώς οι ίδιοι με εκείνους για τα Δημοτικά, αλλά και για τα νηπιαγωγεία. Οι δημοτικοί παιδικοί και βρεφικοί σταθμοί λειτουργούν κανονικά έως τις 31 Ιουλίου του 2020.

 

Η ώρα της απόφασης για το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων την 1η Ιουνίου έφτασε, με την κυβέρνηση να καλείται να σταθμίσει όλους τους παράγοντες σχετικά με το θέμα και τις προεκτάσεις του στην ελληνική κοινωνία.

Η κυβέρνηση περιμένει την αυριανή συνεδρίαση της Επιτροπής των λοιμωξιολόγων σχετικά με το αν πρέπει να ανοίξουν ή όχι τα δημοτικά σχολεία την 1η Ιουνίου  ή αν θα πρέπει να κινηθεί πιο συντηρητικά, αφήνοντας την επάνοδο των δημοτικών για τις αρχές Σεπτεμβρίου.

Οι λοιμωξιολόγοι, στην πλειοψηφία τους τουλάχιστον υποστηρίζουν ότι τώρα είναι η καλύτερη εποχή για να επιστρέψουν οι μαθητές των δημοτικών στα σχολεία.

Όπως ανέφερε ο Νίκος Σύψας, τώρα είναι η πιο κατάλληλη εποχή να ανοίξουν τα δημοτικά καθώς έχει ζέστη και ανοιχτά παράθυρα παντού.

Μιλώντας το πρωί  αναφέρθηκε και στο άνοιγμα των σχολείων για τους μαθητές της Γ΄ λυκείου στις 11 Μαΐου σημειώνοντας ότι δεν υπήρχε καμία επίδραση στην εξέλιξη της πανδημίας.

Την Κυριακή η συνεδρίαση της Επιτροπής

Η Επιτροπή των λοιμωξιολόγων θα συνεδριάσει αύριο το απόγευμα και όπως όλα δείχνουν θα ανάψει το «πράσινο φως» προς την κυβέρνηση για να βγει το «λουκέτο» από τα δημοτικά την 1η Ιουνίου.

Ωστόσο, η τελική απόφαση θα παρθεί από την κυβέρνηση και τον ίδιο τον πρωθυπουργό ο οποίος καλείται να σταθμίσει μία σειρά από δεδομένα, όπως τα επιδημιολογικά στοιχεία αλλά και την ανησυχία μερίδας γονέων και δασκάλων.

Καταρχήν, θα εξετάσει μαζί με τους λοιμωξιολόγους όλα τα στοιχεία για την εξέλιξη της πανδημίας, θα αφουγκραστεί τον προβληματισμό που διατυπώνεται από ορισμένους επιστήμονες για το κατά πόσον μπορούν να τηρηθούν τα μέτρα προστασίας από τους μαθητές αλλά και τις παιδαγωγικές ανάγκες που υπάρχουν, καθώς τα παιδιά έχουν χάσει αρκετές ημέρες μαθημάτων.

Φαίνεται πως μέχρι στιγμής η πλάστιγγα γέρνει προς το άνοιγμα των σχολείων. Μία απόφαση η οποία αν ληφθεί μπορεί να κρατήσει ανοιχτά τα δημοτικά ακόμη και μέχρι τα τέλη Ιουνίου, ώστε να αναπληρωθεί ένα μεγάλο κομμάτι των χαμένων διδακτικών ωρών.

Πάντως, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στη διάρκεια τηλεδιάσκεψης που είχε τις προηγούμενες ημέρες με εκπαιδευτικούς, ανέφερε ότι οι όποιες αποφάσεις ληφθούν θα είναι υπό την καθοδήγηση και τις συστάσεις των ειδικών.

Τι ζητούν οι δάσκαλοι για το άνοιγμα των δημοτικών

Οι δάσκαλοι από την πλευρά τους που θα κληθούν να χειριστούν το ζήτημα της επιστροφής των μαθητών στα σχολεία και την τήρηση όλων των κανόνων ασφαλείας, εμφανίζονται θετικοί με το άνοιγμα των δημοτικών, ωστόσο επισημαίνουν ορισμένα ζητήματα τα οποία πρέπει να διευθετηθούν άμεσα.

«Τα σχολεία πρέπει να ανοίξουν γιατί τα κλειστά σχολεία έχουν ταξικό πρόσημο καθώς πλήττονται περισσότερα τα παιδιά φτωχών οικογενειών» σημειώνει μιλώντας στο in.gr ο Γ.Γ της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Σταύρος Πετράκης.

Τονίζει πως  αυτοί που πρέπει να αποφασίσουν το άνοιγμα των σχολείων είναι οι ειδικοί.

Ο κ. Πετράκης πάντως σημειώνει πως τα παιδιά μικρής ηλικίας αποκλείεται να κρατήσουν τις αποστάσεις που πρέπει, ενώ αναφέρεται και στα προβλήματα που θα υπάρξουν λόγω των κτηριακών προβλημάτων σημειώνοντας πως κάποιες αίθουσες είναι μικρές.

Ένα άλλο ζήτημα, υποστηρίζει ο κ. Πετράκης, αφορά στον καθαρισμό των σχολείων και στις πρόσθετες ανάγκες που θα υπάρξουν.

«Οι καθαρίστριες  των δημοτικών σχολείων βρίσκονται αυτό το διάστημα  στα γυμνάσια και τα λύκεια. Προφανώς θα πρέπει να επιστρέψουν αλλά  και να ενισχυθούν για τις αυξημένες ανάγκες που θα υπάρχουν λόγω της πανδημίας.

Προσθέτει ακόμη, πως το  υπουργείο Παιδείας δεν έχει συζητήσει με τους δασκάλους για το άνοιγμα των σχολείων, δεν έχει ζητηθεί η γνώμη τους.

«Θέλουμε να ανοίξουν τα σχολεία εφόσον τηρηθούν τα πρωτόκολλα για την ασφάλεια των μαθητών. Ωστόσο θα έπρεπε το υπουργείο να ζητήσει τη γνώμη μας για να συζητήσουμε τυχόν προβλήματα που θα υπάρξουν» τονίζει.

Περισσότερα Άρθρα...

Τελευταίες ειδήσεις