Επίδομα Στεγαστικού δανείου: Η ηλεκτρονική πλατφόρμα θα ενεργοποιηθεί στις επόμενες εβδομάδες, αφού προηγουμένως διεξαχθούν κάποιες τεχνικές επαληθεύσεις, ενώ στόχος είναι η διασύνδεσή της με άλλους φορείς. Μπορείτε παρακάτω να διαβάσετε όλη την απόφαση.

  1. Η αίτηση για την υπαγωγή στη διαδικασία ρύθμισης οφειλών υποβάλλεται από τον αιτούντα ηλεκτρονικά, μέσω της ιστοσελίδας της Ε.Γ.Δ.Ι.Χ. www.keyd.gov.gr με την επιλογή του συνδέσμου «Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Προστασίας Κύριας Κατοικίας».
  2. Με την επιτυχή εισαγωγή στο Σύστημα, αυτό εμφανίζει σχετική ένδειξη για την εισαγωγή των προσωπικών του διαπιστευτηρίων του TAXISnet (όνομα χρήστη και κωδικός πρόσβασης), επιλέγοντας τον ρόλο του αιτούντα.
  3. Το Σύστημα ελέγχει:

3.1. Αν υπάρχει για τον ΑΦΜ του αιτούντα αίτηση σε κατάσταση προσωρινής αποθήκευσης.

3.2. Αν υπάρχει για τον ΑΦΜ του αιτούντα αίτηση σε κατάσταση οριστικής υποβολής.

  1. Σε περίπτωση που υπάρχει αίτηση σε κατάσταση προσωρινής αποθήκευσης, για την οποία εκκρεμεί η εισαγωγή στοιχείων και δικαιολογητικών, το Σύστημα επιτρέπει τη συνέχιση της επεξεργασίας και την εισαγωγή στοιχείων.
  2. Σε περίπτωση που υπάρχει αίτηση σε κατάσταση οριστικής υποβολής το Σύστημα ενημερώνει τον αιτούντα για τη μη δυνατότητα υποβολής εκ μέρους του νέας αίτησης.
  3. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει αίτηση σε κατάσταση προσωρινής αποθήκευσης, το Σύστημα ελέγχει:

α) Αν ο αιτών είναι Φυσικό Πρόσωπο

β) Αν ο ΑΦΜ είναι απενεργοποιημένος

γ) Αν ο αιτών έχει αποβιώσει.

  1. Σε περίπτωση που δεν είναι φυσικό πρόσωπο, εμφανίζει το μήνυμα «Σύμφωνα με τα στοιχεία της Φορολογικής Διοίκησης ο ΑΦΜ δεν ανήκει σε Φυσικό Πρόσωπο. Δεν μπορείτε να συνεχίσετε την συμπλήρωση της αίτησης». Αν είναι απενεργοποιημένος ΑΦΜ εμφανίζει το μήνυμα «Σύμφωνα με τα στοιχεία της Φορολογικής Διοίκησης ο ΑΦΜ είναι απενεργοποιημένος. Δεν μπορείτε να συνεχίσετε την συμπλήρωση της αίτησης». Αν έχει αποβιώσει εμφανίζει το μήνυμα «Σύμφωνα με τα στοιχεία της Φορολογικής Διοίκησης ο ΑΦΜ ανήκει σε αποθανόντα. Δεν μπορείτε να συνεχίσετε την συμπλήρωση της αίτησης».
  2. Ο αιτών επιβεβαιώνει ότι ενημερώθηκε για το εξής: «Για την υπαγωγή στη διαδικασία ρύθμισης οφειλών σύμφωνα με το ν. 4605/2019 (Α’ 52), θα λάβει χώρα αυτεπάγγελτη αναζήτηση των δεδομένων του αιτούντα, από τις βάσεις δεδομένων της φορολογικής διοίκησης και των πιστωτικών ιδρυμάτων στο πλαίσιο της παρεχομένης αδείας του αιτούντα για την επεξεργασία και κοινοποίηση των δεδομένων του, την άρση απορρήτου τραπεζικών καταθέσεων του άρ. 1 του ν.δ. 1059/1971(Α’ 270) και φορολογικού απορρήτου του άρ. 17 του ν. 4174/2013 (Α’ 170) που συνεπάγεται η κατάθεση της αίτησης, όπως ρητώς αναφέρεται στο άρθρο 72 παρ. 10του ν. 4605/2019 (Α’ 52) όπως ισχύει».
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΦΕΚ


Μια ριζική και δαπανηρή αλλαγή στην ανάληψη μετρητών παίρνει ολοένα και μεγαλύτερη έκταση

Μια ριζική αλλαγή συμβαίνει σταδιακά στον τρόπο ανάληψης μετρητών παγκοσμίως. Όπως αναφέρει η βρετανική ένωση καταναλωτών Which?, όλο και περισσότερα ATM στη Μεγάλη Βρετανία χρεώνουν τις αναλήψεις μετρητών.

Συγκεκριμένα, το δημοσίευμα αναφέρει πως μόνο μέσα στον μήνα Μάρτιο 1.250 ATM στη Μεγάλη Βρετανία ξεκίνησαν να χρεώνουν σχεδόν ένα ευρώ σε κάθε ανάληψη μετρητών. Συνολικά τους τρεις τελευταίους μήνες ο αριθμός των μηχανημάτων ανάληψης που χρεώνουν επιπλέον έχουν φτάσει τα 1750.

Ταυτόχρονα οι δύο μεγαλύτερες εταιρείες λειτουργίας μηχανημάτων ATM στο Ηνωμένο Βασίλειο (Cardtronics και NoteMachine) προειδοποιούν πως μέσα στους επόμενους μήνες θα υπάρξουν παρόμοιες χρεώσεις σε ακόμη 5000 μηχανήματα (15% του συνόλου των ATM σε Μ. Βρετανία) .

Όπως αναφέρει η ίδια πηγή, οι Βρετανοί κάτοικοι είναι ιδιαίτερα ανήσυχοι με αυτές τις εξελίξεις «Σταμάτησα να βγάζω χρήματα από το τοπικό ATM όταν ξεκίνησε να με χρεώνει επιπλέον, βρίσκομαι σε δύσκολη οικονομική κατάσταση και δεν μπορώ να χρεώνομαι επιπλέον για να έχω πρόσβαση στα χρήματά μου, τα οποία χρειάζομαι για τις καθημερινές μου ανάγκες» δηλώνει ο 36χρονος Ρόμπιν από το Kirkcaldy.

Στη Μεγάλη Βρετανία τα ηλεκτρονικά μέσα πληρωμών κυριαρχούν, κάρτες και κινητά τηλέφωνα χρησιμοποιούνται για όλες τις μικροσυναλλαγές και τα μετρητά σπάνια χρησιμοποιούνται, ωστόσο υπολογίζεται ότι μόνο στο νησί 2.2 εκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν αποκλειστικά μετρητά για τις ανάγκες του.

Τα ATM σταδιακά κλείνουν στη Βρετανία

Τα δύο τελευταία χρόνια, τα ΑΤΜ στο Ηνωμένο Βασίλειο ολοένα και μειώνονται και σε αυτό σημαντικό ρόλο έχει παίξει το κλείσιμο πολλών περιφερειακών καταστημάτων των τραπεζών (1000 καταστήματα μόνο μέσα στο 2018), αλλά και η συνολικά μειωμένη ζήτηση για μετρητά.

Στο παρελθόν τα ανεξάρτητα ATM συνήθιζαν να παίρνουν χρήματα με βάση μια φόρμουλα που στηριζόταν στο κόστος της εκάστοτε συναλλαγής. Η τράπεζα πλήρωνε τον ανεξάρτητο φορέα περίπου 25 πέννες κάθε φορά που κάποιος έκανε μια ανάληψη.

Ωστόσο το 2017,το δίκτυο Link, που συνδέει τη συντριπτική πλειονότητα των μηχανημάτων στη Βρετανία, ανακοίνωσε πως οι τράπεζες σκοπεύουν να εγκαταλείψουν αυτό το μοντέλο προκειμένου να μειώσουν τις δαπάνες τους.

Η επίσημη δικαιολογία της Link για τη μείωση των δωρεάν μηχανημάτων αυτόματης ανάληψης ήταν η μείωση της ζήτησης για μετρητά, ωστόσο ο εκτελεστικός διευθυντής της Ένωσης Βιομηχανίας ATM, Ron Delnevo, κάνει λόγο για «αυτοεκπληρούμενη προφητεία».

Σύμφωνα με τα όσα είπε στο ethnos.gr τραπεζικό στέλεχος, αυτήν τη στιγμή διεξάγεται στην Ευρώπη και την ευρωζώνη μεγάλη συζήτηση για αυτό το θέμα, το οποίο έχει μάλιστα πολλές και διαφορετικές προεκτάσεις. Το πρώτο ζήτημα που υπάρχει είναι το γεγονός ότι δεν μπορεί να έχει θετική απόκριση η πολιτική επιθυμία να υπάρχουν ΑΤΜ παντού. Σύμφωνα με τις θέσεις των τραπεζιτών, κάτι τέτοιο στις σημερινές οικονομικές συνθήκες είναι ασύμφορο. Παράλληλα, είναι σε εξέλιξη η προσπάθεια οι καταναλωτές να στραφούν στο άυλο χρήμα και τις ηλεκτρονικές τραπεζικές συναλλαγές. Επίσης, ο τραπεζικός κλάδος έχει να αντιμετωπίσει το «άνοιγμα του επαγγέλματος» και την είσοδο σε αυτό από άλλους παίκτες, γεγονός που προκαλεί επιπλέον δυσκολίες στον τρόπο λειτουργίας τους. 

 Αυτήν τη στιγμή, η μόνη χρέωση που υπάρχει στις αναλήψεις μέσω ΑΤΜ είναι όταν κάποιος σηκώνει χρήματα με κάρτα από άλλη τράπεζα. Η χρέωση αυτή είναι κλιμακωτή και είναι, για παράδειγμα, λίγο μικρότερη από 1 ευρώ για ανάληψη 100 ευρώ. 

Πηγή: ethnos.gr

Αντιμέτωποι με κατασχέσεις και πλειστηριασμούς θα βρεθούν από τις 30 Απριλίου όσοι οφειλέτες της εφορίας δεν υπαχθούν στο νέο καθεστώς προστασίας της πρώτης κατοικίας.

Εγκύκλιος του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων Γιώργου Πιτσιλή ξεκαθαρίζει το πώς θα κινηθούν οι εφοριακοί από  τις 30 Απριλίου απέναντι σε όσους επιλέξουν να μην υπαχθούν στο διάδοχο σχήμα του νόμου Κατσέλη.

Η εγκύκλιος ξεκαθαρίζει πως η προστασία  του νόμου Κατσέλη εξέπνευσε στις 28 Φεβρουαρίου 2019 και πως από την 1η Μαρτίου 2019 δεν υφίσταται πλέον η δυνατότητα του οφειλέτη να υποβάλει δικαστικώς αίτηση για εξαίρεση της κύριας κατοικίας του από την εκποίηση για οφειλές. Σε σχέση δε με το νέο καθεστώς προστασίας του νόμου 4605/2019 ξεκαθαρίζεται πως η ισχύς των νέων διατάξεων αρχίζει από τις 30 Απριλίου 2019.

Βάσει της εγκυκλίου όσοι δεν υπαχθούν ή δεν επιλεγούν στο νέο καθεστώς θα βρεθούν αντιμέτωποι με  πρόγραμμα πλειστηριασμού της πρώτης κατοικίας τους. Αλλά ακόμη και εάν τους παρασχεθεί προσωρινή προστασία θα γλιτώσουν προσωρινά μόνον τον πλειστηριασμό και όχι τα μέτρα αναγκαστικής εκτέλεσης ή ασφαλιστικών μέτρων.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο Πιτσιλή, όσοι υποβάλλουν αίτηση συναινετικής ρύθμισης και κριθούν επιλέξιμοι κατά τον προέλεγχο ισχύει αυτοδίκαιη αναστολή κάθε πλειστηριασμού της κύριας κατοικίας τους, ακόμη και έναντι των πιστωτών που δεν περιλαμβάνονται στην αίτηση, μεταξύ των οποίων και το Δημόσιο. Η προστασία αυτή δεν θα ισχύει εφόσον δεν επιτευχθεί συμφωνία ρύθμισης με έναν τουλάχιστον πιστωτή, για αναστολή πλειστηριασμού ή σε περίπτωση εμπρόθεσμης υποβολής αίτησης δικαστικής ρύθμισης.

Αν ο οφειλέτης δεν κριθεί επιλέξιμος κατά τον προέλεγχο επιλεξιμότητας δεν ισχύει η αυτοδίκαιη αναστολή από πλειστηριασμούς και θα έχει τη δυνατότητα να αιτηθεί την αναστολή του πλειστηριασμού της κύριας κατοικίας του με επίκληση της διαδικασίας του άρθρου 1000 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας.

Σύμφωνα με το άρθρο αυτό, ύστερα από αίτηση του οφειλέτη, η οποία κατατίθεται, με ποινή απαραδέκτου, δεκαπέντε τουλάχιστον εργάσιμες ημέρες πριν από την ημέρα του πλειστηριασμού, το δικαστήριο μπορεί να αναστείλει τη διαδικασία του πλειστηριασμού έως έξι μήνες από την αρχική ημέρα του πλειστηριασμού, αν δεν υπάρχει κίνδυνος βλάβης του επισπεύδοντος και εφόσον προσδοκάται βάσιμα ότι ο οφειλέτης θα ικανοποιήσει μέσα στο χρονικό αυτό διάστημα τον επισπεύδοντα ή ότι, αν περάσει το χρονικό αυτό διάστημα, θα επιτευχθεί μεγαλύτεροπλειστηριασμό.

cnn.gr

Αναδρομικά από 2.500 έως 25.000 ευρώ θα επιστραφούν σε έξι κατηγορίες δικαιούχων. Οι παράνομες μειώσεις θα επιστραφούν σε παλιούς συνταξιούχους όλων των Ταμείων, με επιπλέον ποσά στις συντάξεις αποστράτων αλλά και με συμπλήρωμα «προσωπικής διαφοράς» με όσους συνταξιοδοτήθηκαν μετά τις 13/5/2016.

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος», οι κατηγορίες των συνταξιούχων που δικαιούνται αναδρομικά στις συντάξεις τους είναι οι εξής:

1. 1,5 εκατομμύριο παλαιοί συνταξιούχοι που προέρχονται από τα ταμεία: ΙΚΑ, Δημοσίου, ΟΑΕΕ, ΔΕΚΟ, τραπεζών, ΝΑΤ, ΕΤΑΑ και ΕΤΑΠ – ΜΜΕ. Σε αυτούς πρέπει να επιστραφούν οι μειώσεις από τους νόμους 4051 και 4093 γιατί ο ΕΦΚΑ τις επιβάλλει παρανόμως από τον Ιούνιο του 2015 όταν κρίθηκαν αντισυνταγματικές από το ΣτΕ. Τα ποσά για ένα έτος αναδρομικών φτάνουν έως τα 6.620 ευρώ, ενώ για τα 3,5 χρόνια που επιδικάζουν τα δικαστήρια ξεπερνούν τις 25.000 ευρώ.

2. 180.000 νέοι συνταξιούχοι που αποχώρησαν από 13/05/2016 έως 31/12/2018 και αποδεδειγμένα πήραν μικρότερη ή καθόλου προσωπική διαφορά με το νόμο Κατρούγκαλου.

3. 80.000 συνταξιούχοι του ΝΑΤ οι οποίοι δικαιούνται έξτρα αναδρομικά από την μείωση 7%που επιβλήθηκε με υπουργική απόφαση τον Ιούνιο του 2012 ανεξαρτήτως ύψους σύνταξης και με ισχύ των περικοπών αναδρομικά από 1/1/2012. Η περικοπή αυτή κατέπεσε ως αντισυνταγματική στα δικαστήρια και επίκειται η έκδοση τελεσίδικης απόφασης Εφετείου καθώς έχει βγει πρωτόδικη απόφαση που δικαιώνει συνταξιούχους του ΝΑΤ με επιστροφές έως 9.500 ευρώ!

4. 80.000 συνταξιούχοι διαδοχικής και παράλληλης ασφάλισης που αποχώρησαν από 13 Μαΐου 2016 και μετά, οι οποίοι με νέα εγκύκλιο του υπουργείου Εργασίας, έχουν εκ νέου επανυπολογισμό σύνταξης και δικαιούνται αύξηση ως και 110 ευρώ το μήνα. Η νέα εγκύκλιος θα εφαρμοστεί όπως λέει ο ΕΦΚΑ αναδρομικά από 13/05/2016 στις συντάξεις με διαδοχική η παράλληλη ασφάλιση.

5. Απόστρατοι οι οποίοι πήραν λιγότερα ή και καθόλου αναδρομικά στις πληρωμές του Δεκεμβρίου με το νόμο 4575/2018. Εκεί, καθ’ ομολογίαν των υπηρεσιών έγιναν λάθη τα οποία διορθώνονται. Οι απόστρατοι που δεν πήραν ούτε ένα ευρώ αναδρομικά ή πήραν ελάχιστα θα πρέπει να κάνουν αίτηση στην διεύθυνση στρατιωτικών συντάξεων του Γενικού Λογιστηρίου που υπάγεται πλέον στον ΕΦΚΑ.

6. 200.000 έως 400.000 συνταξιούχοι με επικουρική από τα ταμεία του ΕΤΕΑΕΠ οι οποίοι δικαιούνται αναδρομικά από δυο μεριές: οι μεν 200.000 δικαιούνται επιστροφές από τη μείωση που είχαν στην επικουρική μετά τον Ιούνιο του 2016 με τον επανυπολογισμό του νόμου Κατρούγκαλου που επέβαλε οριζόντιες μειώσεις ως 50% χωρίς να εξεταστούν τα έτη ασφάλισης και οι εισφορές που πλήρωσε κάθε συνταξιούχος. Για τη μείωση αυτή αλλοιώθηκε ο μαθηματικός τύπος και εφαρμόστηκε το ίδιο ψαλίδι σε όλους, χωρίς να δοθεί σε κανέναν συνταξιούχο η ανάλυση (έτη ασφάλισης, αποδοχές, εισφορές) της περικοπής. Για 400.000 συνταξιούχους δε, τρέχουν και τα υπόλοιπα αναδρομικά από τις παράνομες μειώσεις των νόμων 4051 και 4093, με ποσά που φτάνουν ως και τα 1.730 ευρώ.

«Ανάσα» σε χιλιάδες πολίτες αναμένεται να δώσει ο προεκλογικός «μποναμάς» που ετοιμάζει η κυβέρνηση.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το οικονομικό επιτελείο αυτές τις μέρες ποσοτικοποιεί τα μέτρα και τις επόμενες ημέρες αναμένεται να παρουσιαστούν στους δανειστές.

Αφού δοθεί το «πράσινο φως» από τις Βρυξέλλες τότε θα υπάρξουν και οι επίσημες ανακοινώσεις.

Πηγές του υπουργείου Οικονομικών επισημαίνουν ότι το πακέτο μέτρων αναμένεται να ανακοινωθεί λίγο πριν τις Ευρωεκλογές και ένα μέρος θα είναι μόνιμου χαρακτήρα ενώ ένα άλλο θα είναι εφάπαξ.

Για τη ρύθμιση αυτή, πηγές του υπουργείου Οικονομικών επισημαίνουν ότι δεν υπάρχει λόγος συζήτησης με τους θεσμούς (τα κλιμάκια των επικεφαλής θα είναι στην Αθήνα στις 6- 8 Μαΐου), καθώς δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητές τους, όπως αυτές έχουν προσδιοριστεί στο πλαίσιο της ενισχυμένης μεταμνημονιακής παρακολούθησης.

Σύμφωνα με την προηγούμενη υπουργική απόφαση, το Κοινωνικό Μέρισμα δίνεται προς στήριξη των οικονομικά αδύναμων προσώπων και ευάλωτων νοικοκυριών.
Το κοινωνικό μέρισμα, είναι αφορολόγητο και ακατάσχετο στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων κατά παρέκκλιση κάθε άλλης αντίθετης διάταξης, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη στη Φορολογική Διοίκηση και στο υπόλοιπο Δημόσιο, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα και δεν υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή οποιασδήποτε παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα.

Σύμφωνα και με το πλέον επικρατέστερο σενάριο το φετινό μέρισμα θα πατήσει πάνω στα περσινά εισοδηματικά κριτήρια.

Έτσι η ενίσχυση των νοικοκυριών με χαμηλά και μεσαία εισοδήματα αναμένεται να ακολουθεί το εξής μοντέλο:

Μονοπρόσωπο νοικοκυριό (ένας ενήλικας μόνος)

- Εισόδημα 0 – 5.000 ευρώ ενίσχυση 450 ευρώ
- Εισόδημα 5.000 – 7.000 ευρώ ενίσχυση 350 ευρώ
- Εισόδημα 7.000 – 9.000 ευρώ ενίσχυση 250 ευρώ

Δυο ενήλικα μέλη (π.χ. ζευγάρι χωρίς παιδιά):

- Εισόδημα 0 – 7.500 ευρώ ενίσχυση 675 ευρώ

- Εισόδημα 7.500 – 10.500 ευρώ ενίσχυση 525 ευρώ

- Εισόδημα 10.500 – 13.500 ευρώ ενίσχυση 375 ευρώ

Δυο ενήλικα και ένα ανήλικο μέλος (π.χ. ζευγάρι με παιδί)

- Εισόδημα 0 – 8.750 ευρώ ενίσχυση 787 ευρώ
- Εισόδημα 8.750 – 12.250 ευρώ ενίσχυση 612 ευρώ
- Εισόδημα 12.250 – 15.750 ευρώ ενίσχυση 437 ευρώ

Τρία ενήλικα μέλη ή δυο ενήλικα και δυο ανήλικα μέλη (π.χ. ζευγάρι με δυο παιδιά)

- Εισόδημα 0 – 10.000 ευρώ ενίσχυση 900 ευρώ

- Εισόδημα 10.000 – 14.000 ευρώ ενίσχυση 700 ευρώ Εισόδημα 14.000 – 18.000 ευρώ ενίσχυση 500 ευρώ

Τρία ενήλικα και ένα ανήλικο μέλος ή δυο ενήλικα και τρία ανήλικα μέλη (π.χ. ζευγάρι με τρία παιδιά)

- Εισόδημα 0 – 11250 ευρώ ενίσχυση 1012.5 ευρώ

- Εισόδημα 11.250 – 15.750 ευρώ ενίσχυση 787 ευρώ

- Εισόδημα 15.750 – 20.250 ευρώ ενίσχυση 562 ευρώ

Αυτά είναι τα εισοδηματικά κριτήρια

- 9.000 ευρώ για νοικοκυριά με ένα μέλος
- 13.500 ευρώ για νοικοκυριά με δύο ενήλικα μέλη
- 15.750 ευρώ για νοικοκυριά με δύο ενήλικα μέλη και δύο ανήλικα τέκνα ή με τρία ενήλικα μέλη
- 18.000 ευρώ για νοικοκυριά με δύο ενήλικα μέλη και δύο ανήλικα τέκνα ή με τρία ενήλικα τέκνα 
- 20.250 ευρώ για νοικοκυριά με δύο ενήλικα τέκνα και τρία ανήλικα τέκνα ή τρία ενήλικα μέλη και ένα ανήλικο παιδί
- 22.550 για νοικοκυριά με δύο ενήλικα μέλη και τέσσερα ανήλικα τέκνα ή με τέσσερα ενήλικα μέλη
- 27.000 για νοικοκυριά με πέντε ή περισσότερα ενήλικα μέλη ή δύο ενήλικα μέλη με έξι ή περισσότερα ανήλικα τέκνα

Βασικό κριτήριο για την ένταξη του νοικοκυριού στους δικαιούχους, όπως και για το ύψος του δικαιούμενου μερίσματος, θα είναι και φέτος το φορολογητέο εισόδημα όλων των μελών του, όπως προκύπτει από τις φορολογικές δηλώσεις του 2017.

Περιουσιακά κριτήρια

Η ακίνητη περιουσία στην Ελλάδα ή και στο εξωτερικό θα πρέπει να είναι συνολικής φορολογητέας αξίας μέχρι 120.000 ευρώ για νοικοκυριά με ένα μέλος. Το όριο των 120.000 ευρώ προσαυξάνεται κατά 15.000 ευρώ για κάθε πρόσθετο μέλος και μέχρι του ποσού των 180.000 ευρώ.

Ποιοι δεν θα λάβουν το κοινωνικό μέρισμα

Από τη χορήγηση του κοινωνικού μερίσματος αναμένεται να εξαιρεθούν νοικοκυριά, τα οποία βάσει της τελευταίας εκκαθαρισμένης δήλωσης φορολογίας εισοδήματος εμπίπτουν στις διατάξεις του φόρου πολυτελείας διότι έχουν Ι.Χ. αυτοκίνητο άνω των 1.928 κ.ε.

Αυτό θα γίνει ανεξάρτητα από το εάν κατείχαν αυτό το αυτοκίνητο έστω και για ένα μήνα το 2017 και μετά ή έκλεισε δεκαετία ή ακόμη και αν το πούλησαν και δεν το κατέχουν σήμερα.

Εκατοντάδες πολύτεκνοι αναμένεται να αποκλειστούν λόγω των αυστηρών περιουσιακών κριτηρίων. Ενώ ο νόμος ορίζει ως κριτήριο των καταθέσεων τις 9.000 ευρώ κατ’ άτομο, προσαυξανόμενες κατά 50% για κάθε ενήλικο μέλος της οικογένειας και 25% για κάθε ανήλικο μέλος, αντίθετα στο περιουσιακό κριτήριο θέτει ως όριο τις 120.000 ευρώ, προσαυξανόμενες μόνο κατά 12,5% για κάθε επιπλέον μέλος και μέχρι τις 180.000 ευρώ, δηλαδή μέχρι τρία ανήλικα τέκνα!

Εάν κάποιος έχει τεκμαρτό εισόδημα υψηλότερο από το δηλωθέν εισόδημά του, τότε χάνει αυτόματα το μέρισμα. Σήμερα το 40% των φορολογουμένων έχουν πολύ χαμηλά εισοδήματα, αλλά εμφανίζουν υψηλότερα τεκμαρτά εισοδήματα. Πέρυσι δεκάδες χιλιάδες συνταξιούχοι με χαμηλές συντάξεις που διέθεταν μικρά διαμερίσματα και φιλοξενούσαν τα άνεργα παιδιά τους που διάθεταν αυτοκίνητα δεν έλαβαν το μέρισμα, διότι του έκαψαν τα τεκμήρια.

Πολλοί συνδικαιούχοι τραπεζικών λογαριασμών θα χάσουν και εφέτος το μέρισμα, καθώς οι τόκοι που είναι προσυμπληρωμένοι στη φορολογική δήλωση τους αφορούν στο σύνολο του κατατεθειμένου ποσού. Δεν θα το χάσουν μόνο εάν είχαν προβλέψει να συμπληρώσουν στη φορολογική δήλωση το ποσό που επιμερίζεται σε κάθε δικαιούχο.

Οι φιλοξενούμενοι δεν μπορούν να καταθέσουν αιτήσεις για το κοινωνικό μέρισμα εφόσον έχουν δηλώσει ότι φιλοξενούνται από άλλον φορολογούμενο στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος του έτους 2017, ακόμα και αν σήμερα δεν διαμένουν στο νοικοκυριό που είχαν δηλώσει.

Πηγή: newsbomb.gr

Έκπτωση φόρου –υπό μια σημαντική προϋπόθεση- δικαιούνται μισθωτοί και συνταξιούχοι, κάτι που ουσιαστικά είναι η παροχή του αφορολόγητου ορίου.

Και ποια είναι αυτή η προϋπόθεση; Να έχουν δαπανήσει ένα μέρος του εισοδήματός του από μισθωτές υπηρεσίες με τη χρήση ηλεκτρονικού τραπεζικού μέσου, δηλαδή με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα ή με πίστωση τραπεζικών λογαριασμών των επιχειρήσεων ή των επαγγελματιών από τους οποίους αγοράζουν προϊόντα ή λαμβάνουν υπηρεσίες αντίστοιχα.

Με απόφαση που υπέγραψε η υφυπουργός Οικονομικών, Κατερίνα Παπανάτσιου, επήλθαν δύο αλλαγές στη σχετική υποχρέωση. Απαλλάσσονται από την υποχρέωση ηλεκτρονικών πληρωμών για την οικοδόμηση του αφορολόγητου ορίου οι φορολογούμενοι που έχουν ετήσιο πραγματικό εισόδημα έως 6.000 ευρώ, καθώς και όσοι έχουν ετήσιο τεκμαρτό εισόδημα έως 9.500 ευρώ, αναφέρει η εφημερίδα «Έθνος».

Πρόκειται, δηλαδή, κατά κύριο λόγο, για περιστασιακά απασχολούμενους ή ανέργους με ελάχιστο ετήσιο εισόδημα οι οποίοι, για να οικοδομήσουν το αφορολόγητο όριο, λαμβάνοντας την έκπτωση φόρου θα πρέπει να συγκεντρώσουν χάρτινες αποδείξεις.

Η έκπτωση φόρου που οδηγεί στο αφορολόγητο όριο για τους μισθωτούς, συνταξιούχους και κατά κύριο επάγγελμα αγρότες είναι:

• 1.900 ευρώ για όσους είναι άγαμοι ή έγγαμοι χωρίς παιδιά.
• 1.950 ευρώ για όσους έχουν ένα παιδί.
 2.000 ευρώ για όσους έχουν δύο παιδιά.
 2.100 ευρώ για όσους έχουν τρία ή περισσότερα παιδιά.

Η έκπτωση φόρου χορηγείται ολόκληρη για εισόδημα έως 20.000 ευρώ και για υψηλότερο εισόδημα περιορίζεται κατά 10 ευρώ ανά 1.000 ευρώ εισοδήματος.

Ο φόρος εισοδήματος υπολογίζεται με την παρακάτω κλίμακα:
• Έως 20.000 ευρώ με συντελεστή 22%
• Από 20.000 έως 30.000 ευρώ με συντελεστή 29%.
 Από 30.000 έως 40.000 ευρώ με συντελεστή 37%.
• Από 40.000 ευρώ και άνω με συντελεστή 45%.

Ποιοι απαλλάσσονται

Από την υποχρέωση ηλεκτρονικών πληρωμένων για την οικοδόμηση του αφορολόγητου ορίου εξαιρούνται μερικές κατηγορίες φορολογουμένων, όπως είναι οι φορολογούμενοι 70 ετών και άνω, άτομα με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω, όσοι βρίσκονται σε δικαστική συμπαράσταση, οι περιστασιακά απασχολούμενοι με χαμηλό εισόδημα, κ.ά.

Οι φορολογούμενοι αυτοί θα πρέπει να συγκεντρώσουν αποδείξεις σε φυσική μορφή. Το ελάχιστο ποσό των αποδείξεων υπολογίζεται με την ίδια κλίμακα που υπολογίζονται και οι ελάχιστες δαπάνες με πλαστικό χρήμα.

Για την οικοδόμηση του αφορολόγητου ορίου αναγνωρίζονται οι παρακάτω κατηγορίες δαπανών:

• Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά
• Αλκοολούχα ποτά και καπνός.
• Ένδυση και υπόδηση.
• Στέγαση, εξαιρουμένων των ενοικίων.
• Διαρκή αγαθά, είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες.
• Υγεία
• Μεταφορές, εξαιρουμένης της δαπάνης για τέλη κυκλοφορίας και της αγοράς οχημάτων, πλην των ποδηλάτων.
• Επικοινωνίες.
• Αναψυχή, πολιτιστικές δραστηριότητες, εξαιρουμένης της αγοράς σκαφών, αεροπλάνων και αεροσκαφών.
• Εκπαίδευση.
• Ξενοδοχείακαφέεστιατόρια.
• Άλλα αγαθά και υπηρεσίες.

Με πολλούς κόφτες και με οδηγό τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια που εφαρμόζονται στο νέο πλαίσιο προστασίας της πρώτης κατοικίας αναμένεται να τρέξει η ρύθμιση των 120 δόσεων για τις οφειλές στην εφορία.

Το πράσινο φως που άναψε το Eurogroup της περασμένης Παρασκευής για την εκταμίευση της δόσης του 1 δισ. ευρώ, άνοιξε τον δρόμο για τις δύο ρυθμίσεις των 120 δόσεων.

Τις επόμενες ημέρες, θα κατατεθεί στη Βουλή η ρύθμιση του υπουργείου Εργασίας για τις οφειλές προς τα ασφαλιστικά ταμεία ενώ, μετά το Πάσχα και λίγες ημέρες πριν από τις ευρωεκλογές και αυτοδιοικητικές εκλογές θα πάρει σειρά και η ρύθμιση για τα χρέη που έχουν στην Εφορία οι φορολογούμενοι.

Το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για τη νέα έκτακτη ρύθμιση των οφειλών βρίσκεται στην τελική ευθεία και σύμφωνα με πληροφορίες θα συνοδεύεται με αυστηρά εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια προκειμένου να αποκλείονται οι στρατηγικοί κακοπληρωτές, δηλαδή οι φορολογούμενοι οι οποίοι ενώ έχουν την οικονομική δυνατότητα αφήνουν απλήρωτους τους φόρους.

Φορολογούμενοι με εισοδήματα και καταθέσεις πάνω από συγκεκριμένο όριο θα εξαιρούνται αυτομάτως από τη ρύθμιση.

Όπως άλλωστε ξεκαθάρισε ο Ευκλείδης Τσακαλώτος, οι ρυθμίσεις που σχεδιάζουν τα υπουργεία Εργασίας και Οικονομικών για τις οφειλές, όπως και με τον νόμο Κατσέλη, έχουν στόχο να βοηθήσουν όσους «πραγματικά έχουν πρόβλημα και να μη βοηθήσουμε όσους είναι κακοπληρωτές, που έχουν λεφτά και δεν θέλουν να πληρώσουν».

Περισσότερα Άρθρα...

Τελευταίες ειδήσεις