Αποσύρονται έως την 31η Μαΐου οι ταμειακές μηχανές που έχουν λάβει άδειες καταλληλότητας με τις ΠΟΛ. 1234/2002 και 1135/2005 και δεν έχουν δυνατότητα διασύνδεσης on line με την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) για την αποστολή δεδομένων.

Η σχετική απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, για την απόσυρση αυτών των φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών (ΦΗΜ) αναμένεται να δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Οι κάτοχοι των ανωτέρω ΦΗΜ υποχρεούνται να δηλώσουν έως τις 31 Μαΐου την παύση τους, στο TaxisNet ή στην αρμόδια εφορία, όπως αναλυτικά καθορίζεται στην εν λόγω απόφαση.

Σύμφωνα με την ΑΑΔΕ, πρόκειται για ακόμα ένα σημαντικό βήμα για την υλοποίηση της διαβίβασης σε πραγματικό χρόνο και για κάθε μία συναλλαγή των δεδομένων των λιανικών συναλλαγών, που διενεργούνται μέσω Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών.

Για να δείτε τον κατάλογο με τις 179 μάρκες των αποσυρόμενων ταμειακών μηχανών πατήστε εδώ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Το νέο πρόγραμμα για την κοινωφελή εργασία του ΟΑΕΔ σε δήμους, περιφέρειες, Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφερειών (ΚΚΠΠ), υπηρεσίες Υπουργείων και άλλων φορέων σε όλη τη χώρα θα νέο πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας σε δήμους, περιφέρειες, Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφερειών (ΚΚΠΠ), υπηρεσίες Υπουργείων και άλλων φορέων σε όλη τη χώρα θα προκηρυχθεί τελικά μέσα στον Φεβρουάριο.

Υπενθυμίζεται ότι οι δικαιούχοι θα πρέπει να είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα του ΟΑΕΔ. Αυτό σημαίνει ότι όσοι είναι άνεργοι αλλά δεν έχουν εγγραφεί στα μητρώα θα πρέπει να το κάνουν άμεσα, ώστε να προλάβουν την υποβολή αίτησης.

Το νέο πρόγραμμα του ΟΑΕΔ για την κοινωφελή εργασία στους δήμους θα απευθύνεται σε συνολικά 36.500 ανέργους και θα προσφέρει εργασία 8μηνης διάρκειας ενώ θα ενταχθούν εγγεγραμμένοι άνεργοι στα μητρώα του ΟΑΕΔ, ηλικίας έως 67 ετών, οι οποίοι τουλάχιστον έχουν ολοκληρώσει την δευτεροβάθμια υποχρεωτική εκπαίδευση.

Η ημερήσια αμοιβή θα διαμορφωθεί στα 21,84 ευρώ, ενώ η μηνιαία έως τα 546 ευρώ.

Οι άνεργοι που θα υποβάλλουν αίτηση ένταξης στο πρόγραμμα θα πρέπει να είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα του ΟΑΕΔ και θα έχουν την δυνατότητα να επιλέξουν από έναν έως τρεις Δήμους για μία και μόνο ειδικότητα.

Το συνολικό κόστος του προγράμματος ξεπερνά τα 265,67 εκατ. ευρώ (189,41 εκατ. από συγχρηματοδοτούμενους πόρους και 76,25 από εθνικούς πόρους από το λογαριασμό του ΟΑΕΔ).
Οι θέσεις που θα προκηρυχθούν αντιστοιχούν σε εκατοντάδες ειδικότητες υποχρεωτικής, δευτεροβάθμιας, τεχνολογικής και πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, όπως διοικητικού και οικονομικού προσωπικού, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών, νοσηλευτών, δασκάλων, νηπιαγωγών, βρεφονηπιοκόμων, ηλεκτρολόγων, υδραυλικών, βοηθητικού προσωπικού καθαριότητας, βοηθητικού προσωπικού φύλαξης, οικοδόμων, οδηγών και γενικών καθηκόντων. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στις ευάλωτες ομάδες πληθυσμού που αντιμετωπίζουν υψηλό κίνδυνο αποκλεισμού, όπως οι μακροχρόνια άνεργοι και οι άνεργοι με χαμηλά προσόντα.

Το νέο πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί σε στοχευμένα έργα των δήμων και φορέων που θα αποσκοπούν κατά βάση στη βελτίωση της καθημερινότητας σε τοπικό επίπεδο, όπως ενδεικτικά, τη συντήρηση και αναβάθμιση μικρών υποδομών, τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους κατοίκους, την αναβάθμιση και προστασία του περιβάλλοντος κ.λπ.

Παράλληλα θα περιλαμβάνει πρόγραμμα θεωρητικής κατάρτισης 120 ωρών, το οποίο θα οδηγεί στην πιστοποίηση των γνώσεων και δεξιοτήτων που θα αποκτηθούν στο πλαίσιο του προγράμματος κατάρτισης εφ’ όσον οι ωφελούμενοι συμμετέχοντες στο Πρόγραμμα Κοινωφελούς Χαρακτήρα επιλέξουν να συμμετάσχουν στην κατάρτιση.

Τα αντικείμενα της θεωρητικής κατάρτισης δύναται να είναι χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) σε τρία επίπεδα γνώσεων (στοιχειώδεις, βασικές και προχωρημένες) με δυνατότητα πιστοποίησης των γνώσεων και δεξιοτήτων πληροφορικής που θα αποκτηθούν στο πλαίσιο του προγράμματος κατάρτισης.

Η πιστοποίηση πραγματοποιείται μέσω εξετάσεων τις οποίες διενεργούν Φορείς Πιστοποίησης που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα ή/ και διεθνώς.

Κριτήρια

Η επιλογή των υπαλλήλων αναμένεται να γίνει στη βάση εννέα συγκεκριμένων κριτηρίων που ακολουθήθηκαν και σε προηγούμενες προκηρύξεις. Ειδικότερα:

  1. Χρονικό διάστημα συνεχόμενης εγγεγραμμένης ανεργίας ΟΑΕΔ ωφελουμένου, με ανώτατο όριο τους 60 μήνες, το οποίο διπλασιάζεται για τους ανέργους αρχηγούς μονογονεϊκών οικογενειών.
  2. Χρονικό διάστημα συνεχόμενης εγγεγραμμένης ανεργίας του/της συζύγου των ανέργων της πρώτης κατηγορίας με ανώτατο όριο τους 60 μήνες.
  3. Αναπηρία ωφελούμενου σε ποσοστό 50% και άνω.
  4. Ετήσιο εισόδημα ατομικό ή οικογενειακό.
  5. Ηλικία.
  6. Αριθμός ανήλικων τέκνων.
  7. Γονέας προστατευόμενου ή προστατευόμενων τέκνων ΑΜΕΑ, ανηλίκων ή και ενηλίκων, με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω.
  8. Ιδιότητα δικαιούχου του «Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης» (ΚΕΑ).
  9. Ωφελούμενοι που δεν είχαν τοποθετηθεί σε ολοκληρωμένες ή υπό υλοποίηση δράσεις «Προώθησης της απασχόλησης μέσω προγραμμάτων Κοινωφελούς Χαρακτήρα» της προγραμματικής περιόδου ΕΣΠΑ 2014-2020.

Υποβολή αίτησης

Υπενθυμίζεται ότι οι δικαιούχοι θα πρέπει να είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα του ΟΑΕΔ. Αυτό σημαίνει ότι όσοι είναι άνεργοι αλλά δεν έχουν εγγραφεί στα μητρώα θα πρέπει να το κάνουν άμεσα, ώστε να προλάβουν την υποβολή αίτησης.

Οι υποψήφιοι έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν μία μόνο ειδικότητα, ίδιας βαθμίδας εκπαίδευσης, σε τρεις διαφορετικούς φορείς.

Η υποβολή των αιτήσεων γίνεται αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο στην ιστοσελίδα του Οργανισμού (www.oaed.gr), στο πεδίο υποβολής ηλεκτρονικής αίτησης, από χρήστες πιστοποιημένους στις Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες της Διαδικτυακής πύλης του ΟΑΕΔ, με την εισαγωγή των κωδικών πρόσβασης.

Σε περίπτωση που δεν έχουν κωδικούς θα πρέπει να πάρουν τον σχετικό κλειδάριθμο.

Δικαιολογητικά

Κατηγορία ΠΕ και ΤΕ

Φωτοτυπία του τίτλου σπουδών στον οποίο να αναγράφεται η ημερομηνία και το έτος κτήσης
Για τους τίτλους ΠΕ και ΤΕ (πτυχίο ΑΕΙ, ΤΕΙ ή του ΕΑΠ), οι ωφελούμενοι που διαθέτουν τίτλο σπουδών που δεν περιλαμβάνεται στους αναφερόμενους στην πρόσκληση, υποχρεούνται να προσκομίζουν συγχρόνως βεβαίωση του αρμοδίου οργάνου του Πανεπιστημίου ή Προγραμμάτων Σπουδών Επιλογής (ΠΣΕ)
Για τους κατόχους τίτλων ΚΑΤΕΕ απαιτείται βεβαίωση του αρμοδίου οργάνου ΤΕΙ από την οποία να προκύπτει η αντιστοιχία του τίτλου σπουδών τους, με το ζητούμενο από την πρόσκληση, πλην των ειδικοτήτων για τις οποίες, εκ του νόμου, απαιτείται άδεια άσκησης επαγγέλματος ή βεβαίωση ότι πληροί όλες τις νόμιμες προϋποθέσεις για την άσκηση του αντίστοιχου επαγγέλματος
Οι υποψήφιοι ΠΕ και ΤΕ που κατέχουν τίτλους σπουδών στους οποίους δεν αναγράφεται η κατεύθυνση ή ειδίκευση, πρέπει να προσκομίσουν πιστοποιητικό ή βεβαίωση του τμήματος που χορήγησε τον τίτλο σπουδών τους

Κατηγορία ΔΕ - ΥΕ

Φωτοτυπία του τίτλου σπουδών στον οποίο να αναγράφεται η ημερομηνία και το έτος κτήσης
Ειδικά για ΙΕΚ, Δίπλωμα Επαγγελματικής Κατάρτισης και βεβαίωση του ΟΕΕΚ ή του ΕΟΠΠ ή ΕΟΠΠΕΠ
Για τις θέσεις του κλάδου ΔΕ Μαγείρων, οι κάτοχοι πτυχίων Βασικής Εκπαίδευσης του Οργανισμού Τουριστικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΟΤΕΚ) των τμημάτων Μαγειρικής Τέχνης και Ξενοδοχειακών Επισιτιστικών Επιχειρήσεων διετούς κύκλου σπουδών, υποχρεούνται να προσκομίσουν και απολυτήριο τίτλο Γ΄ Γυμνασίου

Μεταπτυχιακοί τίτλοι (Για ΠΕ, όπου απαιτείται)

Οι υποψήφιοι που είναι κάτοχοι διδακτορικού ή μεταπτυχιακού, προσκομίζουν φωτοτυπία του διδακτορικού ή μεταπτυχιακού διπλώματος, καθώς και βεβαίωση από το Πανεπιστήμιο

ΓΕΝΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ (απαιτούνται για όλες τις ειδικότητες)

Οι άνεργοι πρέπει:

  1. Να είναι Έλληνες πολίτες, ή πολίτες κρατών μελών της Ε.Ε. (ν. 2431/1996), ή Βορειοηπειρώτες ή Ομογενείς ή Ομογενείς αλλοδαποί, που προέρχονται από την Κωνσταντινούπολη και από τα Νησιά Ίμβρο και Τένεδο ή ομογενείς εξ Αιγύπτου, χωρίς να απαιτείται πιστοποιητικό ελληνικής ιθαγένειας, υπό την προϋπόθεση ότι η ιδιότητά τους ως Ελλήνων κατά το γένος και την συνείδηση αποδεικνύεται με άλλους τρόπους (Ν.δ. 3832/1958).

Για τους πολίτες κρατών μελών της Ε.Ε. απαιτείται η γνώση της ελληνικής γλώσσας σε βαθμό επαρκή για την άσκηση των καθηκόντων του οικείου κλάδου, η οποία αποδεικνύεται με πιστοποιητικό ελληνομάθειας (Ν. 2413/1996 άρθρο 10 παρ. 1) που χορηγείται από το Κέντρο Ελληνικής γλώσσας: α) ΥΠΕΠΘ Ανδρέα Παπανδρέου 37, Τ.Κ. 151 80 Αθήνα, τηλ. 210-34 43 384 και β) Καραμαούνα 1, Πλ. Σκρα, Τ.Κ. 551 32 Θεσσαλονίκη, τηλ. 2313331540 των κατωτέρω επιπέδων:

Α' ΕΠΙΠΕΔΟ/ Α2 ΕΠΙΠΕΔΟ (Σ.Ε.): Για την Κατηγορία Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (Υ.Ε.)

Β' ΕΠΙΠΕΔΟ/ Bl ΕΠΙΠΕΔΟ (Σ.Ε.): Για την Κατηγορία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Ε.) μη Διοικητικού Προσωπικού ή και Εργατοτεχνικού Προσωπικού.

Γ ΕΠΙΠΕΔΟ/ Β2 ΕΠΙΠΕΔΟ (Σ.Ε.): Για την Κατηγορία Πανεπιστημιακής (Π.Ε.) και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Τ.Ε.), μη Διοικητικού Προσωπικού και για την Κατηγορία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Ε.) Διοικητικού Προσωπικού.

Δ' ΕΠΙΠΕΔΟ/ Γl ΕΠΙΠΕΔΟ (Σ.Ε.): Για την Κατηγορία Πανεπιστημιακής (Π.Ε.) και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Τ.Ε.) Διοικητικού Προσωπικού.

Επίσης, αποδεικνύεται με αντίστοιχο πιστοποιητικό του Σχολείου της Ελληνικής Γλώσσας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Πανεπιστημιούπολη, Θεσσαλονίκη, Τ.Κ. 54006, τηλ.: 2310/997571-72-76) το οποίο χορηγείται ύστερα από σχετική εξέταση του υποψηφίου ή από άλλη σχολή ή σχολείο ελληνικής γλώσσας.

Όσοι απέκτησαν την ελληνική ιθαγένεια με πολιτογράφηση δεν μπορούν να προσληφθούν πριν από τη συμπλήρωση ενός έτους από την απόκτησή της μέχρι την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων. Δικαιούνται να είναι υποψήφιοι και όσοι απέκτησαν την ελληνική ιθαγένεια με πολιτογράφηση, αλλά δεν έχει παρέλθει έτος από την απόκτησή της εφόσον μέχρι την απόκτησή της ήταν υπήκοοι κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

  1. Κατά: τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων συμμετοχής να έχουν συμπληρώσει το 18° έτος της ηλικίας τους (και να διανύουν το 19° έτος).
  2. Να έχουν την υγεία που απαιτείται για την εκτέλεση των καθηκόντων των ειδικοτήτων που επιλέγουν και να προσκομίζουν (κατά: την τοποθέτηση) τα απαραίτητα δικαιολογητικά: όπου απαιτείται π.χ απασχόληση σε σχολικές δομές κλπ.
  3. Κατά: τον χρόνο λήξης της προθεσμίας υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων και κατά: τον χρόνο τοποθέτησης:

α) να μην έχουν καταδικαστεί για κακούργημα και σε οποιαδήποτε ποινή για κλοπή, υπεξαίρεση (κοινή ή στην υπηρεσία), απάτη, εκβίαση, πλαστογραφία, απιστία δικηγόρου, δωροδοκία, καταπίεση, απιστία περί την υπηρεσία, παράβαση καθήκοντος, καθ' υποτροπή συκοφαντική δυσφήμηση, καθώς και για οποιοδήποτε έγκλημα κατά: της γενετήσιας ελευθερίας ή έγκλημα οικονομικής εκμετάλλευσης της γενετήσιας ζωής.

β) να μην είναι υπόδικοι που έχουν παραπεμφθεί με τελεσίδικο βούλευμα ή κατ' άλλον νόμιμο τρόπο (άρθρο 43 του Ν.4319/2013) για κακούργημα ή για πλημμέλημα της περίπτωσης α, έστω και αν το αδίκημα αυτό έχει παραγραφεί.

γ) να μην έχουν στερηθεί λόγω καταδίκης τα πολιτικά: τους δικαιώματα και για όσο χρόνο διαρκεί η στέρηση αυτή.

δ) να μην τελούν υπό στερητική δικαστική συμπαράσταση (πλήρη ή μερική), υπό επικουρική δικαστική συμπαράσταση (πλήρη ή μερική) και υπό τις δύο αυτές καταστάσεις

ε) να μην έχουν απολυθεί από θέση δημόσιας υπηρεσίας ή Ο.Τ.Α. ή άλλου Νομικού Προσώπου του δημόσιου τομέα, λόγω επιβολής της πειθαρχικής ποινής της οριστικής παύσεως ή λόγω καταγγελίας της σύμβασης εργασίας για σπουδαίο λόγο, οφειλόμενο σε υπαιτιότητα του εργαζομένου, αν δεν παρέλθει πενταετία από την απόλυση.

Προκειμένου για ειδικότητες ΥΕ βοηθητικού ή ανειδίκευτου προσωπικού, εξαιρούνται από το κώλυμα οι υποψήφιοι που έχουν εκτίσει την ποινή ή τα μέτρα ασφαλείας που τους έχουν επιβληθεί, έχουν αρθεί ή έχουν απολυθεί υπό όρους.

Σημείωση: Για τους άντρες υποψηφίους δεν απαιτείται εκπλήρωση των στρατιωτικών τους υποχρεώσεων. Σε περίπτωση στράτευσης κατά: τη διάρκεια της εργασιακής σύμβασης, η σύμβαση εργασίας λύεται αυτοδικαίως.

Μπόνους από 280 έως 800 ευρώ θα λάβουν εφάπαξ οι συνταξιούχοι για τις αυξήσεις μαζί με τα αναδρομικά από τον Οκτώβριο που θα προβλέπει το νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο.

 

Το νομοσχέδιο πρόκειται να κατατεθεί στη Βουλή διάστημα 15-20 Ιανουαρίου και θα προβλέπει μεσοσταθμική αύξηση 65 -70 ευρώ για τις νέες κύριες συντάξεις όσων έχουν συμπληρώσει 33 έτη ασφαλιστικού βίου με βάση το επικρατέστερο σενάριο. Επίσης θα προβλέπει μέση αύξηση 100 ευρώ για τις επικουρικές συντάξεις, σύμφωνα με την εφημερίδα “ΤΑ ΝΕΑ”.

Το ασφαλιστικό νομοσχέδιο πριν κατατεθεί στη Βουλή θα δοθεί σε δημόσια διαβούλευση. Μετά την ψήφισή του θα γίνει ο απαραίτητος επανυπολογισμός των κύριων συντάξεων με βάση τα νέα αυξημένα ποσά αναπλήρωσης. Όπως δήλωσε ο υπουργός Εργασίας, Γιάννης Βρούτσης η αναλογιστική μελέτη η οποία θα παραδοθεί στον ίδιο την ερχόμενη Πέμπτη, δείχνει επάρκεια του ασφαλιστικού συστήματος έως το 2070 και αφήνει μια “χαραμάδα” τα ενισχυμένα ποσοστά αναπλήρωσης να ξεκινήσουν από τα 30 (αντί ταν 33) συντάξιμα έτη. Ο ίδιος διευκρίνισε ότι τα αναδρομικά θα “τρέξουν “από την 1η Οκτωβρίου του 2019 και θα δοθούν σε μία δόση.

Τα αναδρομικά

Α. Αναδρομικά παλαιών συνταξιούχων

Η δίκη ορόσημο για τα αναδρομικά των παλαιών συνταξιούχων θα γίνει την Παρασκευή, 10 Ιανουαρίου του 2020 στην Ολομέλεια του ΣτΕ, η οποία θ ασχοληθεί με τα ζητήματα τόσο των αναδρομικών και των περικοπών των κύριων και επικουρικών συντάξεων που έγιναν σύμφωνα με τη μνημονιακή νομοθεσία όσο και με την κατάργηση από 1.1.2013 του 13ου και του 14ου μισθού (δώρα –επιδόματα Χριστουγέννων και Πάσχα, επίδομα θερινής άδειας). Ειδικότερα, η αρμόδια τριμελής επιτροπή του ΣτΕ, έπειτα από αίτημα του ΕΦΚΑ (της 15ης Νοεμβρίου 2019 0 έκρινε ότι με τη διαδικασία της πρότυπης δίκης πρέπει να εισαχθούν τα εν λόγω επίμαχα νομικά ζητήματα καθώς στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών εκκρεμούν, περίπου 6.000 συναφείς αγωγές, οι περισσότερες εκ των οποίων είναι ομαδικές. Ο ΕΦΚΑ επί της ουσίας επιχειρεί να ξεκαθαρίσει σωρευτικά όλα τα παράθυρα των διεκδικήσεων από την 1.1.2013 έως 31.12.2018.

Στο μικροσκόπιο των δικαστών του ΣτΕ μπαίνει και το 10 μηνο που μεσολαβεί ανάμεσα στην προηγούμενη απόφαση της Ολομέλειας το 2015 και την ψήφιση του νόμου Κατρούγκαλου το 2016. Τονίζεται ότι τα αναδρομικά που θα κριθούν στην πολιτική δίκη του ΣτΕ αφορούν όλους τους συνταξιούχους, δηλαδή τους συνταξιούχους Δημοσίου, ΙΚΑ, ΟΑΕΕ, ΕΤΑΑ, ΕΤΑΠ-ΜΜΕ και ΟΓΑ. Αφορούν κύριες και επικουρικές όπως και τα δώρα που δίδονταν έως το 2012 και το κόστος τους είναι περίπου 4 δισ. ευρώ τον χρόνο.

Β. Αυξήσεις και αναδρομικά στις κύριες συντάξεις

Έρχονται αυξήσεις στις κύριες συντάξεις (με αναδρομική ισχύ από την 1η Οκτωβρίου του 2019). Σύμφωνα με την εφημερίδα ”ΤΑ ΝΕΑ”, τα σενάρια που επεξεργάζεται η επιστημονική ομάδα του υπουργείου Εργασίας, με βάση την απόφαση του ΣτΕ και τις σχετικές αναλογιστικές μελέτες, οι συντελεστές αναπλήρωσης των κύριων συντάξεων θα φτάσουν το 50% -51% για 40-42 έτη ασφάλισης (έναντι 42,80% σήμερα) και 40% για 35ετία ασφάλισης (έναντι 33,81 % σήμερα) στην ανταποδοτική σύνταξη.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, αυξήσεις μεσοσταθμικά 65 -70 ευρώ μηνιαίως συν τα αναδρομικά 4μηνών θα πάρουν περίπου περίπου 60.000 συνταξιούχοι. Θα υπάρξουν και λίγες περιπτώσεις συνταξιούχων οι οποίοι θα διαπιστώσουν αυξήσεις 150-200 ευρώ σε μηναία βάση.

Κύριες συντάξεις: Παραδείγματα αύξησης

Ενδεικτικά είναι τα παρακάτω παραδείγματα αύξησης των κύριων συντάξεων με τα νέα αυξημένα ποσοστά αναπλήρωσης:

1.Συνταξιούχος με συντάξιμο μισθό 1.200 ευρώ και 33 έτη ασφάλισης που λαμβάνει 752 ευρώ θα λαμβάνει πλέον 803 ευρώ (μηναία αύξηση 51 ευρώ).

2.Συνταξιούχος με συντάξιμο μισθό 1.400 ευρώ και 35 έτη ασφάλισης που θα λαμβάνει 835 ευρώ θα λαμβάνει πλέον 947 ευρώ (μηνιαία αύξηση 112 ευρώ.

3.Συνταξιούχος με συντάξιμο μισθό 1.300 ευρώ και 35 έτη ασφάλισης που λαμβάνει 824 ευρώ θα λαμβάνει 907 ευρώ (μηνιαία αύξηση 83 ευρώ).

Οι τρεις κατηγορίες

Τονίζεται ότι τρεις θα είναι οι κατηγορίες ασφαλισμένων και συνταξιούχων κύριων συντάξεων οι οποίοι έχουν πάνω από 33 συντάξιμα έτη (ενδέχεται αντί για 33 τα συντάξιμα έτη να είναι 30) που θα είναι οι κερδισμένοι με το νέο Ασφαλιστικό.

1. Όσοι συνταξιοδοτούνται από την ψήφιση του νέου νόμου και εφεξής (Ιανουάριος) όπου δεν υπάρχει επανυπολογισμός.

2. Όσοι έχουν συνταξιοδοτηθεί με βάση τις διατάξεις του Νόμου Κατρούγκαλου δηλαδή από τις 13/5.2016 έως και την ημερομηνία ισχύος του νέου νόμου.Εδώ θα υπάρξει υπολογισμός με βάση τους νέους συντελεστές εφόσον οι συνταξιούχοι έχουν τουλάχιστον 33 έτη ασφάλισης και άνω και καταβολή αναδρομικών ποσών από 1.10.2019.

3. Όσοι έχουν συνταξιοδοτηθεί πριν από τον Νόμο Κατρούγκαλο όπου εδώ θα υπάρξει έμμεση θετική συνέπεια διότι και εδώ θα υπάρξει επανυπολογισμός και με βάση αυτόν όσοι έχουν μέχρι σήμερα θετική προσωπική διαφορά θα δουν να μειώνεται έως και να μηδενίζεται.

Γ. Αυξήσεις και αναδρομικά επικουρικών συντάξεων

Μεσοσταθμική μηναία αύξηση 100 ευρώ που σε ορισμένες περιπτώσεις θα φθάσει και τα 195 ευρώ τον μήνα θα λάβουν συνταξιούχοι το νέο έτος. Επισημαίνεται πως οι αυξήσεις (και φυσικά τα αναδρομικά) αφορούν αποκλειστικά και μόνο τις συντάξεις που είχαν υποστεί μείωση –λόγω του ορίου των 1.300 ευρώ ως αθροίσματος κύριας και επικουρικής.

Παράταση για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας αποφάσισε το υπουργείο Οικονομικών, δίνοντας έτσι την ευκαιρία σε όσους δεν πρόλαβαν να τακτοποιήσουν την πληρωμή στην ώρα της να το κάνουν μέσα στις επόμενες 15 ημέρες.

Μέχρι πότε δόθηκε η παράταση

Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα, η προθεσμία θα έληγε τα μεσάνυχτα της 31ης Δεκεμβρίου, ωστόσο η διαδικασία παρατείνεται μέχρι τις 15 Ιανουαρίου.

Ελέγχους για την τήρηση του ωραρίου εργασίας των υπαλλήλων σε όλο το δημόσιο τομέα αλλά σε δήμους και περιφέρειες θα επιστρατεύσει το υπουργείο Εσωτερικών. Παράλληλα τάξη μπαίνει και στα αιτήματα για αναρρωτικές άδειες των δημοσίων υπαλλήλων.

Σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργού Εσωτερικών κ. Θεοδωρικάκου, οι αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών, θα προβούν σε προγραμματισμό διενέργειας συστηματικών ελέγχων τήρησης του ωραρίου εργασίας των υπαλλήλων σε όλο το δημόσιο τομέα αλλά σε δήμους και περιφέρειες.


Σε κάθε περίπτωση όπως τονίζει στην εγκύκλιο του, εξυπακούεται η υποχρέωση των υπαλλήλων για την τήρηση του ωραρίου εργασίας τους, τόσο κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους, όσο και κατά τη διάρκεια αυτού, ώστε να αποφεύγονται φαινόμενα που δεν συνάδουν με το σκοπό που καλείται να υπηρετήσει η δημόσια διοίκηση, ιδίως στις υπηρεσίες που έρχονται σε άμεση επαφή με την εξυπηρέτηση του κοινού.

Όπως αναφέρουν πηγές του ΥΠΕΣ με γνώμονα την προάσπιση των συμφερόντων των πολιτών, την ενδυνάμωση των δημοσίων λειτουργών, αλλά και την προαγωγή της αξιοπιστίας, της ισονομίας και της χρηστής συμπεριφοράς των δημόσιων υπαλλήλων, υπεγράφησαν από τον Υπουργό Εσωτερικών, Παναγιώτη Θεοδωρικάκο, τέσσερις (4) εγκύκλιοι, οι οποίες συμβάλλουν στην ενίσχυση της διαφάνειας και της ακεραιότητας στη λειτουργία και τις διαδικασίες των Δημοσίων Οργανισμών και Υπηρεσιών.

Στην εγκύκλιο που απευθύνεται σε όλο το στενό δημόσιο τομέα και τους ΟΤΑ της χώρας ο υπουργός Εσωτερικών επικαλείται προηγούμενη απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης όπου καθιερώθηκαν ορίστηκαν πέντε (5) επιλογές ωρών προσέλευσης και αποχώρησης των υπαλλήλων αλλά επίσης κάνει επίκληση και διάταξης με την οποία η εν λόγω «διευκόλυνση» μπορεί να ανασταλεί ή και να εξαλειφθεί, εφόσον αυτό επιβάλλεται από λόγους δημοσίου συμφέροντος, όπως εύρυθμης λειτουργίας της υπηρεσίας, καλύτερης εξυπηρέτησης του κοινού, ασφάλειας των εγκαταστάσεων, εξοικονόμησης πόρων κ.λπ. Στο πλαίσιο αυτό δεν είναι αποδεκτό, π.χ. υπάλληλοι να επιλέγουν ωράριο που δεν καλύπτει την λειτουργία των υπηρεσιών.

Επίσης κάνει σαφές ότι πρέπει να διασφαλιστεί ο αποτελεσματικός έλεγχος τήρησης του ωραρίου εργασίας με κατά το δυνατόν ενιαίο τρόπο για το σύνολο των υπαλλήλων, και πλέον επιβάλλεται η καθιέρωση ενιαίου συστήματος ελέγχου σε όλες τις υπηρεσίες του δημοσίου. Για το λόγο αυτό, θα πρέπει οι φορείς, που δε διαθέτουν ηλεκτρονικό – ψηφιακό μηχανισμό σήμανσης, να προχωρήσουν άμεσα στην εγκατάστασή του, δεδομένου όπως υποστηρίζει, αποτελεί το πλέον αξιόπιστο σύστημα ελέγχου.

Τέλος σχετικά με την τήρηση του ωραρίου ο υπουργός Εσωτερικών ζητά μέχρι τις 31.01.2020 τα κάτωθι:

- Ενημέρωση για τη διαδικασία επιλογής ωραρίου

- σχετικά με τον κεντρικό έλεγχο και ενημέρωση της αρμόδιας διεύθυνσης προσωπικού για το ωράριο που έχει επιλέξει το σύνολο των υπηρετούντων υπαλλήλων στο φορέα,

- σχετικά με την τήρηση του ωραρίου βάσει της δεσμευτικής και ανέκκλητης δήλωσης επιλογής ωραρίου τον Ιούνιο κάθε έτους,

- Καταγραφή τυχόν ειδικού ωραρίου εργασίας του συνόλου των υπαλλήλων του φορέα ή των υπαλλήλων συγκεκριμένων οργανικών μονάδων ή κλάδων του φορέα με επισήμανση των τυχόν ειδικών διατάξεων

- Ενημέρωση για τον τρόπο ελέγχου τήρησης του ωραρίου στο σύνολο των υπηρεσιών του κάθε φορέα

- Τρόπος ενημέρωσης της κεντρικής υπηρεσίας για την τήρηση του ωραρίου από τους υπαλλήλους των περιφερειακών ή απομακρυσμένων υπηρεσιών

- Ενημέρωση για το σύστημα υποβολής και έγκρισης αδειών που χρησιμοποιεί ο φορέας (πληροφοριακό σύστημα, έντυπα κλπ.)

Παράλληλα όπως τονίζει σε δεύτερη εγκύκλιο του, ο υπουργός Εσωτερικών κ. Θεοδωρικάκος και όπως τονίζει μετά από περιπτώσεις καθυστερήσεων, ακόμη και πολύμηνων, κατά την αποστολή από τις Διευθύνσεις Προσωπικού στις αρμόδιες Υγειονομικές Επιτροπές των απαιτούμενων δικαιολογητικών για την έκδοση γνωματεύσεων και τη χορήγηση αναρρωτικών αδειών στους υπαλλήλους, οι αρμόδιες Διευθύνσεις Διοικητικού/Προσωπικού θα πρέπει να μεριμνούν για την άμεση διαβίβαση των απαιτούμενων δικαιολογητικών στις αρμόδιες κατά περίπτωση υγειονομικές επιτροπές προκειμένου να αποφεύγονται καθυστερήσεις στην έκδοση των γνωματεύσεων και την έγκριση χορήγησης των αιτούμενων αναρρωτικών αδειών.

Σύμφωνα με τον υπουργό Εσωτερικών οι καθυστερήσεις αυτές αναιρούν κατ’ ουσίαν τον σκοπό θέσπισης της διαδικασίας παραπομπής σε υγειονομικές επιτροπές.

Επισημαίνεται ότι οι ίδιοι οι υπάλληλοι, σε περίπτωση ασθένειας τους, έχουν υποχρέωση έγκαιρης ενημέρωσης της Υπηρεσίας τους, ήτοι εντός επτά ημερών από την απουσία τους λόγω ασθένειας, η ενημέρωση δε περί αδυναμίας του υπαλλήλου προσέλευσης στην υπηρεσία λόγω ασθένειας, πρέπει να γίνεται την ίδια ημέρα.

Επιπλέον, οι υπάλληλοι έχουν υποχρέωση υποβολής της σχετικής αίτησης μετά των απαραίτητων δικαιολογητικών προκειμένου στη συνέχεια οι αρμόδιες Διευθύνσεις Διοικητικού/Προσωπικού να είναι σε θέση να επεξεργαστούν εντός ευλόγου χρόνου τις σχετικές αιτήσεις και να προβούν στις δέουσες ενέργειες. Στο πλαίσιο αυτό και προκειμένου να διαπιστωθούν οι ενδεχόμενες αιτίες καθυστέρησης έγκρισης χορήγησης αναρρωτικών αδειών με σκοπό τη βελτίωση του υφιστάμενου νομικού πλαισίου, οι αρμόδιες Διευθύνσεις Διοικητικού/Προσωπικού ανά περίοδο έξι (6) μηνών θα πρέπει να ενημερώνουν το υπουργείο Εσωτερικών στην ηλεκτρονική διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. για τα εξής:

-τα αιτήματα χορήγησης αναρρωτικών αδειών που έχουν υποβληθεί κατά το τελευταίο 6μηνο και χρήζουν παραπομπής στις Υγειονομικές Επιτροπές

-τις ημερομηνίες υποβολής των αιτημάτων

-την ημερομηνία παραπομπής κάθε αιτήματος στην αρμόδια Υγειονομική Επιτροπή,

-την ημερομηνία εξέτασης κάθε αιτήματος από την αρμόδια Υγειονομική Επιτροπή

-την ημερομηνία ενημέρωσης της οικείας Υπηρεσίας για την απόφαση της Υγειονομικής Επιτροπής

Σε πρώτη φάση το υπουργείο ζητά τα σχετικά στοιχεία για τη χρονική περίοδο από 1/7/2019 έως 31/12/ 2019.

Σε ακόμη δύο εγκυκλίους που υπογράφει ο υπουργός Εσωτερικών δίνονται οδηγίες για τη διενέργεια Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης (Ε.Δ.Ε.) σύμφωνα με το άρθρο 126 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν.3528/2007), αποβλέποντας στην ορθή και ομοιόμορφη εφαρμογή των οικείων διατάξεων για τη διενέργεια Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης και τη διασφάλιση της αξιοπιστίας της εν λόγω διαδικασίας ως προκαταρκτικής ενέργειας στο πλαίσιο της πειθαρχικής διαδικασίας, υπεγράφη εγκύκλιος με την οποία παρέχονται αναλυτικές οδηγίες σύμφωνα με το άρθρο 126 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν.3528/2007), όπως έχει αντικατασταθεί και ισχύει, με σκοπό τη διευκόλυνση των Διευθύνσεων Διοικητικού/Προσωπικού και τέλος ζητούνται οι άμεσες ενέργειες των Πρωτοβάθμιων Πειθαρχικών Συμβουλίων για αποστολή στοιχείων.

Με την εν λόγω εγκύκλιο επισημαίνεται η ανάγκη για ενημέρωση της Γενικής Γραμματείας Ανθρώπινου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα με τα στοιχεία των πειθαρχικών υποθέσεων Πρωτοβάθμιων Πειθαρχικών Συμβουλίων για το έτος 2019, προκειμένου να έχει πλήρη εικόνα για την πορεία των πειθαρχικών υποθέσεων, η οποία κρίνεται απαραίτητη για την εξαγωγή χρήσιμων στοιχείων για την παρακολούθηση της ομαλής λειτουργίας των Υπηρεσιών.

Με το νομοσχέδιο Εργάνη ΙΙ έρχονται στη ζωή εκατοντάδων χιλιάδων μισθωτών η ηλεκτρονική κάρτα εργασίας και το ψηφιακό ωράριο. Το σχέδιο, που στόχο έχει την υποδηλωμένη εργασία, θα εφαρμοστεί σταδιακά εντός του 2020.

λλαγές στον κατώτατο μισθό στον ιδιωτικό τομέα, καθιέρωση της ηλεκτρονικής κάρτας εργασίας, του ψηφιακού ωραρίου και του λευκού μητρώου επιχειρήσεων, μειώσεις ασφαλιστικών εισφορών, νέο τοπίο στις συμβάσεις εργασίας καθώς και νέο καθεστώς προστίμων στην αγορά εργασίας φέρνει το 2020 στα εργασιακά.

 

Ειδικότερα εντός του Φεβρουαρίου του 2020 θα ξεκινήσει η διαβούλευση για τον νέο κατώτατο µισθό. Μετά τη σύνταξη του πορίσµατος ο υπουργός Εργασίας θα εισηγηθεί στο Υπουργικό Συµβούλιο τον νέο κατώτατο µισθό και το κατώτατο ηµεροµίσθιο. Ο νέος µισθός θα επηρεάσει τουλάχιστον 400.000 εργαζοµένους µε µερική ή πλήρη απασχόληση. Επίσης εντός του πρώτου 4μήνου του 2020 αναμένεται να εκδοθεί η απόφαση του ΣτΕ που θα κρίνει την τύχη των τριετιών για δεκάδες χιλιάδες εργαζομένους στον ιδιωτικό τομέα. Η υπόθεση εκδικάστηκε αρχές Δεκεμβρίου στο Δ' Τμήμα του ανώτατου ακυρωτικού δικαστηρίου. Με την απόφασή τους οι δικαστές θα κρίνουν αν δεκάδες χιλιάδες μισθωτοί που είχαν θεμελιώσει δικαίωμα για επιδόματα προϋπηρεσίας το 2012 τα δικαιούνται ακόμη ή θα τα χάσουν καταγράφοντας απώλειες μισθού έως και 195 ευρώ τον μήνα.

Εξάλλου με το νομοσχέδιο Εργάνη ΙΙ έρχονται στη ζωή εκατοντάδων χιλιάδων μισθωτών η ηλεκτρονική κάρτα εργασίας και το ψηφιακό ωράριο. Το σχέδιο, που στόχο έχει την υποδηλωμένη εργασία, θα εφαρμοστεί σταδιακά εντός του 2020. Το πρώτο 3μηνο του 2020 το μέτρο θα ξεκινήσει να λειτουργεί σε στάδια και πιλοτικά καταρχήν σε συγκεκριμένους κλάδους, όπως για παράδειγμα στο λιανικό εμπόριο και στον χρηματοπιστωτικό τομέα. Στόχος είναι η ηλεκτρονική κάρτα εργασίας να εφαρμοστεί καθολικά σε όλο τον ιδιωτικό τομέα στα τέλη του 2020.

Σύμφωνα με το σχέδιο, στόχος είναι να προβλεφθεί ψηφιακή σύνδεση της νέας ηλεκτρονικής κάρτας μισθωτών με το σύστημα Εργάνη. Στο τραπέζι βρίσκεται και η διασύνδεση του συστήματος της Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης του ΕΦΚΑ με το πληροφοριακό σύστημα Εργάνη, ώστε να μπορούν να συνδυαστούν και να διασταυρωθούν κρίσιμα δεδομένα για την εργασία και ασφάλιση των μισθωτών. Η νέα ηλεκτρονική κάρτα θα είναι εισόδου - εξόδου. Στόχος είναι να προκύπτουν καθημερινά και σε πραγματικό χρόνο πληροφορίες για τον χρόνο εργασίας, την ώρα προσέλευσης και αποχώρησης των εργαζομένων της επιχείρησης με τη χρήση της κάρτας σε ηλεκτρονικό ρολόι παρουσίας προσωπικού (ωρομέτρηση και διαβίβαση στοιχείων με ηλεκτρονικό τρόπο).

Μείωση εισφορών

Επίσης αυξήσεις καθαρών αποδοχών για τους μισθωτούς και μείωση της συνολικής επιβάρυνσης για τους εργοδότες επιφέρει η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 0,9 ποσοστιαίες μονάδες το δεύτερο 6μηνο του 2020. Προσοχή όμως, η ελάφρυνση αφορά αποκλειστικά και μόνο τους μισθωτούς πλήρους απασχόλησης. Οι εργοδότες δεν θα έχουν την ελάφρυνση αυτή για τους εργαζομένους τους οποίους απασχολούν με καθεστώς μερικής απασχόλησης. Ο στόχος είναι προφανής και διπλός: το μέτρο να λειτουργήσει ως ισχυρό «πριμ» για την πλήρη απασχόληση και κίνητρο για την ανακοπή της επέλασης των ευέλικτων μορφών εργασίας, όπως επίσης και ως αναπτυξιακό εργαλείο για τις επιχειρήσεις.

Η μείωση του μη μισθολογικού κόστους, η οποία σωρευτικά θα φτάσει τις 5 ποσοστιαίες μονάδες μέχρι και το 2023, προβλέπεται να ξεκινήσει από 1ης Ιουλίου του 2020 και να ολοκληρωθεί σε τέσσερις φάσεις. Το πρώτο βήμα θα γίνει το 2020 καθώς η αφαίρεση 0,9 ποσοστιαίων μονάδων από τον όγκο των ασφαλιστικών εισφορών εργοδότη και εργαζομένου, που σήμερα φτάνουν αθροιστικά στο 40,56%, μεταφράζεται σε ελάφρυνση 2,21% του μη μισθολογικού κόστους που αφορά την ασφάλιση.

Ακόμη καθιερώνεται το Λευκό Μητρώο Επιχειρήσεων που θα είναι ένας μηχανισμός επιβράβευσης συνεπών εργοδοτών. Στο Λευκό Μητρώο θα εντάσσονται όλες οι επιχειρήσεις που επιδεικνύουν τεκμηριωμένα συμμόρφωση με όλες τις πρόνοιες της εργατικής και ασφαλιστικής νομοθεσίας. Οσοι εργοδότες εγγράφονται στο Λευκό Μητρώο θα έχουν ασφαλιστικά, φορολογικά και άλλα κίνητρα. Το σχέδιο περιλαμβάνει επιβράβευση όχι μόνο των εργοδοτών που είναι τυπικά συνεπείς, αλλά και όσων υιοθετούν σύγχρονα συστήματα διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, όπως για παράδειγμα καινοτόμες μεθόδους συμμετοχής εργαζομένων στα κέρδη των επιχειρήσεων.

Τέλος, μπαίνει εντός του 2020 σε εφαρµογή το νέο τοπίο για τις συλλογικές κλαδικές συµβάσεις. Οι υπουργικές αποφάσεις οι οποίες θα εκδοθούν από τον υπουργό Εργασίας Γιάννη Βρούτση θα εξειδικεύουν τα κριτήρια για τις εξαιρέσεις από τις κλαδικές συµβάσεις και τις περιπτώσεις των επιχειρήσεων για τις οποίες η επιχειρησιακή σύµβαση θα υπερισχύει της κλαδικής. Πάντως τα εργατικά συνδικάτα επισημαίνουν ότι με την υποβάθμιση των κλαδικών συμβάσεων, διά των εξαιρέσεων, κινδυνεύουν με μειώσεις αποδοχών χιλιάδες εργαζόμενοι. Κι αυτό καθώς στις κλαδικές συμβάσεις προβλέπονται αποδοχές 15%-20% υψηλότερες από αυτές των επιχειρησιακών.

Συνεπώς οι επιχειρήσεις που θα εξαιρεθούν από την εφαρμογή των κλαδικών συμβάσεων θα περιορίσουν το λειτουργικό τους κόστος εις βάρος των εργαζομένων, οι οποίοι θα βρεθούν αντιμέτωποι με περικοπή αποδοχών.

tanea.gr

Ειδικότερα θα δοθούν τα ίδια ποσά στους δικαιούχους ενώ σύμφωνα με πληροφορίες στόχος είναι να απορροφηθεί όλο το ποσό και να το πάρουν περισσότεροι δικαιούχοι από τους 450.000 που δόθηκε φέτος.

Το υπουργείο Εργασίας ουσιαστικά θέλει να εξετάσει ποιοι αποκλείονται από τα άλλα επιδόματα του ΟΠΕΚΑ ώστε να ενταχθούν στο Ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα για να έχουν μια οικονομική βοήθεια.

Σήμερα το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα αφορά σε 240.000 νοικοκυριά και καλύπτει συνολικά 450.000 άτομα. Από αυτούς τα 156.000 είναι άνεργοι. Ειδικότερα, καλύπτονται 20.000 μονογονεϊκές οικογένειες και πάνω από 56.000 νοικοκυριά με παιδιά. Από το σύνολο των οικογενειών, οι 236.000 έχουν εισόδημα κάτω από 5.000 ευρώ, ενώ τα 130.000 νοικοκυριά έχουν μηδενικό εισόδημα.

Το σχέδιο νόμου θα έρθει στην Βουλή στις αρχές του νέου έτους και θα ψηφιστεί ώστε να ξεκινήσουν άμεσα οι διαδικασίες για την καταβολή του Ελάχιστου Εγγυημένου εισοδήματος αλλά και των άλλων επιδομάτων.

Τα ποσά

Τα ποσά της εισοδηματικής ενίσχυσης για τις ωφελούμενες μονάδες υπολογίζονται ως η διαφορά μεταξύ του εξαπλάσιου ύψους του εγγυημένου ποσού και εξαμηνιαίου δηλούμενου εισοδήματος, όπως αυτό υπολογίζεται για τους σκοπούς της ένταξης στο πρόγραμμα, διαιρούμενη δια του έξι.

Το εγγυημένο ποσό ορίζεται ως ακολούθως:
-200 ευρώ το μήνα για μονοπρόσωπο νοικοκυριό
-100 ευρώ για κάθε επιπλέον ενήλικο μέλος (δηλαδή ένα επιπλέον 50% προστίθεται στο βασικό ποσό)
-50 ευρώ για κάθε ανήλικο μέλος (δηλαδή ένα επιπλέον 25% προστίθεται στο βασικό ποσό).
- Ετήσιο εγγυημένο ποσό για κάθε ενήλικα : 2.400 ευρώ
- Ετήσιο εγγυημένο ποσό για κάθε μονογονεϊκή με ανήλικο τέκνο: 3.600 ευρώ
- Ετήσιο εγγυημένο ποσό για κάθε ζευγάρι με δύο ανήλικα τέκνα: 4.800 ευρώ
- Ετήσιο εγγυημένο ποσό για έναν ενήλικο με ένα επιπλέον ενήλικο μέλος: 3.600 ευρώ
- Ετήσιο εγγυημένο ποσό για κάθε ζευγάρι με ενήλικο μέλος: 4.800 ευρώ.

Επίσης η αξία της ακίνητης περιουσίας του νοικοκυριού, δεν μπορεί να υπερβαίνει στο σύνολο της το ποσό των 90.000 ευρώ για το μονοπρόσωπο νοικοκυριό, προσαυξανόμενη κατά 15.000 ευρώ για κάθε πρόσθετο μέλος, η κινητή περιουσία να μην υπερβαίνει το ποσό των 6.000 ευρώ και οι καταθέσεις να μην ξεπερνούν τις 14.400 ευρώ.

Παράδειγμα

Καθορισμός της Μηνιαίας
Εισοδηματικής Ενίσχυσης
Ας υποθέσουμε ότι μία ωφελούμενη μονάδα απαρτίζεται από ένα ζευγάρι και ένα ανήλικο τέκνο και ότι το συνολικό εισόδημα που υπολογίζεται για τους σκοπούς της ένταξης στο πρόγραμμα ανέρχεται σε 1.200 ευρώ (δηλαδή, κατόπιν αφαίρεσης του 20% από τυχόν εισόδημα που προέρχεται από «μισθωτές υπηρεσίες, προγράμματα κοινωφελούς εργασίας ή οποιοδήποτε άλλο πρόγραμμα εργασίας»):
Κατώφλι/Εγγυημένο Ποσό: (200 € + 100 € + 50 €) * 6 = 2.100 €
Μηνιαίο ποσό εισοδηματικής ενίσχυσης: (2.100 € - 1.200 €) / 6 = 150 €

Καταβολή

Η εισοδηματική ενίσχυση καταβάλλεται μηνιαίως με πίστωση σε τραπεζικό λογαριασμό του δικαιούχου, ο οποίος τηρείται υποχρεωτικά σε πιστωτικό ίδρυμα που λειτουργεί στην Ελλάδα και συμμετέχει στο πρόγραμμα την τελευταία εργάσιμη ημέρα κάθε μήνα.

Η ενίσχυση δεν καταβάλλεται εάν ο αιτών δεν έχει δηλώσει στην αίτηση για ένταξη αριθμό τραπεζικού λογαριασμού (ΙΒΑΝ) στον οποίο είναι δικαιούχος ή συνδικαιούχος.

Εύρεση εργασίας

Προτεραιότητα θα έχουν οι δικαιούχοι του Ελάχιστου Εγγυημένου εισοδήματος στην εύρεση εργασίας. Ειδικότερα οι δικαιούχοι και τα υπόλοιπα μέλη του νοικοκυριού που δύνανται να εργαστούν και δεν διαθέτουν κάρτα ανεργίας, εγγράφονται υποχρεωτικά, σύμφωνα με το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο, στο μητρώο ανέργων του ΟΑΕΔ.. Έτσι οι δικαιούχοι θα έχουν όφελος :
-Την κάλυψη προτεινόμενης θέσης εργασίας.
-Τη συμμετοχή σε προγράμματα κοινωφελούς εργασίας.
-Τη συμμετοχή σε προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης.
-Τη συμμετοχή σε προγράμματα απόκτησης επαγγελματικής εμπειρίας.

Περισσότερα Άρθρα...

Τελευταίες ειδήσεις