Από αυτή τη Δευτέρα, 25 Μαΐου, ανοίγουν ξανά τα Πανεπιστήμια προκειμένου οι φοιτητές να συμμετάσχουν στην εξεταστική αλλά και τα εργαστήρια.

Αρχικά, στα Πανεπιστήμια θα πραγματοποιηθούν δια ζώσης εργαστηριακές και κλινικές ασκήσεις ώστε να ολοκληρωθεί το εξάμηνο, ενώ δίνονται στους φοιτητές οδηγίες βάσει των οποίων θα γίνουν τα εργαστήρια και η εξεταστική.

Για τους φοιτητές Επιστημών Υγείας

Σύμφωνα με τα όσα ορίζει η σχετική ΚΥΑ, για τους φοιτητές των προγραμμάτων σπουδών πρώτου και δεύτερου κύκλου των ΑΕΙ, των οποίων το γνωστικό αντικείμενο εμπίπτει στην επιστημονική περιοχή των Επιστημών Υγείας και η εκπαιδευτική διαδικασία περιλαμβάνει κλινική άσκηση σε χώρους παροχής υπηρεσιών υγείας, εφαρμόζονται τα εξής:

Με επιμέλεια της Συνέλευσης του Τμήματος κάθε ΑΕΙ, πριν την έναρξη της συμμετοχής των φοιτητών σε κλινικές ασκήσεις, πραγματοποιούνται υποχρεωτικά ενημερώσεις από το διδακτικό προσωπικό προς τους φοιτητές προκειμένου να παρασχεθεί πλήρης πληροφόρηση για τη νόσο και τα μέτρα πρόληψης.

Οι φοιτητές και το διδακτικό προσωπικό των ΑΕΙ, κατά τη διενέργεια των κλινικών ασκήσεων εφαρμόζουν υποχρεωτικά όλα τα αναγκαία μέτρα ατομικής προστασίας, όπως αυτά εκάστοτε ισχύουν για το πάσης φύσεως προσωπικό, το οποίο απασχολείται σε χώρους παροχής υπηρεσιών υγείας. Η χρήση ιατρικής μάσκας εντός των χώρων νοσοκομείων, χώρων παροχής υπηρεσιών υγείας ή χώρων έκθεσης σε βιολογικό υλικό ασθενών είναι υποχρεωτική.

Ο ανώτατος αριθμός των εκπαιδευόμενων φοιτητών δύναται να ανέλθει σε δεκαπέντε (15) ανά ομάδα διεξαγωγής κλινικών ασκήσεων. Σε περίπτωση υπέρβασης του εν λόγω αριθμού, πραγματοποιούνται περισσότερες ομάδες, με δυνατότητα μείωσης του χρόνου διεξαγωγής της κλινικής άσκησης των φοιτητών, όπου αυτό είναι αναγκαίο.

Δεν επιτρέπεται η συμμετοχή των φοιτητών των ΑΕΙ σε κλινικές ασκήσεις που αφορούν στην εξέταση και παρακολούθηση ασθενών που νοσούν από COVID-19, καθώς και η διαχείριση εργαστηριακών δειγμάτων ασθενών με νόσο COVID-19.

Για τα εργαστήρια εκτός χώρων υγείας

  • Οι ομάδες των φοιτητών για τη διεξαγωγή των εργαστηριακών ασκήσεων είναι υποχρεωτικά ολιγομελείς. Ο ακριβής αριθμός καθορίζεται λαμβάνοντας υπόψη ότι στον χώρο διεξαγωγής των εργαστηριακών ασκήσεων θα πρέπει να εξασφαλίζεται η διατήρηση απόστασης ενός και μισού (1,5) μέτρου μεταξύ όλων των συμμετεχόντων, ήτοι φοιτητών και διδακτικού προσωπικού.
  • Απαιτείται η ύπαρξη αλκοολούχου αντισηπτικού διαλύματος στον χώρο διεξαγωγής των εργαστηριακών ασκήσεων προς χρήση αυτού από τους φοιτητές και το διδακτικό προσωπικό.
  • Η ευθύνη για τη χρήση μη ιατρικής μάσκας από τους φοιτητές και το διδακτικό προσωπικό καθ’ όλη τη διάρκεια της εργαστηριακής άσκησης εναπόκειται στο κάθε πρόσωπο.
  • Ο σχετικός εξοπλισμός του εργαστηρίου (πάγκοι, εργαλεία κ.λπ.), που χρησιμοποιείται ανά περίπτωση, θα πρέπει να καθαρίζεται σχολαστικά μετά την ολοκλήρωση της εργαστηριακής άσκησης κάθε ομάδας φοιτητών και πριν την είσοδο της επόμενης.
  • Από το πέρας της εργαστηριακής άσκησης κάθε ομάδας φοιτητών έως την έναρξη της επόμενης, οι χώροι θα πρέπει να παραμένουν κενοί τουλάχιστον για μισή ώρα, προκειμένου να υπάρξει ο απαραίτητος αερισμός και η κατάλληλη προετοιμασία για τη χρήση αυτών από την επόμενη ομάδα.
  • Όλοι οι χώροι διεξαγωγής εργαστηριακών ασκήσεων θα πρέπει να καθαρίζονται σχολαστικά.

Εξεταστική - Γραπτές εξετάσεις

  • Κατά την εξεταστική περίοδο του εαρινού εξαμήνου του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους (2019-20), στις περιπτώσεις όπου απαιτείται η φυσική παρουσία φοιτητών και διδακτικού προσωπικού, εφαρμόζονται για τις γραπτές εξετάσεις τα εξής:
  • Οι εξετάσεις θα διενεργούνται σε αίθουσες και αμφιθέατρα με φυσικό αερισμό.
  • Οι εξετάσεις συστήνεται να έχουν μειωμένη χρονική διάρκεια.
  • Ο ανώτατος αριθμός των εξεταζόμενων φοιτητών ανά χώρο εξέτασης (αίθουσα, αμφιθέατρο κλπ) καθορίζεται από το Πρυτανικό Συμβούλιο του οικείου ΑΕΙ ή την Κοσμητεία της οικείας Σχολής λαμβάνοντας υπόψη τις διαστάσεις των διαθέσιμων χώρων εξέτασης, καθώς και το γεγονός ότι υποχρεωτικά θα πρέπει να εξασφαλίζεται η διατήρηση απόστασης ενός και μισού (1,5) μέτρου προς κάθε κατεύθυνση μεταξύ των εξεταζόμενων φοιτητών. Για την εξέταση ενός μαθήματος συστήνεται να χρησιμοποιούνται όσο το δυνατόν περισσότεροι χώροι διεξαγωγής εξετάσεων.
  • Απαιτείται η ύπαρξη αλκοολούχου αντισηπτικού διαλύματος στον χώρο διεξαγωγής των εξετάσεων, αλλά συστήνεται τόσο στο διδακτικό προσωπικό, όσο και στους φοιτητές να έχουν στην κατοχή τους και το δικό τους αλκοολούχο αντισηπτικό διάλυμα.
  • Η ευθύνη για τη χρήση μη ιατρικής μάσκας από τους φοιτητές και το διδακτικό προσωπικό καθ’ όλη τη διάρκεια της εξέτασης εναπόκειται στο κάθε πρόσωπο.
  • Όλοι οι χώροι διεξαγωγής εξετάσεων θα πρέπει να αερίζονται φυσικά τόσο κατά τη διενέργεια της εξέτασης, όσο και μετά την ολοκλήρωση αυτής.
  • Από το πέρας της εξέτασης ενός μαθήματος έως την έναρξη της επόμενης, οι χώροι θα πρέπει να παραμένουν κενοί τουλάχιστον για μία (1) ώρα.

    Εξεταστική - Προφορικές εξετάσεις

    Αντίστοιχα, για τις προφορικές εξετάσεις, η ΚΥΑ προβλέπει τα εξής:

α) Οι εξετάσεις θα διενεργούνται σε χώρους με φυσικό αερισμό.
β) Η εξέταση των φοιτητών θα πραγματοποιείται αποκλειστικά σε μικρές ομάδες φοιτητών, όπου εξασφαλίζεται η διατήρηση απόστασης ενός και μισού (1,5) μέτρου προς κάθε κατεύθυνση μεταξύ των εξεταζόμενων φοιτητών και του διδάσκοντος. Προς τούτο συστήνεται μείωση της χρονικής διάρκειας της εξέτασης.
γ) Οι εξεταζόμενοι φοιτητές και το διδακτικό προσωπικό συστήνεται να χρησιμοποιούν αλκοολούχα αντισηπτικά διαλύματα και προαιρετικά μη ιατρική μάσκα κατά τη διάρκεια διεξαγωγής της προφορικής εξέτασης.

Εναλλακτικοί τρόποι εξέτασης

Ειδικά για την εξεταστική περίοδο του τρέχοντος εαρινού εξαμήνου, δίνεται η δυνατότητα για εναλλακτικούς τρόπους εξέτασης, οι οποίοι δεν απαιτούν τη φυσική παρουσία των φοιτητών και του διδακτικού προσωπικού, σύμφωνα με τις αποφάσεις και τις οδηγίες του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Σε περίπτωση συμπτωμάτων/κρούσματος

Σε περίπτωση που κάποιος φοιτητής εμφανίσει συμπτώματα θα πρέπει να ενημερώνεται άμεσα ο υπεύθυνος διδάσκων του μαθήματος, προκειμένου να αξιολογείται το περιστατικό και ο φοιτητής να μην προσέρχεται για όσο διάστημα κριθεί απαραίτητο.

Τήρηση των μέτρων

Η ορθή εφαρμογή και τήρηση των προτεινόμενων μέτρων και κανόνων ασφαλείας παρακολουθείται από τον πρόεδρο του τμήματος και το διδακτικό προσωπικό του ΑΕΙ στο οποίο έχει ανατεθεί ανά περίπτωση το διδακτικό έργο των κλινικών ασκήσεων σύμφωνα με το εκάστοτε πρόγραμμα σπουδών.

Λειτουργία εστιών, εστιατορίων και κυλικείων

Από τις 25 Μαΐου θα λειτουργήσουν ξανά και οι φοιτητικές εστίες, για τους φοιτητές που θα είναι παρόντες στις κλινικές και εργαστηριακές ασκήσεις. Όπως ορίζει η Απόφαση, η επαναλειτουργία των φοιτητικών εστιών πραγματοποιείται αποκλειστικά σύμφωνα με τις ισχύουσες οδηγίες της Επιτροπής Αντιμετώπισης Εκτάκτων Συμβάντων Δημόσιας Υγείας από Λοιμογόνους Παράγοντες. Το πάσης φύσεως προσωπικό των ΑΕΙ, το προσωπικό του ΙΝΕΔΙΒΙΜ, καθώς και οι διαμένοντες στις εστίες φοιτητές υποχρεούνται όπως εφαρμόζουν στο σύνολό τους τα μέτρα ατομικής υγιεινής, τα περιβαλλοντικά μέτρα και τις λοιπές οδηγίες.

Σχετικά με τα φοιτητικά εστιατόρια και τα κυλικεία των ΑΕΙ, αυτά θα παραμείνουν κλειστά έως το τέλος του ακαδημαϊκού έτους 2019-20. Η σίτιση των φοιτητών θα πραγματοποιείται αποκλειστικά με παραλαβή φαγητού σε πακέτο τηρώντας διευρυμένο ωράριο λειτουργίας χωρίς να προκαλείται συνάθροιση των φοιτητών και δημιουργία ουρών αναμονής.

Αλλογενείς/αλλοδαποί φοιτητές

Σε περιπτώσεις αλλογενών/αλλοδαπών φοιτητών εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης και αλλογενών/αλλοδαπών φοιτητών εντός ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων των Κυπρίων φοιτητών, ισχύουν τα παραπάνω, ως προς τη συμμετοχή τους κλινικές και εργαστηριακές ασκήσεις και τις εξετάσεις. Για την είσοδό τους στην Ελλάδα, θα εφαρμόζονται οι ρυθμίσεις των ισχυουσών Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων για τη σύνδεση και την είσοδό τους στη χώρα, σύμφωνα με τις εκάστοτε παρεχόμενες οδηγίες της αρμόδια Επιτροπής.

Άλλες οδηγίες

Σε περίπτωση όπου ο διδάσκων, στον οποίον έχει ανατεθεί διδακτικό έργο σχετικά με τη διεξαγωγή κλινικών ή/ και εργαστηριακών ασκήσεων, ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου (ευπαθή ομάδα), με απόφαση της Συνέλευσης του τμήματος, υπάρχει η δυνατότητα να ανατίθεται το εν λόγω διδακτικό έργο σε άλλον διδάσκοντα.

  • Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της χρήσης χώρων των Α.Ε.Ι. (αίθουσες, αμφιθέατρα, εργαστήρια κ.λπ.) για τις ανάγκες της εκπαιδευτικής διαδικασίας με φυσική παρουσία (εργαστηριακές ασκήσεις, εξετάσεις κ.λπ.) επιτρέπεται η χρήση κλιματιστικών μονάδων μόνο ανοικτού τύπου με πρόσφατη συντήρηση, όπου δεν προκαλείται ανακύκλωση του αέρα. Σε κάθε άλλη περίπτωση ισχύουν οι εκδοθείσες εγκύκλιοι του υπουργείου Υγείας. Τέλος, το σύνολο του προσωπικού των πανεπιστημίων οφείλει να συστήνει να αποφεύγεται ο τυχόν συνωστισμός και συγχρωτισμός των φοιτητών στους κοινόχρηστους χώρους των ΑΕΙ, με σκοπό την προστασία της δημόσιας υγείας.

    Για ποιες περιπτώσεις ανοίγουν τα πανεπιστήμια

    Για τη διενέργεια κλινικών και εργαστηριακών ασκήσεων, οι οποίες δεν μπορούν να γίνουν με μέσα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
  • Για τη λειτουργία των εστιών για τη διαμονή των φοιτητών που απαιτείται να έχουν φυσική παρουσία στα ΑΕΙ
  • Για τη λειτουργία των αιθουσών ηλεκτρονικών υπολογιστών, εργαστηρίων και αθλητικών εγκαταστάσεων, οι οποίες είναι απαραίτητες για τη διεξαγωγή των εργαστηριακών και κλινικών ασκήσεων
  • Για τη διενέργεια προφορικών ή γραπτών εξετάσεων με φυσική παρουσία

Μαζί τους θα ανοίξουν και τα ΚΔΑΠ «εφόσον τα δημοτικά σχολεία ανοίξουν στις αρχές Ιουνίου».

Υπενθυμίζεται ότι η απόφαση για τα δημοτικά σχολεία και την επαναλειτουργία τους θα ανακοινωθεί τη Δευτέρα.

Κατά τον κ. Πέτσα μαζί με τις ανακοινώσεις για τους παιδικούς σταθμούς θα υπάρξουν ανακοινώσεις και για κατασκηνώσεις ιδιωτικές και κρατικές.

Παράλληλα όπως ανακοινώθηκε κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών η επιτροπή των ειδικών του υπ. Υγείας αποφάσισε σε σημερινή συνεδρίαση να ανοίξουν από την ερχόμενη εβδομάδα τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης (ΚΔΑΠ) για Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ).

Όπως είπε δόθηκε προτεραιότητα στις ανοιχτές δομές ΑμεΑ γιατί η αποστέρηση των ΑμεΑ από δημιουργικές εστίες απασχόλησης επιδρά αρνητικά στην ψυχοσυναισθηματική τους πορεία

«Συμφωνήθηκε να ανοίξουν τα ΚΔΑΠ ΑμεΑ με συγκεκριμένες προδιαγραφές που θα σέβονται τις οδηγίες του ΕΟΔΥ για αποστάσεις και τα γενικότερα μέτρα προστασίας» πρόσθεσε ο κ. Πέτσας.

Όπως σημείωσε μετά από σχετική ερώτηση την τελική απόφαση για επαναλειτουργία των δημοτικών σχολείων θα την λάβει ο πρωθυπουργός μετά από την εισήγηση των ειδικών.

Με ηλεκτρονική αίτηση θα γίνονται οι εγγραφές στα σχολεία. Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, οι ημερομηνίες είναι από τις 15 έως τις 30 Μαΐου.

Να σημειωθεί ότι οι εγγραφές στα σχολεία με ηλεκτρονική αίτηση αφορούν όπως διευκρινίζει το υπουργείο Παιδείας στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά.

Σύμφωνα με την ΠΝΠ, η υποβολή των αιτήσεων - υπεύθυνων δηλώσεων εγγραφής μπορεί να γίνεται και με ηλεκτρονικά μέσα. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα σχετικά με τα δικαιολογητικά και κάθε τεχνική ή άλλη λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος. Έτσι για τα νηπιαγωγεία της χώρας ορίζεται περίοδος εγγράφων από τις 15 ως τις 30 Μαΐου προκειμένου οι γονείς/κηδεμόνες υποβάλλουν σχετικές αιτήσεις-υπεύθυνες δηλώσεις εγγραφής στο νηπιαγωγείο που ανήκουν σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας.

Τα δικαιολογητικά για τις εγγραφές στα σχολεία:

  • έγγραφο από το οποίο αποδεικνύεται η διεύθυνση κατοικίας
  • το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή
  • το βιβλιάριο υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.

Στην περίπτωση μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες απαιτείται γνωμάτευση από Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία, χωρίς αυτή να αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής. Αιτήσεις εγγραφής δύνανται να υποβάλλουν και γονείς που διαμένουν εκτός σχολικής περιφέρειας, εφόσον στο σχολείο αυτό φοιτούν ήδη αδέλφια του προς εγγραφή μαθητή.

Εγγραφές στην  Ά Δημοτικού:

Για την εγγραφή των μαθητών που φοιτούν για πρώτη φορά στην Α΄ Τάξη του δημοτικού σχολείου οι αιτήσεις υποβάλλονται από 15 ως 30 Μαΐου στο δημοτικό σχολείο που ανήκουν σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας και απαιτείται:

  • βεβαίωση φοίτησης από το Νηπιαγωγείο
  • αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο προκύπτει η διεύθυνση κατοικίας τους μαθητή
  • το Ατομικό Δελτίο Υγείας μαθητή
  • το βιβλιάριο υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έχουν γίνει τα προβλεπόμενα εμβόλια.

Στην περίπτωση μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες οι γονείς/κηδεμόνες απαιτείται γνωμάτευση από Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη δημόσια αρμόδια υπηρεσία, χωρίς αυτή να αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής. Αιτήσεις εγγραφής δύνανται να υποβάλλουν και γονείς που διαμένουν εκτός σχολικής περιφέρειας, εφόσον στο σχολείο φοιτούν ήδη αδέλφια του προς εγγραφή μαθητή.

Επιφύλαξη για το «βιαστικό άνοιγμα των σχολείων» εξέφρασε η τομεάρχης Εργασίας, Έφη Αχτσιόγλου, σε συνέντευξή της στο Mega. Πρόσθεσε μάλιστα πως «όταν υπάρχει τέτοια διάσταση απόψεων στην επιστημονική κοινότητα, για ένα τόσο σοβαρό θέμα, η κυβέρνηση θα έπρεπε να κινηθεί πιο προσεκτικά».

Η βουλευτής είπε ότι «η Γ' Λυκείου, όπου τα παιδιά έχουν να δώσουν πανελλήνιες για την πρόσβασή τους στα πανεπιστήμια, θα πρέπει στοιχειωδώς να ανοίξει για λίγες μέρες», όμως για τις άλλες τάξεις, για τα δημοτικά και τα γυμνάσια, «η ίδια η επιστημονική επιτροπή δεν συμφωνεί για το τι πρέπει να γίνει».

Επισήμανε ότι «τα παιδιά, ιδίως στις ηλικίες του δημοτικού, πρακτικά δεν έχουν απόλυτη κατανόηση των συνθηκών υγιεινής που πρέπει να τηρούνται, ενώ στις τάξεις δεν υπάρχει δυνατότητα για επαρκή τήρηση αποστάσεων όπως σε άλλες χώρες».

Πρόσθεσε ότι το άνοιγμα των σχολείων θα είναι για 20 ημέρες που απομένουν από το σχολικό έτος και ότι συνεπώς «υπάρχει μεγάλο ρίσκο, γιατί αν ξεκινήσει από τα σχολεία μία διασπορά δεν θα μπορεί να είναι ελεγχόμενη. «Γιατί να ληφθεί ένα τέτοιο ρίσκο; Ποιο θα είναι το όφελος;», ρώτησε σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Για τα μέτρα της κυβέρνησης στο επίπεδο της οικονομίας και της εργασίας είπε ότι οδηγούν σε μειώσεις μισθών και συρρίκνωση των θέσεων εργασίας και πως η κυβέρνηση «δεν δημιούργησε κανένα πλαίσιο προστασίας για την ημέρα που θα ανοίξουν οι επιχειρήσεις, ενώ στις ίδιες τις επιχειρήσεις δεν δόθηκε μία πραγματική ένεση ρευστότητας με ζεστό χρήμα».

Τόνισε ότι υπήρχαν δυνατότητες και κεφάλαια ώστε το κράτος να καλύψει τον μισθό των εργαζομένων που πλήττονται και να δώσει μία ένεση ρευστότητας, με 3 δισ. ευρώ μη επιστρεπτέας ενίσχυσης, στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και πως με αυτά οι επιχειρήσεις θα υποχρεώνονταν να διατηρήσουν τους ίδιους εργαζόμενους με τις ίδιες σχέσεις εργασίας.

Ανέφερε ότι το επίπεδο της επικείμενης ύφεσης «είναι ως ένα βαθμό αντικειμενικό», όμως «έχει ευθύνη η κυβέρνηση για το μέγεθος της ύφεσης, διότι δεν έλαβε γενναία οικονομικά μέτρα στήριξης της αγοράς και των εργαζομένων».

Ηλεκτρονικά και εξ αποστάσεως θα γίνει η αξιολόγηση των φοιτητών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης σε όλα τα μαθήματα του εαρινού εξαμήνου, σύμφωνα με ομόφωνη απόφαση της Συγκλήτου του Ιδρύματος, που συνεδρίασε σήμερα μέσω τηλεδιάσκεψης. Η απόφαση δεν εξαιρεί κανένα Τμήμα, καθώς φυσική παρουσία φοιτητών προβλέπεται μόνο σε εργαστήρια και κλινικές, όπου αυτή κρίνεται απολύτως αναγκαία.

 

«Οι τρόποι και οι μέθοδοι της εξέτασης συζητήθηκαν από το σώμα και θα εξειδικευτούν τις αμέσως επόμενες μέρες από κάθε τμήμα ξεχωριστά», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρύτανης του ΑΠΘ, καθ. Νίκος Παπαϊωάννου, υπογραμμίζοντας πως η απόφαση της Συγκλήτου ελήφθη «θεωρώντας ότι βρισκόμαστε σε μία έκτακτη περίοδο, επ'ουδενί όμως δεν είναι δυνατόν στο μέλλον να υποκατασταθεί η εκπαιδευτική λειτουργία με φυσική παρουσία εντός των πανεπιστημιακών χώρων».

Σε ότι αφορά την ημερομηνία έναρξης και λήξης της εξεταστικής περιόδου ο κ. Παπαϊωάννου διευκρίνισε ότι «θα καθοριστεί από τα τμήματα, λαμβάνοντας υπόψη και την παράμετρο του χρόνου κατά τον οποίο οι φοιτητές παρέλαβαν τα συγγράμματα των μαθημάτων».

Πριν την έναρξη της συνεδρίασης της Συγκλήτου, εξάλλου, μέλη φοιτητικών Συλλόγων από τα Τμήματα Φυσικής, Βιολογίας, Γεωλογίας, Κτηνιατρικής, Ηλεκτρολόγων - Μηχανολόγων, Ιατρικής, Νομικής, Δημοσιογραφίας & ΜΜΕ, Πολιτικών Επιστημών, Ψυχολογίας, ΠΤΔΕ, ΤΕΦΑΑ και από τον Σύλλογο Οικοτρόφων Φοιτητών Εστιών Θεσσαλονίκης (ΣΟΦΕΘ) πραγματοποίησαν κινητοποίηση στην Πρυτανεία του ΑΠΘ, ζητώντας απαντήσεις για τον τρόπο ολοκλήρωσης του εξαμήνου, αλλά και τον τρόπο διεξαγωγής των εξετάσεων.

Με τους φοιτητές συναντήθηκε ο αντιπρύτανης Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Φοιτητικής Μέριμνας, Δημήτρης Κωβαίος, στον οποίο τα μέλη των ΔΣ των φοιτητικών συλλόγων κατέθεσαν κείμενο με τα αιτήματά τους. «Οι φοιτητικοί σύλλογοι, με συγκροτημένη παρουσία στο χώρο και παίρνοντας όλα τα μέτρα προστασίας, διεκδίκησαν με τη σημερινή κινητοποίησή τους συγκεκριμένες απαντήσεις γύρω από την ανάγκη να καθοριστεί άμεσα ο χρόνος και ο τόπος διεξαγωγής της εξεταστικής, να ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα για να μη χαθεί κανένα μάθημα, εργαστήριο ή πρακτική για κανέναν φοιτητή, να γίνει η εαρινή εξεταστική και διπλή εξεταστική τον Σεπτέμβρη για όλους τους φοιτητές», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η φοιτήτρια Άννα- Μαρία Ηλίου. «Ήδη οι φοιτητές όλο αυτό το διάστημα με τη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης βρισκόμαστε αντιμέτωποι με πραγματικά εκρηκτικά προβλήματα, τα οποία καθιστούν αδύνατη τη παρακολούθηση για πολλούς από εμάς. Τα προβλήματα αυτά είναι σίγουρο πως θα ενταθούν το επόμενο διάστημα ειδικά στην εξεταστική», ανέφερε ο Δημήτρης Περδίκης, μέλος του ΔΣ του Φοιτητικού Συλλόγου Ηλεκτρολόγων-Μηχανολόγων Μηχανικών και της Πανελλαδικής Γραμματείας του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών.

Η Google ανακοίνωσε ότι, καθώς η πανδημία έχει αναδείξει το σημαντικό ρόλο της βιντεοδιάσκεψης για εργασία, εκπαιδευτικούς σκοπούς ή διασύνδεση με τους άλλους, μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα προσφέρει δωρεάν σε όλους το Google Meet, τη δική της εφαρμογή για βιντεοδιασκέψεις.

Μέχρι τώρα το Meet ήταν διαθέσιμο μόνο ως μέρος του G Suite, μιας υπηρεσίας συνεργασίας και παραγωγικότητας για επιχειρήσεις, οργανισμούς και σχολεία. Τώρα, το Meet θα διατίθεται δωρεάν στο διαδίκτυο στη διεύθυνση meet.google.com, καθώς επίσης μέσω εφαρμογών για κινητά με σύστημα iOS ή Android.

Το Meet σχεδιάστηκε και λειτουργεί για να είναι ασφαλές σε οποιαδήποτε κλίμακα χρήσης. Πολλά χαρακτηριστικά του, που προηγουμένως ήταν διαθέσιμα μόνο στους πελάτες του G Suite, τώρα θα είναι διαθέσιμα σε όλους χωρίς καμία χρέωση. Ανάμεσά τους περιλαμβάνονται ο διαμοιρασμός οθόνης, οι λεζάντες σε πραγματικό χρόνο και η διευρυμένη προβολή με εικονίδια.

Από τις αρχές Μαΐου, όποιος διαθέτει λογαριασμό Google (π.χ . είναι χρήστης του @gmail.com), θα μπορεί να ξεκινήσει ο ίδιος ή να συνδεθεί με ασφαλείς βίντεο-διασκέψεις που έχουν ξεκινήσει άλλοι. Αν δεν έχει λογαριασμό Google, θα πρέπει πρώτα να τον δημιουργήσει. Οι ενδιαφερόμενοι να συγκαλέσουν διασκέψεις στο meet.google.com, μπορούν να εγγραφούν άμεσα, ώστε να λάβουν ειδοποίηση μόλις η εφαρμογή γίνει διαθέσιμη.

Σύμφωνα με τη Google, από τον Ιανουάριο και μετά η χρήση του Meet έχει αυξηθεί κατά 30 φορές, έχοντας περισσότερους από τρία εκατομμύρια νέους χρήστες κάθε μέρα. Μεταξύ άλλων, το Meet διαθέτει ισχυρά εργαλεία ελέγχου για τον «οικοδεσπότη», όπως τη δυνατότητα του να επιτρέψει ή να απαγορεύσει την είσοδο σε μια βιντεοδιάσκεψη, να σιγάσει τα μικρόφωνα των ομιλητών και να αφαιρέσει συμμετέχοντες, αν χρειαστεί.

Επίσης δεν επιτρέπει σε ανώνυμους χρήστες (χωρίς Λογαριασμό Google) να μπαίνουν σε διασκέψεις που δημιουργούνται από ατομικούς λογαριασμούς. Οι κωδικοί διασκέψεων στο Meet είναι ανθεκτικοί σε απόπειρες παραβίασης, οι βιντεοδιασκέψεις κρυπτογραφούνται, όπως και όλες οι ηχογραφήσεις/καταγραφές που αποθηκεύονται στο Google Drive και κρυπτογραφούνται μετά την αποθήκευση.

Τέλος, δεν απαιτούνται προσθήκες για την εγκατάσταση του Meet στο διαδίκτυο, καθώς το πρόγραμμα λειτουργεί πλήρως στο Chrome και σε άλλα δημοφιλή προγράμματα πλοήγησης.

 

Να ανοίξουν τα Λύκεια με προαιρετική προσέλευση των μαθητών και εκ περιτροπής μαθήματα πρωί και απόγευμα για τα Δημοτικά είναι ανάμεσα στις προτάσεις που εξετάζονται για το άνοιγμα των σχολείων.

Στο Μέγαρο Μαξίμου είναι σε εξέλιξη διαδοχικές συσκέψεις, στη βάση της πρότασης των εμπειρογνωμόνων, προκειμένου να καταρτίσει η κυβέρνηση το χρονοδιάγραμμα της επιστροφής στην κανονικότητα και τη σταδιακή άρση των μέτρων που έχουν επιβληθεί για τον κορονοϊό.

Βασικό ζήτημα σε αυτό το θέμα αποτελεί το πώς θα ανοίξουν τα σχολεία.

Η αρμόδια υπουργός, Νίκη Κεραμέως, δήλωσε ότι αυτό πιθανότατα δεν θα γίνει ταυτόχρονα για όλες τις βαθμίδες.

Η Αναστασία Κοτανίδου, καθηγήτρια Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας στην Α' Πανεπιστημιακή Κλινική Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ και μέλος της επιτροπής εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Υγείας, αναφέρθηκε στο ζήτημα των σχολείων σε συνέντευξη στην εφημερίδα «Πρώτο Θέμα».

«Η πρότασή μας είναι να ανοίξουν τα Λύκεια. Με την προϋπόθεση πως η έλευση των μαθητών να είναι προαιρετική. Αν οι γονείς θέλουν ή δεν θέλουν. Δεν μπορείς να υποχρεώσεις μια οικογένεια να στείλει το παιδί του στο σχολείο. Εννοώ τώρα, κάτω από τις συγκεκριμένες συνθήκες», δήλωσε σχετικά η κ. Κοτανίδου.

Σε ό,τι αφορά το δημοτικό, απάντησε ότι μία από τις προτάσεις προς έγκριση είναι οι μισές τάξεις του Δημοτικού να γίνονται το πρωί και οι άλλες μισές το απόγευμα, εκ περιτροπής.

Αρκετοί ειδικοί έχουν εκφράσει προβληματισμό για το άνοιγμα των Δημοτικών σχολείων, καθώς τα παιδιά αυτής της ηλικίας είναι πιο δύσκολο να εφαρμόσουν τα απαραίτητα μέτρα προστασίας. Νέος εγκλεισμός, αν πολλαπλασιαστούν τα κρούσματα.

Στην ίδια συνέντευξη στο «Πρώτο Θέμα» η Αναστασία Κοτανίδου προειδοποίησε ότι αν δεν τηρηθούν οι οδηγίες όταν χαλαρώσουν τα μέτρα και πολλαπλασιαστούν τα κρούσματα, τότε θα επανέλθουμε σε εγκλεισμό.

«Αν τα καθημερινά κρούσματα ξεφύγουν από τον συνήθη αριθμό των σαράντα με πενήντα νοσούντων και ο αριθμός εκτοξευθεί στους 200-300, τότε θα επανέλθουμε στο καθεστώς του εγκλεισμού. Αναγκαστικά θα γίνει αυτό. Όλοι μέσα. Όπως καταλαβαίνετε όλα είναι υπό αίρεση. Τίποτα δεν είναι βέβαιο και οριστικό», υπογράμμισε.

Όταν ρωτήθηκε για το ποια εκδοχή έχει περισσότερες πιθανότητες, η σταδιακή επιστροφή ή μια άγρια επέλαση του κορωνοϊού, η κ. Κοτανίδου απάντησε:

«Πιστεύω στην πρώτη. Ελπίζοντας, φυσικά, πως όλοι θα συμμορφωθούμε με τις οδηγίες, δηλαδή να διατηρούμε αποστάσεις, να φοράμε μάσκες σε κλειστούς χώρους και να πλένουμε σχολαστικά τα χέρια μας. Μόνο έτσι. Αλλά σας είπα όλα είναι υπό αίρεση».

«Για να θωρακιστεί η κοινωνία και για αρθούν όλα τα μέτρα ώστε να επιστρέψουμε στην κανονικότητα, πρέπει να έχει νοσήσει το 60 με 70% του πληθυσμού. Τότε εξασφαλίζεται σε μεγάλο ποσοστό, η ανοσία και η κοινωνία αποκτάει αντισώματα. Τότε είσαι ασφαλής. Αυτό που έλεγε ο Μπόρις Τζόνσον για την ανοσία της αγέλης», εξήγησε η Αναστασία Κοτανίδου. Σε ό,τι αφορά τη συζήτηση για το αν η ζέστη σκοτώνει τον κορονοϊό, η κ. Κοτανίδου διευκρίνισε:

«Η θερμοκρασία που σκοτώνει τον ιό είναι οι 60 βαθμοί Κελσίου. Τόσο ζέστη δεν κάνει στην Ελλάδα. Όμως εκείνες που σκοτώνουν τον ιό είναι οι βλαβερές UV ακτίνες, που είναι βλαβερές για το δέρμα». Δήλωσε πάντως σχεδόν βέβαιη ότι «το καλοκαίρι θα μας αποχαιρετήσει, προσωρινά, αυτός ο ύπουλος, αόρατος εχθρός».

Περισσότερα Άρθρα...

Τελευταίες ειδήσεις