Με αφορμή την έναρξη των Πανελλαδικών Εξετάσεων σήμερα Πέμπτη 7 Ιουνίου, εύχομαι ολόψυχα καλή επιτυχία στις μαθήτριες και τους μαθητές που εξετάζονται.

Η αυτοσυγκέντρωση, η ψυχραιμία και η προσήλωση στους προσωπικούς στόχους, ας είναι οδηγός επιτυχίας στις εξετάσεις.

Μην ξεχνάτε, ότι η έκβαση αυτής της διαδικασίας, μπορεί να καθορίζει την είσοδο σας στην ανώτερη και ανώτατη εκπαίδευση, αλλά δεν είναι η μοναδική επιλογή για την επαγγελματική σας αποκατάσταση και ανέλιξη, γι αυτό να προσέλθετε χωρίς άγχος στα εξεταστικά κέντρα.

Ένα νέο συναρπαστικό κεφάλαιο στη ζωή σας, αρχίζει μετά τη λήξη της σχολικής φοίτησης και τα αποτελέσματα των εξετάσεων.

Στους γονείς και τους συγγενείς σας, εύχομαι δύναμη και υπομονή, αλλά και χαρά για την επίτευξη των στόχων σας, καθώς αποτελούν τους σταθερούς υποστηρικτές, στην προσπάθεια σας να χαράξετε το μέλλον σας.

Παράλληλα, ελπίζω να δικαιωθούν οι προσπάθειες των εκπαιδευτικών που κόπιασαν για να σας μεταδώσουν τις απαιτούμενες γνώσεις.

Ο δήμος Βόλβης, θα είναι και φέτος επί ποδός, ώστε να διασφαλίσει την εύρυθμη λειτουργία των εξεταστικών κέντρων και την ομαλή διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων.

 

Καλή επιτυχία!

Διαμαντής Λιάμας

Δήμαρχος Βόλβης

Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές του Γυμνασίου Σταυρού πρόσθεσαν  ένα  λιθαράκι στις γνώσεις τους για τις πρώτες βοήθειες, εφαρμόζοντας την Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ)

Τί είναι η Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ);

Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ) ονομάζεται η τεχνική η οποία αποτελείται από θωρακικές συμπιέσεις και διασωστικές αναπνοές.

Εφαρμόζουμε την Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ), εφόσον διαπιστώσουμε ότι ένα θύμα δεν αναπνέει, προκειμένου να διατηρήσουμε τον εγκέφαλό του οξυγονομένο.

Είναι γνωστή επίσης και ως “το φιλί της ζωής”.

KARPA3

KARPA1

KARPA2

KARPA

Πηγή φωτογραφιών facebook Kids Save Lives

Ολική ανατροπή για την είσοδο στα πανεπιστήμια αναμένεται να φέρουν οι αλλαγές στην Παιδεία, αφού καταργούνται οι Πανελλήνιες Εξετάσεις.

Σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας Κωνσταντίνο Γαβρόγλου, οι αλλαγές θα έρθουν άμεσα και ουσιαστικά θα οδηγήσουν στη σταδιακή κατάργηση των εξετάσεων μέσα σε διάστημα μερικών ετών.

Συγκεκριμένα, τα παιδιά που σήμερα φοιτούν στην Α' Λυκείου θα μπουν στα πανεπιστήμια με βάση τον βαθμό του απολυτηρίου. Ωστόσο, το σύστημα των εξετάσεων για ένα διάστημα θα διατηρηθεί σε μια σειρά σχολών.

Σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Τα Νέα» ο υπουργός Παιδείας αναφέρει πως από τον Ιούνιο του 2020 η εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ θα εξαρτάται από τον βαθμό του απολυτηρίου του Λυκείου.

Ωστόσο, οι εξετάσεις δεν θα καταργηθούν για μια σειρά σχολών, καθώς, όπως είπε ο υπουργός Παιδείας, «θα διατηρήσουμε για ένα διάστημα το καθεστώς με τις Ιατρικές, τις Νομικές και τα Πολυτεχνεία».

Ο υπουργός δεν διευκρινίζει αν θα υπάρξει πλήρης κατάργηση των εξετάσεων για τις υπόλοιπες σχολές και πότε το νέο σύστημα εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ θα ισχύσει και για Ιατρικές, Νομικές και Πολυτεχνικές Σχολές.

Και διετή προγράμματα σπουδών

Παράλληλα, ο κ. Γαβρόγλου μίλησε για δημιουργία διετών προγραμμάτων σπουδών που θα παρέχουν πιστοποιητικά ευρωπαϊκών προδιαγραφών, τα οποία θα συνδέονται με τα Επαγγελματικά Λύκεια.

Σε 184 δήμους της χώρας θα αρχίσει από το 2018-19 η υλοποίηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης, με στόχο να εξαπλωθεί στο σύνολο των δήμων σε βάθος τριετίας.

Οι δήμοι αναφέρονται αναλυτικά στη σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) των υπουργών Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Οικονομικών, που υπεγράφη από τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, μετά από ομόφωνη θετική εισήγηση των τριμερών επιτροπών και των περιφερειακών διευθυντών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε εφαρμογή του άρθρου 33 του νόμου 4521/2018.

Ειδικότερα, όπως ορίζει ο νόμος, η φοίτηση των νηπίων, που συμπληρώνουν την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής την ηλικία των 4 ετών, γίνεται υποχρεωτική σταδιακά από το ερχόμενο σχολικό έτος, κατά δήμους, οι οποίοι ορίζονται με κοινή απόφαση των υπουργών Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Οικονομικών, και ύστερα από εισήγηση των οικείων περιφερειακών διευθυντών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η σχετική εισήγηση διατυπώνεται μετά από γνώμη της τριμερούς επιτροπής. Η τριμερής επιτροπή αποτελείται από τους οικείους διευθυντές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως προέδρους, τους οικείους δημάρχους και τους προέδρους των οικείων συλλόγων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως μέλη.

Ο πίνακας με τους 184 δήμους

Οι δήμοι στους οποίους από το σχολικό έτος 2018-2019 και εφεξής εφαρμόζονται οι προβλέψεις της παρ. 4 του άρθρου 3 του ν. 1566/1985 (Α΄ 167), όπως αντικαταστάθηκε με την περιπτ. γ΄ της παρ. 3 του άρθρου 33 του ν. 4521/2018 (Α΄ 38), αναφέρονται στον πίνακα που ακολουθεί:

Α/Α

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε.

ΔΗΜΟΣ

1

ΑΝ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ

ΔΡΑΜΑΣ

ΠΡΟΣΟΤΣΑΝΗΣ

2

ΑΝ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ

ΔΡΑΜΑΣ

ΚΑΤΩ ΝΕΥΡΟΚΟΠΙΟΥ

3

ΑΝ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ

ΔΡΑΜΑΣ

ΠΑΡΑΝΕΣΤΙΟΥ

4

ΑΝ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ

ΕΒΡΟΥ

ΟΡΕΣΤΙΑΔΟΣ

5

ΑΝ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ

ΕΒΡΟΥ

ΣΟΥΦΛΙΟΥ

6

ΑΝ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ

ΕΒΡΟΥ

ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ

7

ΑΝ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ

ΚΑΒΑΛΑΣ

ΚΑΒΑΛΑΣ

8

ΑΝ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ

ΚΑΒΑΛΑΣ

ΝΕΣΤΟΥ

9

ΑΝ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ

ΚΑΒΑΛΑΣ

ΠΑΓΓΑΙΟΥ

10

ΑΝ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ

ΚΑΒΑΛΑΣ

ΘΑΣΟΥ

11

ΑΝ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ

ΞΑΝΘΗΣ

ΤΟΠΕΙΡΟΥ

12

ΑΝ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ

ΞΑΝΘΗΣ

ΜΥΚΗΣ

13

ΑΝ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ

ΞΑΝΘΗΣ

ΑΒΔΗΡΩΝ

14

ΑΝ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ

ΡΟΔΟΠΗΣ

ΜΑΡΩΝΕΙΑΣ-ΣΑΠΩΝ

15

ΑΝ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ

ΡΟΔΟΠΗΣ

ΙΑΣΜΟΥ

16

ΑΤΤΙΚΗΣ

Α΄ ΑΘΗΝΑΣ

ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ – ΧΑΛΚΗΔΟΝΟΣ

17

ΑΤΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΒΑΡΗΣ – ΒΟΥΛΑΣ – ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ

18

ΑΤΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ

19

ΑΤΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΩΡΩΠΟΥ

20

ΑΤΤΙΚΗΣ

Γ΄ ΑΘΗΝΑΣ

ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ – ΚΑΜΑΤΕΡΟΥ

21

ΑΤΤΙΚΗΣ

Γ΄ ΑΘΗΝΑΣ

ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ

22

ΑΤΤΙΚΗΣ

ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΜΑΝΔΡΑΣ – ΕΙΔΥΛΛΙΑΣ

23

ΑΤΤΙΚΗΣ

ΠΕΙΡΑΙΑ

ΣΑΛΑΜΙΝΟΣ

24

ΑΤΤΙΚΗΣ

ΠΕΙΡΑΙΑ

ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ

25

ΑΤΤΙΚΗΣ

ΠΕΙΡΑΙΑ

ΑΓΚΙΣΤΡΙΟΥ

26

ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΛΕΣΒΟΥ

ΛΗΜΝΟΥ

27

ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΛΕΣΒΟΥ

ΛΕΣΒΟΥ

28

ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΛΕΣΒΟΥ

ΑΓΙΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΥ

29

ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΣΑΜΟΥ

ΙΚΑΡΙΑΣ

30

ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΣΑΜΟΥ

ΦΟΥΡΝΩΝ ΚΟΡΣΕΩΝ

31

ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΧΙΟΥ

ΟΙΝΟΥΣΣΩΝ

32

ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΧΙΟΥ

ΨΑΡΩΝ

33

ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ

ΑΚΤΙΟΥ-ΒΟΝΙΤΣΑΣ

34

ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ

ΝΑΥΠΑΚΤΙΑΣ

35

ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΑΧΑΪΑΣ

ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ

36

ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΑΧΑΪΑΣ

ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΧΑΙΑΣ

37

ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΑΧΑΪΑΣ

ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ

38

ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΑΧΑΪΑΣ

ΕΡΥΜΑΝΘΟΥ

39

ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΗΛΕΙΑΣ

ΗΛΙΔΑΣ

40

ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΗΛΕΙΑΣ

ΠΗΝΕΙΟΥ

41

ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΗΛΕΙΑΣ

ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΛΥΜΠΙΑΣ

42

ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΗΛΕΙΑΣ

ΠΥΡΓΟΥ

43

ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΗΛΕΙΑΣ

ΑΝΔΡΑΒΙΔΑΣ-ΚΥΛΛΗΝΗΣ

44

ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΗΛΕΙΑΣ

ΑΝΔΡΙΤΣΑΙΝΑΣ-ΚΡΕΣΤΕΝΩΝ

45

ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΗΛΕΙΑΣ

ΖΑΧΑΡΩΣ

46

ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

47

ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

ΑΡΓΟΥΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΥ

48

ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

ΝΕΣΤΟΡΙΟΥ

49

ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

ΚΟΖΑΝΗΣ

ΒΟΪΟΥ

50

ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

ΚΟΖΑΝΗΣ

ΣΕΡΒΙΩΝ-ΒΕΛΒΕΝΤΟΥ

51

ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

ΦΛΩΡΙΝΑΣ

ΦΛΩΡΙΝΑΣ

52

ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

ΦΛΩΡΙΝΑΣ

ΑΜΥΝΤΑΙΟΥ

53

ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

ΦΛΩΡΙΝΑΣ

ΠΡΕΣΠΩΝ

54

ΗΠΕΙΡΟΥ

ΑΡΤΑΣ

ΚΕΝΤΡΙΚΩΝ ΤΖΟΥΜΕΡΚΩΝ

55

ΗΠΕΙΡΟΥ

ΑΡΤΑΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗ

56

ΗΠΕΙΡΟΥ

ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ

ΦΙΛΙΑΤΩΝ

57

ΗΠΕΙΡΟΥ

ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ

ΣΟΥΛΙΟΥ

58

ΗΠΕΙΡΟΥ

ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

ΙΩΑΝΝΙΤΩΝ

59

ΗΠΕΙΡΟΥ

ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

ΚΟΝΙΤΣΑΣ

60

ΗΠΕΙΡΟΥ

ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

ΖΙΤΣΑΣ

61

ΗΠΕΙΡΟΥ

ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

ΔΩΔΩΝΗΣ

62

ΗΠΕΙΡΟΥ

ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

ΠΩΓΩΝΙΟΥ

63

ΗΠΕΙΡΟΥ

ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

ΒΟΡΕΙΩΝ ΤΖΟΥΜΕΡΚΩΝ

64

ΗΠΕΙΡΟΥ

ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

ΜΕΤΣΟΒΟΥ

65

ΗΠΕΙΡΟΥ

ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

ΖΑΓΟΡΙΟΥ

66

ΗΠΕΙΡΟΥ

ΠΡΕΒΕΖΑΣ

ΖΗΡΟΥ

67

ΗΠΕΙΡΟΥ

ΠΡΕΒΕΖΑΣ

ΠΑΡΓΑΣ

68

ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

ΛΙΜΝΗΣ ΠΛΑΣΤΗΡΑ

69

ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

ΑΡΓΙΘΕΑΣ

70

ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

ΛΑΡΙΣΑΣ

ΚΙΛΕΛΕΡ

71

ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

ΛΑΡΙΣΑΣ

ΕΛΑΣΣΟΝΑΣ

72

ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

ΛΑΡΙΣΑΣ

ΑΓΙΑΣ

73

ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

ΛΑΡΙΣΑΣ

ΦΑΡΣΑΛΩΝ

74

ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

ΛΑΡΙΣΑΣ

ΤΥΡΝΑΒΟΥ

75

ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

ΛΑΡΙΣΑΣ

ΤΕΜΠΩΝ

76

ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ

ΣΚΟΠΕΛΟΥ

77

ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ

ΖΑΓΟΡΑΣ-ΜΟΥΡΕΣΙΟΥ

78

ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ

ΝΟΤΙΟΥ ΠΗΛΙΟΥ

79

ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ

ΑΛΟΝΝΗΣΟΥ

80

ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

ΤΡΙΚΑΛΩΝ

ΤΡΙΚΚΑΙΩΝ

81

ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

ΤΡΙΚΑΛΩΝ

ΦΑΡΚΑΔΟΝΑΣ

82

ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

ΤΡΙΚΑΛΩΝ

ΚΑΛΑΜΠΑΚΑΣ

83

ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

ΤΡΙΚΑΛΩΝ

ΠΥΛΗΣ

84

ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ

ΖΑΚΥΝΘΟΥ

ΖΑΚΥΝΘΟΥ

85

ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ

ΚΕΡΚΥΡΑΣ

ΠΑΞΩΝ

86

ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ

ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

87

ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ

ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ

ΙΘΑΚΗΣ

88

ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ

ΛΕΥΚΑΔΑΣ

ΛΕΥΚΑΔΑΣ

89

ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ

ΛΕΥΚΑΔΑΣ

ΜΕΓΑΝΗΣΙΟΥ

90

ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

ΔΥΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ

ΧΑΛΚΗΔΟΝΟΣ

91

ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

ΔΥΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ

ΒΟΛΒΗΣ

92

ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

ΔΥΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ

ΔΕΛΤΑ

93

ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

ΗΜΑΘΙΑΣ

ΝΑΟΥΣΑΣ

94

ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

ΗΜΑΘΙΑΣ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ

95

ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

ΚΙΛΚΙΣ

ΚΙΛΚΙΣ

96

ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

ΚΙΛΚΙΣ

ΠΑΙΟΝΙΑΣ

97

ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

ΠΕΛΛΑΣ

ΑΛΜΩΠΙΑΣ

98

ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

ΠΙΕΡΙΑΣ

ΔΙΟΥ-ΟΛΥΜΠΟΥ

99

ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

ΠΙΕΡΙΑΣ

ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ

100

ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

ΠΙΕΡΙΑΣ

ΠΥΔΝΑΣ-ΚΟΛΙΝΔΡΟΥ

101

ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

ΚΑΣΣΑΝΔΡΑΣ

102

ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

ΝΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΤΙΔΑΣ

103

ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

ΠΟΛΥΓΥΡΟΥ

104

ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ

105

ΚΡΗΤΗΣ

ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

ΜΙΝΩΑ ΠΕΔΙΑΔΑΣ

106

ΚΡΗΤΗΣ

ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

ΓΟΡΤΥΝΑΣ

107

ΚΡΗΤΗΣ

ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

ΒΙΑΝΝΟΥ

108

ΚΡΗΤΗΣ

ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

ΦΑΙΣΤΟΥ

109

ΚΡΗΤΗΣ

ΛΑΣΙΘΙΟΥ

ΟΡΟΠΕΔΙΟΥ ΛΑΣΙΘΙΟΥ

110

ΚΡΗΤΗΣ

ΛΑΣΙΘΙΟΥ

ΣΗΤΕΙΑΣ

111

ΚΡΗΤΗΣ

ΛΑΣΙΘΙΟΥ

ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

112

ΚΡΗΤΗΣ

ΡΕΘΥΜΝΟΥ

ΜΥΛΟΠΟΤΑΜΟΥ

113

ΚΡΗΤΗΣ

ΡΕΘΥΜΝΟΥ

ΑΜΑΡΙΟΥ

114

ΚΡΗΤΗΣ

ΡΕΘΥΜΝΟΥ

ΑΝΩΓΕΙΩΝ

115

ΚΡΗΤΗΣ

ΡΕΘΥΜΝΟΥ

ΑΓΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

116

ΚΡΗΤΗΣ

ΧΑΝΙΩΝ

ΧΑΝΙΩΝ

117

ΚΡΗΤΗΣ

ΧΑΝΙΩΝ

ΣΦΑΚΙΩΝ

118

ΚΡΗΤΗΣ

ΧΑΝΙΩΝ

ΑΠΟΚΟΡΩΝΟΥ

119

ΚΡΗΤΗΣ

ΧΑΝΙΩΝ

ΚΑΝΤΑΝΟΥ – ΣΕΛΙΝΟΥ

120

ΚΡΗΤΗΣ

ΧΑΝΙΩΝ

ΠΛΑΤΑΝΙΑ

121

ΚΡΗΤΗΣ

ΧΑΝΙΩΝ

ΚΙΣΣΑΜΟΥ

122

ΚΡΗΤΗΣ

ΧΑΝΙΩΝ

ΓΑΥΔΟΥ

123

ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ

ΤΗΛΟΥ

124

ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ

ΚΑΛΥΜΝΙΩΝ

125

ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ

ΠΑΤΜΟΥ

126

ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ

ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑΣ

127

ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ

ΛΕΡΟΥ

128

ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ

ΛΕΙΨΩΝ

129

ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ

ΜΕΓΙΣΤΗΣ

130

ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ

ΧΑΛΚΗΣ

131

ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ

ΚΑΡΠΑΘΟΥ

132

ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ

ΣΥΜΗΣ

133

ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ

ΚΑΣΟΥ

134

ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ

ΝΙΣΥΡΟΥ

135

ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ

ΑΓΑΘΟΝΗΣΙΟΥ

136

ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΚΥΚΛΑΔΩΝ

ΑΜΟΡΓΟΥ

137

ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΚΥΚΛΑΔΩΝ

ΣΥΡΟΥ-ΕΡΜΟΥΠΟΛΗΣ

138

ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΚΥΚΛΑΔΩΝ

ΣΙΦΝΟΥ

139

ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΚΥΚΛΑΔΩΝ

ΜΥΚΟΝΟΥ

140

ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΚΥΚΛΑΔΩΝ

ΜΗΛΟΥ

141

ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΚΥΚΛΑΔΩΝ

ΑΝΔΡΟΥ

142

ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΚΥΚΛΑΔΩΝ

ΣΙΚΙΝΟΥ

143

ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΚΥΚΛΑΔΩΝ

ΚΕΑΣ

144

ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΚΥΚΛΑΔΩΝ

ΣΕΡΙΦΟΥ

145

ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΚΥΚΛΑΔΩΝ

ΚΙΜΩΛΟΥ

146

ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΚΥΚΛΑΔΩΝ

ΚΥΘΝΟΥ

147

ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΚΥΚΛΑΔΩΝ

ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ

148

ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΚΥΚΛΑΔΩΝ

ΙΗΤΩΝ

149

ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΚΥΚΛΑΔΩΝ

ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΥ

150

ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΚΥΚΛΑΔΩΝ

ΑΝΑΦΗΣ

151

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ

ΑΡΓΟΥΣ – ΜΥΚΗΝΩΝ

152

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ

ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ

153

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ

ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ

154

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

ΑΡΚΑΔΙΑΣ

ΤΡΙΠΟΛΗΣ

155

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ

ΚΟΡΙΝΘΙΩΝ

156

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ

ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ-ΠΕΡΑΧΩΡΑΣ-ΑΓΙΩΝ ΘΕΟΔΩΡΩΝ

157

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ

ΣΙΚΥΩΝΙΩΝ

158

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

ΛΑΚΩΝΙΑΣ

ΣΠΑΡΤΙΑΤΩΝ

159

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

ΛΑΚΩΝΙΑΣ

ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΝΗΣ

160

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

ΛΑΚΩΝΙΑΣ

ΕΥΡΩΤΑ

161

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

ΛΑΚΩΝΙΑΣ

ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ

162

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

ΛΑΚΩΝΙΑΣ

ΕΛΑΦΟΝΗΣΟΥ

163

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

164

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΝΗΣ

165

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

ΜΕΣΣΗΝΗΣ

166

ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΒΟΙΩΤΙΑΣ

ΛΕΒΑΔΕΩΝ

167

ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΒΟΙΩΤΙΑΣ

ΟΡΧΟΜΕΝΟΥ

168

ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΒΟΙΩΤΙΑΣ

ΑΛΙΑΡΤΟΥ-ΘΕΣΠΙΕΩΝ

169

ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΒΟΙΩΤΙΑΣ

ΔΙΣΤΟΜΟΥ-ΑΡΑΧΟΒΑΣ-ΑΝΤΙΚΥΡΑΣ

170

ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΕΥΒΟΙΑΣ

ΔΙΡΦΥΩΝ-ΜΕΣΣΑΠΙΩΝ

171

ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΕΥΒΟΙΑΣ

ΚΥΜΗΣ-ΑΛΙΒΕΡΙΟΥ

172

ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΕΥΒΟΙΑΣ

ΜΑΝΤΟΥΔΙΟΥ-ΛΙΜΝΗΣ-ΑΓΙΑΣ ΑΝΝΑΣ

173

ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΕΥΒΟΙΑΣ

ΣΚΥΡΟΥ

174

ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ

ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥ

175

ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ

ΑΓΡΑΦΩΝ

176

ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

ΜΩΛΟΥ-ΑΓΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ

177

ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

ΛΑΜΙΕΩΝ

178

ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

ΣΤΥΛΙΔΟΣ

179

ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

ΔΟΜΟΚΟΥ

180

ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

ΜΑΚΡΑΚΩΜΗΣ

181

ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

ΑΜΦΙΚΛΕΙΑΣ-ΕΛΑΤΕΙΑΣ

182

ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

ΛΟΚΡΩΝ

183

ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΦΩΚΙΔΑΣ

ΔΕΛΦΩΝ

184

ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΦΩΚΙΔΑΣ

ΔΩΡΙΔΟΣ

Πολιτιστικό πρόγραμμα δημιουργικής γραφής  της Β΄ τάξης του γυμνασίου μας (2017-2018)
 
Οι μαθητές με την καθοδήγηση των καθηγητών τους και με οδηγό τη φαντασία, τον αυθορμητισμό, το κέφι και την τόλμη τους δοκίμασαν το δύσκολο ρόλο του " συγγραφέα" και του "ποιητή". Η προσπάθειά τους απέδωσε καρπούς.
Μπορείτε να δείτε το τελικό αποτέλεσμα πατώντας εδώ

gymnasioapollonias.gr


Από 2 έως 18 Μαΐου οι εγγραφές στα δημοτικά και στα νηπιαγωγεία - Τι αναφέρει η ανακοίνωση του υπουργείο Παιδείας

Από 2 έως και 18 Μαΐου 2018 θα πραγματοποιηθούν οι εγγραφές στα δημοτικά σχολεία και στα νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2018-19. Επισημαίνεται ότι για το ερχόμενο έτος, στην Α' τάξη του δημοτικού θα φοιτήσουν οι μαθητές που γεννήθηκαν από 1-1-2012 έως 31-12-2012.

Στα νηπιαγωγεία, θα εγγραφούν όσα παιδιά συμπληρώνουν τα 4 έτη, την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής.

Δηλαδή, όπως σημειώνει και το υπουργείο Παιδείας, για το σχολικό έτος 2018-19 τα νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις νηπίων και προνηπίων που έχουν γεννηθεί το 2013 και 2014

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

- Ο Διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου αναρτά σε εμφανές σημείο της σχολικής μονάδας ή/και στην ιστοσελίδα της σχολικής μονάδας ανακοίνωση με πληροφορίες σχετικά με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του σχολείου και τα δικαιολογητικά εγγραφής.
- Οι προερχόμενοι από ιδιωτικά ή ξένα σχολεία που λειτουργούν στην Ελλάδα εγγράφονται στην αντίστοιχη τάξη του δημόσιου σχολείου με βάση το Αποδεικτικό Μετεγγραφής που εκδίδεται από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο του σχολείου 
- Με ευθύνη του Διευθυντή του σχολείου, οι μαθητές καταχωρούνται στο Βιβλίο Μητρώου και στο πληροφοριακό σύστημα «myschool» από 18 Ιουνίου έως και την 21η Ιουνίου 2018.

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την εγγραφή στην Α' τάξη του δημοτικού σχολείου είναι τα εξής:

α. Πιστοποιητικό γέννησης Δήμου ή Κοινότητας. Για την εγγραφή των μαθητών στα Δημοτικά Σχολεία της χώρας δεν απαιτείται η προσκόμιση του Πιστοποιητικού Γέννησης από τους γονείς, αλλά αναζητείται από τις σχολικές μονάδες μέσω του Πληροφορικού Συστήματος myschool του ΥΠΠΕΘ.

«Η αναζήτηση μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος «myschool» πραγματοποιείται από το σχολείο εγγραφής με βάση τα παρακάτω στοιχεία: 1. επώνυμο μαθητή 2. όνομα μαθητή 3. όνομα πατέρα 4. όνομα μητέρας 5. ημερομηνία γέννησης. Σε περίπτωση που δύο ή περισσότεροι προς εγγραφή μαθητές στο ίδιο σχολείο έχουν και τα πέντε (5) στοιχεία ίδια, θα πραγματοποιείται ταυτοποίηση με επιπλέον στοιχεία που θα δηλώνει ο γονέας/κηδεμόνας, όπως είναι η διεύθυνση κατοικίας. Τα παραπάνω πέντε (5) στοιχεία τα δηλώνει ο γονέας/κηδεμόνας του μαθητή με υπεύθυνη δήλωσή του. Σε περίπτωση που προκύπτει για οποιονδήποτε λόγο αλλαγή στα στοιχεία του μαθητή, πριν ή και μετά την εγγραφή του σε σχολική μονάδα της χώρας, ο γονέας/κηδεμόνας θα πρέπει να ενημερώνει ως προς την αλλαγή αυτή τον οικείο Δήμο στον οποίο είναι εγγεγραμμένος ο μαθητής. Ο Δήμος ολοκληρώνει την επικαιροποίηση των εν λόγω στοιχείων στο ΟΠΣΕΔ και στη συνέχεια ο γονέας/κηδεμόνας οφείλει να ενημερώσει τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας σχετικά με τις αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν, ώστε ο Διευθυντής να αντλήσει τα καινούρια στοιχεία από το

Πληροφοριακό Σύστημα «myschool».
- Επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας του Παιδιού (Β.Υ.Π.), ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.

- Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή

- Αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο διαπιστώνεται η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή.

Συνιστάται, οι Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων, όπως ελέγχουν με ιδιαίτερη προσοχή το εν λόγω αποδεικτικό στοιχείο, προκειμένου οι αιτήσεις εγγραφής να υποβάλλονται αποκλειστικά και μόνο στο σχολείο που ανήκουν οι μαθητές σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας

Πιστοποιητικό Φοίτησης Νηπιαγωγείου για την εγγραφή στο Δημοτικό.
Το Πιστοποιητικό Φοίτησης στο νηπιαγωγείο εκδίδεται με τη λήξη της διδασκαλίας των μαθημάτων (15 Ιουνίου 2018) και διαβιβάζεται αυτεπάγγελτα από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο εγγραφής του μαθητή.
Μέχρι την ημερομηνία έκδοσης του «Πιστοποιητικού φοίτησης», το νηπιαγωγείο εκδίδει «Βεβαίωση Φοίτησης» η οποία θα προσκομιστεί από τον γονέα ή τον κηδεμόνα του μαθητή για την εγγραφή του στο δημοτικό.

Στις περιπτώσεις που ο μαθητής θα συνεχίσει τη φοίτησή του σε σχολείο του εξωτερικού και η αποστολή του Πιστοποιητικού Φοίτησης καθίσταται δύσκολη ή αδύνατη, το πιστοποιητικό παραδίδεται στον γονέα ή στον κηδεμόνα, ο οποίος υπογράφει βεβαίωση παραλαβής.

Σε περιπτώσεις μη φοίτησης σε Νηπιαγωγείο, ο γονέας/κηδεμόνας του νηπίου υποβάλλει σχετική αίτηση προς τον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Ε.), στην οποία θα αναφέρονται οι λόγοι μη φοίτησης. Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης, αφού εξετάσει την εν λόγω αίτηση, εγκρίνει την εγγραφή του μαθητή.

Στις περιπτώσεις που οι μαθητές εγγράφονται σε δημοτικό σχολείο εκτός της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου ή σε ιδιωτικό σχολείο, ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας εγγραφής οφείλει να αναζητά το Πιστοποιητικό Φοίτησης Νηπίων από το Νηπιαγωγείο αποφοίτησης με βάση τη βεβαίωση φοίτησης.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ

 


Από το 1966, στις 2 Απριλίου, γιορτάζεται σε όλο τον κόσμο η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου με σκοπό να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να προκαλέσει την προσοχή των μεγαλυτέρων στο παιδικό βιβλίο.
Η ημέρα δεν επελέγη τυχαία από τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα καθώς συμπίπτει με την ημερομηνία γέννησης του μεγαλύτερου παραμυθά όλων των εποχών, του Δανού Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.
Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της οργάνωσης αυτής ετοιμάζει ένα μήνυμα και μια αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο. Φέτος την αφίσα και το μήνυμα επιμελήθηκε το εθνικό τμήμα της Λετονίας. Το μήνυμα έγραψε η Inese Zandere και το εικονογράφησε ο Reinis Pētersons. Τη μετάφραση επιμελήθηκε, όπως κάθε χρόνο, η κ. Λότη Πέτροβιτς.
Το μήνυμα της Irene Zandere:
Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2018
Το μικρό είναι μεγάλο μέσα σ’ ένα βιβλίο
Οι άνθρωποι τείνουν προς τον ρυθμό και την τάξη με τον τρόπο που η μαγνητική ενέργεια οργανώνει τα μεταλλικά ρινίσματα σ’ ένα πείραμα φυσικής ή όπως μια νιφάδα χιονιού δημιουργεί κρυστάλλους από το νερό. Σ’ ένα παραμύθι ή σ’ ένα ποίημα, τα παιδιά χαίρονται τις επαναλήψεις, τα ρεφρέν, και τα πασίγνωστα μοτίβα, επειδή κάθε φορά τ’ αναγνωρίζουν –βάζουν τάξη σ’ ένα κείμενο. Ο κόσμος αποκτά μια υπέροχη ομαλότητα.
Θυμάμαι ακόμα πόσο πάλευα με τον εαυτό μου, όταν ήμουν παιδί, για δικαιοσύνη, συμμετρία και ίσα δικαιώματα για το αριστερό και το δεξί: αν χτυπούσα με τα δάχτυλα έναν ρυθμό στο τραπέζι, μετρούσα πόσες φορές έπαιζε το κάθε δάχτυλο, για να μην αδικηθεί κανένα! Όταν χειροκροτούσα, χτυπούσα τη δεξιά παλάμη πάνω στην αριστερή, μα ύστερα σκέφτηκα πως αυτό ήταν άδικο κι έμαθα να κάνω και το αντίθετο –να χτυπώ την αριστερή παλάμη πάνω στη δεξιά. Αυτή η ενστικτώδης επιθυμία για ισορροπία είναι αστεία βέβαια, δείχνει όμως την ανάγκη να εμποδίσει κανείς τη μονομέρεια στον κόσμο. Κι εγώ είχα την αίσθηση ότι ήμουν προσωπικά υπεύθυνη γι’ αυτή την ισορροπία.
Η τάση των παιδιών για ποιήματα και ιστορίες πηγάζει επίσης από την ανάγκη τους να φέρουν τάξη στο χάος τους κόσμου. Από την αβεβαιότητα, όλα τείνουν προς μία τάξη. Ποιηματάκια, παραδοσιακά τραγούδια, παιχνίδια, παραμύθια, ποίηση –όλες αυτές οι ρυθμικά οργανωμένες μορφές ύπαρξης βοηθούν τα παιδιά να διαμορφώσουν την παρουσία τους στο γενικότερο χάος. Δημιουργούν μία ενστικτώδη επίγνωση ότι η τάξη είναι εφικτή στον κόσμο και ότι κάθε άνθρωπος έχει θέση σ’ αυτόν. Όλα συντείνουν προς αυτό τον σκοπό: η ρυθμική οργάνωση του κειμένου, οι σειρές των γραμμάτων και ο σχεδιασμός της σελίδας, η εντύπωση ότι το βιβλίο είναι ένα καλά οργανωμένο σύνολο.
Το μεγάλο αποκαλύπτεται στο μικρό και αυτό το μορφοποιούμε στα παιδικά βιβλία, ακόμα κι αν δεν έχουμε κατά νου τα περί Θεού ή τα περί μορφοκλασμάτων –γνωστών ως φράκταλ. Το παιδικό βιβλίο είναι μια θαυμαστή δύναμη που ενισχύει τη μεγάλη επιθυμία και την ικανότητα του νεαρού ατόμου να υπάρξει. Ενισχύει το θάρρος του να ζήσει.
Στο βιβλίο, το μικρό είναι πάντα μεγάλο, κι όχι μόνο όταν έρχεται η ενηλικίωση. Το βιβλίο είναι ένα μυστήριο, όπου μπορεί να βρεθεί κάτι απρόβλεπτο ή κάτι άπιαστο. Εκείνο που οι αναγνώστες μικρής ηλικίας δεν μπορούν να συλλάβουν στο μυαλό τους παραμένει αποτύπωμα στη συνείδησή τους και συνεχίζει να ενεργεί έστω κι αν δεν ήταν απόλυτα κατανοητό. Ένα εικονοβιβλίο μπορεί να λειτουργήσει ως μικρό θησαυροφυλάκιο σοφίας και πολιτισμού ακόμα και για ενηλίκους, όπως τα παιδιά μπορούν να διαβάσουν ένα βιβλίο για ενηλίκους και να βρουν τη δική τους ιστορία, έναν υπαινιγμό για τη ζωή τους που αρχίζει ν’ ανθίζει. Ο πολιτιστικός περίγυρος διαμορφώνει τους ανθρώπους, τους προετοιμάζει για τις εντυπώσεις που θα έρθουν στο μέλλον, καθώς και για τις δοκιμασίες που θα χρειαστεί ν’ αντιμετωπίσουν παραμένοντας ακέραιοι.
Το παιδικό βιβλίο σηματοδοτεί τον σεβασμό στο μεγαλείο του μικρού. Σηματοδοτεί τον κόσμο που αναδημιουργείται κάθε φορά, μια παιγνιώδη και όμορφη σοβαρότητα, χωρίς την οποία όλα, ακόμα και η παιδική λογοτεχνία, είναι άσκοπη απασχόληση.
Συνοψίζοντας: Το βιβλίο κάνει το παιδί να διαισθανθεί ότι η τάξη είναι εφικτή στον κόσμο και ότι κάθε άνθρωπος έχει μία μοναδική θέση σ’ αυτόν. Όλα συντείνουν προς αυτό τον σκοπό: η ρυθμική οργάνωση του κειμένου, οι σειρές των γραμμάτων, ο σχεδιασμός της σελίδας, η εντύπωση ότι το βιβλίο είναι ένα καλά οργανωμένο σύνολο. Το μεγάλο αποκαλύπτεται στο μικρό και αυτό το μορφοποιούμε στα παιδικά βιβλία. Το βιβλίο είναι ένα μυστήριο, όπου μπορεί να βρεθεί κάτι απρόβλεπτο ή κάτι άπιαστο. Το παιδικό βιβλίο σηματοδοτεί τον σεβασμό στο μεγαλείο του μικρού.
Η Ελλάδα, αν και συμμετέχει στον εορτασμό από το 1996 αναζητεί ακόμη μια απάντηση σε ένα κομβικό ερώτημα. Γιατί τα παιδιά πρέπει να διαβάζουν βιβλία.
Κι όμως, τι χαρά να κρατάει ένα παιδί ένα βιβλίο στα χέρια του! Στην αρχή δεν ξέρει τι λέει. Το κοιτάζει, το χαζεύει, το παρατηρεί. Ζητάει να του το διαβάσουν και στη συνέχεια όλα παίρνουν το δρόμο τους. Δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο.

Κι αλήθεια, αν ένα παιδί ρωτάει γιατί πρέπει να διαβάζει βιβλία, τι θα του απαντήσουμε;
Ορισμένες ενδεικτικές απαντήσεις:
• Δίνει «τροφή» στη φαντασία μας και μπορούμε να κάνουμε την πραγματικότητα πιο παραμυθένια και πιο ταξιδιάρικη!
• Μπορούμε να μιλάμε πιο όμορφα και να χρησιμοποιούμε λέξεις και εκφράσεις που μας άρεσαν όταν τις διαβάσαμε. Έτσι, στους άλλους αρέσει να ακούνε αυτό που έχουμε να πούμε, γιατί το καταλαβαίνουν και καλύτερα.
• Μπορούμε να γράφουμε σωστά, γιατί βλέπουμε τις λέξεις και τις θυμόμαστε καλύτερα.
• Γνωρίζουμε άλλους κόσμους και τις σκέψεις άλλων ανθρώπων. Έτσι, μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι φίλοι, καλύτερα αδέλφια, καλύτεροι άνθρωποι.
• Μπορούμε να βρούμε εύκολα και γρήγορα απαντήσεις σε ερωτήσεις που έχουμε για το τι συμβαίνει γύρω μας.
• Προσφέρουν ιδέες για να δημιουργήσουμε καινούρια πράγματα!
• Το βιβλίο δίνει απαντήσεις σε ερωτήματα. Ένα βιβλίο μπορεί να απαντήσει ακόμη και σε όσα δεν θέλεις να ρωτήσεις κάποιον άλλο, μικρό ή μεγαλύτερο.
Το διάβασμα πρώτα απ’ όλα είναι ευχαρίστηση. Και ως τέτοιο πρέπει να το αντιμετωπίζουν τα παιδιά μας.
Μαζί με την λαμπάδα που θα καεί μέσα σε μια νύχτα, ας του πάρουμε κι ένα βιβλίο που θα το “φωτίζει” μια ζωή…
γιορτάζουμε κάθε μέρα…

Δημοσιεύτηκε στο http://blogs.sch.gr  ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΩΝ ΒΡΑΣΝΩΝ

 

Περισσότερα Άρθρα...

Τελευταίες ειδήσεις